Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsia ei synny enää nykyään eikä monet pariudu. Missä vika?

Vierailija
06.07.2022 |

Ihmeelliseksi on mennyt nykymaailma

Kommentit (326)

Vierailija
121/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maisterintutkinnon suorittamisen ja 40 h/vko kokoaikatöissä olemisen ansiosta on varaa asua vain pienessä yksiökopissa, niin minne ne lapset olisi tarkoitus tunkea? Suunnilleen kaikki ystäväni (paria rikasta lukuunottamatta) painiskelevat saman ongelman kanssa. 1000-1200 euron vuokralla saa vain ankean 25 m2 koirankopin. Itse asun "väljästi" viidenkymmenen neliön omistusneukkukuutiossani. Jopa tänne lasten hankinta olisi kyllä ihan vihoviimeinen päätös.

Nuoremmat sukupolvet on kynitty niin paljaaksi ennen kuin siipiä on ehtinyt edes levittää. Maksa siinä 1000 euron vuokraa kahden tonnin tuloista, ja samalla pitäisi vääntää vielä lapsia eli tiputtaa tulot, asua kalliimmin ja maksaa lasten kulut. Miten?!

t. N28

Kahden tonnin tulot? On kyllä matalat, oli kyse sitten netosta tai brutosta. Maisterin täytyisi jo tuon ikäisenä tienata paljon ennemmän. Kouluttauduitko matalapalkka-alalle? Se lienee sinun ja sinun ystäviesi ongelmien yhteinen nimittäjä.

Vierailija
122/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan kirjoitti:

Naiset kyllä pariutuu juoppojen ja jännämiesten kanssa. Tavis miehiä on satoja tuhansia sinkkuna mutta ne ei kelpaa naisille. Jos on paljon miehiä sinkkuna niin ei syntyvyys voi nousta koskaan.

Naisille kyllä kelpaa kunnollinen mies. Monilla miehillä on vain niin korkeat kriteerit naisilta, että jäävät sinkuiksi. Tai sitten eivät ylipäätään halua parisuhdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tänään lenkillä pistin merkille kuinka paljon nuoria naisia oli ulkoiluttamassa koiraa.

Ilmeisesti asuvat ja elävät mieluummin koiran kuin miehen kanssa.

Omassa vuokratalossa varmaan 25% kämpistä asuu sinkkunainen koiran kanssa. Aika surullista.

Mun koira tulee joka kerta häntä heiluen vastaan. Vastaa hännän heilutuksella kysymyksiin. Aina läsnä.

Mihin mä miestä? Dildolta irtoaa orkut.

Mullapa tuleekin mies joka kerta "häntä" heiluen vastaan. Mietipä miksi sinä saat vain koiran hännän heilumaan. 

Poikarakkaus on ihanaa. Ja yksi syy, miksei niitä lapsia synny.

Hieno, että avoimesti kerrot homoudestasi. Siinä ei olekaan mitään hävettävää tai peiteltävää. Kyllä joku kiva nainen teille lapsenkin synnyttää, jos vain haluatte. Kaikkea hyvää teidän kahden pojan kauniiseen suhteeseenne <3

Vierailija
124/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä muka edes löytäisi sellaisen miehen, jonka kanssa haluaisi perustaa perheen? Harvat hyvät miehet on varattuna, olleet jo kauan.

n28

Tämä. Niin paljon en perhettä halua, että olisin valmis sellaisen perustamaan ihan minkä tahansa kanssa. Jos (kun) hyvää ei löydy, sitten ollaan ilman. That's it. N27

Ennen vanhaan ihmiset vaan oikeasti ottivat lähes kenet tahansa...Esimerkiksi omat vanhempani ovat niin erilaisia, mutta silti vaan sinnittelevät vuodesta toiseen yhdessä. Minun on jotenkin lähes mahdoton edes kuvitella sitä skenaariota missä he ovat tavanneet, miten keskustelu on alkanut ja niin edelleen - ovat kuin toisista maailmoista koulutuksen, osaamisen, perhetaustan yms. myötä. 

Nykyään haetaan täydellistä ja täydellisen yhteensopivaa kumppania eikä sellaisia voi maailmassa kovin montaa olla eli näiden yhteensopivien ihmisten kohtaaminen on äärimmäisen epätodennäköistä. En itsekään edes tiedä mistä löytäisin itselleni sopivan miehen. Sattumaa se kai sitten on....

n28

Mun vanhemmat taas ovat ihan täydelliset toisilleen. Ehkä sekin kun olen katsonut sivusta heidän suhdettaan on vaikuttanut siihen, että omat kriteerini parisuhteesta ovat aika korkealla.

Vierailija
125/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä keski-ikäisen pariutuneen miehen tiedolla, jos siis olisi ollut hallussa jo silloin, parikymppisenä ja myöhemminkin olisi pariutumiset jäänyt väliin. Sen verran aikaa ja rahaa on tullut hukattua että suorastaan tervehdin ilolla jokaista itkuvirttä joka liittyy lisääntymättömyyteen tai siihen kun ihmiset eivät halua pariutua. Ja mielelläni edesautan tuon mentaliteetin etenemistä.

