Lapsia ei synny enää nykyään eikä monet pariudu. Missä vika?
Kommentit (326)
Syitä lienee monia, mutta lähipiirini (kaupungissa asuvia, korkeakoulutettuja) syyt liittyvät terveyteen ja niin parisuhteen kuin vanhemmuuden korkeisiin vaatimuksiin.
Moni ei löydä kumppania, jonka kanssa olisi valmis perustamaan perheen. Toiset taas kokevat, että vaikka parisuhde on löytynyt, niin valmiuksia lapsiin ei silti ole taloudellisista tai henkisistä syistä. Hyvä vanhemmuus vaatii paljon resursseja, pelkkä rakkaus ei riitä, joten lasten saamista lyätään, kunnes se on liian myöhäistä. Tai todetaan, että elämä ilman lapsia on parempaa kuin lasten kanssa.
On lapsettomuutta, usein lapsiluku jää pienemmäksi kuin olisi toivottu. Niin minunkin tapauksessa, yksi olisi ollut vielä tervetullut, mutta kun lasta ei luonnollisesti kuulunut, jäi lapsiluku kahteen.
Parisuhde on liian raskas ylläpitää. Maailman harmittomin nörttikin odottaa saavansa nielevän ja squirttailevan peppuseksinaapurintytön, jolla ei ole ikinä karvan karvaa missään.
Kukaan ei jaksa panostaa eikä joustaa, koska jo opiskellessa työt repivät toisen Pohjanmaalle ja toisen Kymenlaaksoon. Mitään vuosikymmenien mittaista jatkoa on turha suunnitella. Pitäisi olla hirveän motivoitunut "luomaan verkostoja", jotta löytäisi uuden miesystävän aina muuttaessaan opiskelemaan/erotessaan/miehen muuttaessa/itse muuttaessa, mutta oikeasti ei vaan kiinnosta eikä jaksa.
Näillä korteilla pitäisi kokea yksinhuoltajuus erityisen hyväksi vaihtoehdoksi, jos haluaisi lisääntyä. Ylläripylläri ei kiinnosta olla yksinäisen ja väsyneen lisäksi vielä köyhäkin.
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ja vastuullisia perheestään vastuuta ottavia miehiä ei ole löytynyt.
Löytyisi kyllä, mutta ohitatte ne aina.
Jos joku mies aina ohitetaan niin se ei ole hyvä mies. Joku mättää ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki johtuu siitä, että naiset noudattavat tasoteoriaa pinnallisen hypergamisesti.
Vaikuttaa siltä, että nykypäivänä pariutuminen tapahtuu ainoastaan niissä tilanteissa jossa mies on valmis tyytymään alaspäin irtoseksin toivossa ja nainen ihastuu.
Tavismiehet jos yrittävät pariutua parisuhdeajatuksella niin saavat vain pakkeja sanoilla, että "vaikutat mukavalta mutta..."
Tavismies voi etsiä itselleen yhdentekevän naisen ja kuvitella viettävänsä tämän kanssa koko loppuelämän. Te itse yritätte naisia, joihin olette ihastuneet, mutta ette huomaa naisia, jotka ovat ihastuneet teihin.
Mistä se johtuu, että vain ylipainoiset naiset yrittävät/ihastuvat atleettisia urheilullisia miehiä?
En tiedä vastausta kysymykseesi, mutta itse olen hoikka nainen enkä ole kiinostunut urheilullisista miehistä. Tämä johtuu siitä, että en itsekään ole urheilullinen (liikuntaa kyllä harrastan) ja toivon kumppania, jonka elämäntyyli olisi samantyyppinen omani kanssa. Etsin pikemmin taiteellista miestä jonka kanssa voisi käydä vaikka keikoilla. Myöskään urhrilullisten miesten ulkonäkö ei yleensä miellytä itseäni, kun viehätyn enemmän jostain hevarityylisistä.
Hei täällä sama! En ole ikinä pitänyt urheilullisista miehistä, haluan hevarimiehen! Tykkään kyllä itse urheilla, terveyden ylläpitämiseksi, mikä on miehellekin plussaa.
Täälläkin sama. Ei erityisemmin kiinnosta urheilulliset miehet, vaikka itse treenaan aktiivisesti ja se näkyy päällepäin. Varsinkin salilla ulkonäkösyistä käyvät miehet ovat turn off. Hoikka muusikkomies olisi ihanne. Hevarimiehistä en pidä, pitkä tukka ja se tyyli muutenkin ei viehätä, mutta rock-tyylisistä pidän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä syy on vain ulkonäössä. Pahimmilla pettäjillä ja huijareilla on kysyntää, jos on ulkonäkö kuosissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on liian raskas ylläpitää. Maailman harmittomin nörttikin odottaa saavansa nielevän ja squirttailevan peppuseksinaapurintytön, jolla ei ole ikinä karvan karvaa missään.
Kukaan ei jaksa panostaa eikä joustaa, koska jo opiskellessa työt repivät toisen Pohjanmaalle ja toisen Kymenlaaksoon. Mitään vuosikymmenien mittaista jatkoa on turha suunnitella. Pitäisi olla hirveän motivoitunut "luomaan verkostoja", jotta löytäisi uuden miesystävän aina muuttaessaan opiskelemaan/erotessaan/miehen muuttaessa/itse muuttaessa, mutta oikeasti ei vaan kiinnosta eikä jaksa.
Näillä korteilla pitäisi kokea yksinhuoltajuus erityisen hyväksi vaihtoehdoksi, jos haluaisi lisääntyä. Ylläripylläri ei kiinnosta olla yksinäisen ja väsyneen lisäksi vielä köyhäkin.
N28
Miksi olet yllättynyt, että nörttikin haluaa hyvää monipuolista seksiä?
Tuota squirttaamista en ole ikinä ymmärtänyt, mutta muuten kuvailu kuulosti ihanteelliselta.
Niinpä, mutta kun ihanteellista joka reikään ottavaa instabimbonaapurintyttöä ei riitä kuin 0,2 % miehistä.
Jatkakoon etsintöjään ihan vapaasti, toivottavasti löytää sen unelmiensa seksiyksisarvisen.
Miksi ihmeessä pitäisi siittää jälkikasvua? Oikeudet = nolla, elatusmaksut 100% varmasti ja tapaaminen onnistuu kuin Äiti niin suopeassa armollisuudessaan suo.
Kerran olen haksahtanut tuohon huijaukseen ja sen jälkeen vedin piuhat poikki. Olisi vain oikeus ja kohtuus, jos tämä telaketjufeministinen yhteiskuntamme kuolisi sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos maisterintutkinnon suorittamisen ja 40 h/vko kokoaikatöissä olemisen ansiosta on varaa asua vain pienessä yksiökopissa, niin minne ne lapset olisi tarkoitus tunkea? Suunnilleen kaikki ystäväni (paria rikasta lukuunottamatta) painiskelevat saman ongelman kanssa. 1000-1200 euron vuokralla saa vain ankean 25 m2 koirankopin. Itse asun "väljästi" viidenkymmenen neliön omistusneukkukuutiossani. Jopa tänne lasten hankinta olisi kyllä ihan vihoviimeinen päätös.
Nuoremmat sukupolvet on kynitty niin paljaaksi ennen kuin siipiä on ehtinyt edes levittää. Maksa siinä 1000 euron vuokraa kahden tonnin tuloista, ja samalla pitäisi vääntää vielä lapsia eli tiputtaa tulot, asua kalliimmin ja maksaa lasten kulut. Miten?!
t. N28
Ketjun ensimmäinen järkevä kommentti, joka ei ole miehiin kohdistuvaa katkeran naisen syyttelyä. Koko ketju täynnä katkeria vanhoja piikoja, jotka ovat aivan yhtä säälittäviä kuin halveksumansa kilttimiehet.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei tykkää lapsista, eikä halua niitä. So simple.
BS
M35
Vierailija kirjoitti:
Mistä muka edes löytäisi sellaisen miehen, jonka kanssa haluaisi perustaa perheen? Harvat hyvät miehet on varattuna, olleet jo kauan.
n28
Tämäpä se. Naisena kannattaa olla aktiivinen 25 ikävuoden hehtaarilla ja napata hyvä mies perheen perustamista varten.
Päälle kolmekymppisenä sinkkumarkkinoilla on jäljellä enää kenellekään kelpaamattomia ylijäämä naisia ja miehiä, jotka tinderissä kilpailevat keskenään siitä kuka ehtii ghostata eniten ihmisiä. Ja loppuaika vietetään vauvapalstalla tai y l i l a u d a l l a valittamassa vastakkaisesta sukupuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki johtuu siitä, että naiset noudattavat tasoteoriaa pinnallisen hypergamisesti.
Vaikuttaa siltä, että nykypäivänä pariutuminen tapahtuu ainoastaan niissä tilanteissa jossa mies on valmis tyytymään alaspäin irtoseksin toivossa ja nainen ihastuu.
Tavismiehet jos yrittävät pariutua parisuhdeajatuksella niin saavat vain pakkeja sanoilla, että "vaikutat mukavalta mutta..."
Tavismies voi etsiä itselleen yhdentekevän naisen ja kuvitella viettävänsä tämän kanssa koko loppuelämän. Te itse yritätte naisia, joihin olette ihastuneet, mutta ette huomaa naisia, jotka ovat ihastuneet teihin.
Mistä se johtuu, että vain ylipainoiset naiset yrittävät/ihastuvat atleettisia urheilullisia miehiä?
En tiedä vastausta kysymykseesi, mutta itse olen hoikka nainen enkä ole kiinostunut urheilullisista miehistä. Tämä johtuu siitä, että en itsekään ole urheilullinen (liikuntaa kyllä harrastan) ja toivon kumppania, jonka elämäntyyli olisi samantyyppinen omani kanssa. Etsin pikemmin taiteellista miestä jonka kanssa voisi käydä vaikka keikoilla. Myöskään urhrilullisten miesten ulkonäkö ei yleensä miellytä itseäni, kun viehätyn enemmän jostain hevarityylisistä.
Hei täällä sama! En ole ikinä pitänyt urheilullisista miehistä, haluan hevarimiehen! Tykkään kyllä itse urheilla, terveyden ylläpitämiseksi, mikä on miehellekin plussaa.
Täälläkin sama. Ei erityisemmin kiinnosta urheilulliset miehet, vaikka itse treenaan aktiivisesti ja se näkyy päällepäin. Varsinkin salilla ulkonäkösyistä käyvät miehet ovat turn off. Hoikka muusikkomies olisi ihanne. Hevarimiehistä en pidä, pitkä tukka ja se tyyli muutenkin ei viehätä, mutta rock-tyylisistä pidän.
Rock-tyyli myös aivan ihana. Itse tykkään hevimiehistä pitkällä tukalla, koska monet heistä ovat vielä luonteeltaankin ihania.
Ja joo urheilulliset salimiehet ei jatkoon🥴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tänään lenkillä pistin merkille kuinka paljon nuoria naisia oli ulkoiluttamassa koiraa.
Ilmeisesti asuvat ja elävät mieluummin koiran kuin miehen kanssa.Omassa vuokratalossa varmaan 25% kämpistä asuu sinkkunainen koiran kanssa. Aika surullista.
Mun koira tulee joka kerta häntä heiluen vastaan. Vastaa hännän heilutuksella kysymyksiin. Aina läsnä.
Mihin mä miestä? Dildolta irtoaa orkut.Mullapa tuleekin mies joka kerta "häntä" heiluen vastaan. Mietipä miksi sinä saat vain koiran hännän heilumaan.
Niin no minäpä saan miehen hännän kasvamaan ja seisomaan, mutta hyvä jos sinä saat sen lörpän hännänheilutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä muka edes löytäisi sellaisen miehen, jonka kanssa haluaisi perustaa perheen? Harvat hyvät miehet on varattuna, olleet jo kauan.
n28
Tämäpä se. Naisena kannattaa olla aktiivinen 25 ikävuoden hehtaarilla ja napata hyvä mies perheen perustamista varten.
Päälle kolmekymppisenä sinkkumarkkinoilla on jäljellä enää kenellekään kelpaamattomia ylijäämä naisia ja miehiä, jotka tinderissä kilpailevat keskenään siitä kuka ehtii ghostata eniten ihmisiä. Ja loppuaika vietetään vauvapalstalla tai y l i l a u d a l l a valittamassa vastakkaisesta sukupuolesta.
Naiselle ei ole koskaan hyvä vaihtoehto ottaa isänsä ikäistä miestä puolisoksi. Ainoastaan silloin, jos mies on niin rikas, että hänellä on vara palkata ulkopuolisia hoitajia 24/7 loppuvuosiksi eli käytännössä ei koskaan.
Kyllä luonto keinot keksii. Maailma on ylikansoittunut, ihmiset eivät halua lapsia. Aika yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa tehdä lapsia. Veroja kiristetään, kaikesta leikataan, vakituista työpaikkaa ei saa.
Tekosyitä. Ei sitä ennenkään äidit olleet töissä, vaan isä huolehti perheen elatuksesta. Aika iso osa erilaisilla hanttihommilla eli pätkätöillä.
Silloin oli erilainen verotus.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa tehdä lapsia. Veroja kiristetään, kaikesta leikataan, vakituista työpaikkaa ei saa.
Köyhissä maissahan niitä lapsia juuri tehdään pilvin pimein, kun ei olisi varaa. Tekosyy. Yhteiskunta tukee. Mutta kun elämä on helpompaa muuten ja voi ihan itseensä käyttää kaikki rahansa.
Vierailija kirjoitti:
N28
Niin totta.
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen tartte kuin olla vähän hiljainen ja epävarma. Se ei ole mikään varsinainen vika ihmisessä, mutta pariutumismielessä kyllä koska ei ole seksuaalisesti kiinnostavaa. Turha väittää että jokaisessa miehessä joka ei löydä naista, on joku paha vika a la narsismi tai alkoholismi.
Lapset ovat varakkaiden juttu, ja varakkaita on vain noin 3 prosenttia väestöstä. SIKSI.
Siis naisten kouvolatukalle yökkiminen onkin vain urbaanilegendaa eikä todellisuutta? Miten tatuoinnit?