Kadehdin erityisesti niitä nykyajan nuoria miehiä, jotka eivät edes naisia pahemmin jahtaa ja jotka eivät parisuhdesekoiluista perusta, koska heillä on elämässä parempaakin tekemistä- Olisinpa itsekin ollut sellainen nuorempana.

m48

PArempaa tekemistä? Ai niinku runkata itsensä tunnottomaksi nettipoken äärellä ja loput ajat pelata ja huutaa luurit päässä?

Kyllä, siinäpä sitä elettyä elämää sitten onkin. Upeat muistot jää.

Kouluttautua, tehdä nousujohteista uraa, matkailla, asua ulkomailla, harrastaa, olla kavereiden kanssa. Moni näistä jää kokematta jos alkaa jo nuorena leikkimään perhettä.

Vierailija
126/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista ei nykyään välttämättä ole edes iloa kun ne aikuistuvat, voivat päätyä suoraan sairauseläkkeelle. Itse olen vela ja tyytyväinen valintaani. Mitä enemmän näen lisääntyneiden kavereideni elämää, sen tyytyväisempi.

Vierailija
127/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakaan en ole ikinä halunnut lapsia, kerran olen ollut pitkässä ja vakavassa suhteessa mutta kokonaisuudessa nautin enemmän sinkkuna olosta. Mutta kaverini ja siskoni jotka kyllä haluaisivat lapsia sanovat syyksi sen, että nykyään on lähes mahdotonta saada kunnollista suhdetta - jatkuvien pettymysten takia osa on myös kääntynyt samalle kannalle kuin minä, eli että sinkkuus on vain kaikin tavoin helpompaa elämää eikä (kaverini sanoin) "tarvi stressata sitä että pitäisikö jatkuvasti yrittää laihduttaa, meikata, sheivata joka ikinen kehon karva ja olla 24/7 kuin joku näytillä oleva insta-nukke, koska miehet kuvittelee että normaalit naiset on sellaisia". 

esim siskoni on todella urheilullinen, laiha ja kaunis, ja siitä huolimatta hänelläkin on ollut jatkuva ulkonäkö kriisi kun miehet kuvittelee kaikkea ihan mahdottomia asioita normaaleista ihmisistä. Ja vierestä hänenkin taistelua seuranneena en koe mitään halua lähteä tohon säätämiseen mukaan.  

Vierailija
128/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat ymmärtäneet että elämän todellinen tarkoitus on tehdä rikkaammille rahaa oravanpyörässä ja lapset ovat riski työnantajien rikastumiselle.

Vierailija
129/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on pilattu, kaikki on pilalla

Vierailija
130/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokematon mies ja olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että olen pudonnut tästä kelkasta. Ensimmäiset seurustelukokemukset olisi pitänyt hankkia jo teininä tai ihan viimeistään ensimmäisinä yliopistovuosina. Toisin kävi, ja muutuin aikuisena ainoastaan entistä ujommaksi. Nyt olen työelämässä ja taloudellisesti asiat on hyvin, mutta pidän sitä suht selvänä, että minä en koskaan parisuhdetta tai perhettä tule saamaan. 

m29

Vierailija
131/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielummin vapaaehtoisesti sinkku kuin huonon naisen kotiorja. Hyvät naiset ovat jo parisuhteissa minun ikäpolvessani. M27

Vierailija
132/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä keski-ikäisen pariutuneen miehen tiedolla, jos siis olisi ollut hallussa jo silloin, parikymppisenä ja myöhemminkin olisi pariutumiset jäänyt väliin. Sen verran aikaa ja rahaa on tullut hukattua että suorastaan tervehdin ilolla jokaista itkuvirttä joka liittyy lisääntymättömyyteen tai siihen kun ihmiset eivät halua pariutua. Ja mielelläni edesautan tuon mentaliteetin etenemistä.

Kadehdin erityisesti niitä nykyajan nuoria miehiä, jotka eivät edes naisia pahemmin jahtaa ja jotka eivät parisuhdesekoiluista perusta, koska heillä on elämässä parempaakin tekemistä- Olisinpa itsekin ollut sellainen nuorempana.

m48

PArempaa tekemistä? Ai niinku runkata itsensä tunnottomaksi nettipoken äärellä ja loput ajat pelata ja huutaa luurit päässä?

Kyllä, siinäpä sitä elettyä elämää sitten onkin. Upeat muistot jää.

Olen halunnut kysyä tällaisilta kommentoijilta että mihin te siis olette niitä muistoja keräilemässä? Mihin teidän muistot "on jäämässä?" Kun tietääkseni me kaikki vaan kuollaan ja kadotaan loppujen lopuksi, eikä niitä muistoja sinun päässäsi kukaan muu näe. 

Vierailija
133/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maisterintutkinnon suorittamisen ja 40 h/vko kokoaikatöissä olemisen ansiosta on varaa asua vain pienessä yksiökopissa, niin minne ne lapset olisi tarkoitus tunkea? Suunnilleen kaikki ystäväni (paria rikasta lukuunottamatta) painiskelevat saman ongelman kanssa. 1000-1200 euron vuokralla saa vain ankean 25 m2 koirankopin. Itse asun "väljästi" viidenkymmenen neliön omistusneukkukuutiossani. Jopa tänne lasten hankinta olisi kyllä ihan vihoviimeinen päätös.

Nuoremmat sukupolvet on kynitty niin paljaaksi ennen kuin siipiä on ehtinyt edes levittää. Maksa siinä 1000 euron vuokraa kahden tonnin tuloista, ja samalla pitäisi vääntää vielä lapsia eli tiputtaa tulot, asua kalliimmin ja maksaa lasten kulut. Miten?!

t. N28

Tää on niin pielessä kuin voi olla. Että tonnin vuokra pikkuyksiöstä on must! Ja pikkuneiti kuvittelee, että ennen elo oli helpompaa. Että on oikein kynityy...

Ennenmeilläeiollut varaa kuvitella moisia. Osattiin eläätilojen mukaan.

Vierailija
134/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikkien odotettiin hankkivan lapsia> ei ehkäisyä, yhteiskunnan paineet.

Nykyään nainenkin saa myöntää että ei pidä lapsista tai halua omia.

Ottaako koville myöntää, että kaikki naiset eivät sovi äitimyyttiin?

Vierailija
135/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakaan en ole ikinä halunnut lapsia, kerran olen ollut pitkässä ja vakavassa suhteessa mutta kokonaisuudessa nautin enemmän sinkkuna olosta. Mutta kaverini ja siskoni jotka kyllä haluaisivat lapsia sanovat syyksi sen, että nykyään on lähes mahdotonta saada kunnollista suhdetta - jatkuvien pettymysten takia osa on myös kääntynyt samalle kannalle kuin minä, eli että sinkkuus on vain kaikin tavoin helpompaa elämää eikä (kaverini sanoin) "tarvi stressata sitä että pitäisikö jatkuvasti yrittää laihduttaa, meikata, sheivata joka ikinen kehon karva ja olla 24/7 kuin joku näytillä oleva insta-nukke, koska miehet kuvittelee että normaalit naiset on sellaisia". 

esim siskoni on todella urheilullinen, laiha ja kaunis, ja siitä huolimatta hänelläkin on ollut jatkuva ulkonäkö kriisi kun miehet kuvittelee kaikkea ihan mahdottomia asioita normaaleista ihmisistä. Ja vierestä hänenkin taistelua seuranneena en koe mitään halua lähteä tohon säätämiseen mukaan.  

Siskosi ulkonäkökriisi johtuu vain hänen omasta mielesntervrydestään, ei miehistä.

Vierailija
136/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei lapsia synny??? Maailmassahan on ollut jo vaikka kuinka kauan liikaa ihmisiä ja koko ajan tulee lisää. 

Juuri uutisoitiin että stadista lähetetään synnyttäviä kauemmas peräpohjolaan kun lähemmät s-laitokset tupaten täynnä.

Lapsia syntyy siis liikaa vaikka niitä on jo ennestään liikaa. Surullista.

Vierailija
137/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kaikkien odotettiin hankkivan lapsia> ei ehkäisyä, yhteiskunnan paineet.

Nykyään nainenkin saa myöntää että ei pidä lapsista tai halua omia.

Ottaako koville myöntää, että kaikki naiset eivät sovi äitimyyttiin?

Olisi mielenkiintoista tietää miltä tuntuu yhteiskunnan muodostamat paineet. Minä en tunne lainkaan painetta mistään asiasta enkä ole koskaan ollut kiinnostunut muiden ihmisten mielipiteistä. Miltä ne muiden asettamat paineet tuntuu?

Vierailija
138/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt miestä. Yksi mies oli sitoutumisongelmainen, ja pari muuta ovat lempanneet minut sanomalla että ovat juuri eronneet ja niin rikki eivätkä valmiita suhteeseen. Miesten mielenterveysongelmiin panostaisin yhteiskunnassa. Eivät osaa sitoutua.

Vierailija
139/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mielummin vapaaehtoisesti sinkku kuin huonon naisen kotiorja. Hyvät naiset ovat jo parisuhteissa minun ikäpolvessani. M27

Minusta miesten tulisi pystyä tyytyä omaa tasoaan huonompaan naiseen. Miehet vaativat muutenkin liikaa naisilta. Miesten pitää tulla vastaan ja tehdä uhrauksia. Se olisi perinteisempääkin.

Loppupelissä miehet on valmiita antamaan todella paljon ja suuria vikoja anteeksi naisessa. Naiset valitsee ennemmin sinkkuuden kuin tiputtavat rimaa.

Vierailija
140/326 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin lisääntyä tuilla neljän lapsen verran ja sen jälkeen lähteä työelämään. Jos kävisin töissä, ei olisi varaa lapsiin. Pidän lasten saamista tärkeämpänä kuin työuraa. T. Nuori Mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme