Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lunta tulee kohta- jokohan alkaa eteläsuomessa kolisemaan.. he kun eivät osaa ajaa

Vierailija
19.10.2006 |

Kohta ajotaidottomat pääkaupunkiseutulaiset alkavat ajamaan kolareita !! ha haa

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on ihan ok kirjoittaa tällaisille palstoille ns. puhekieltä.

Jos joku puuttuu pelkästään kirjoitusasuun niin hänellä taitaa olla jotain muitakin ongelmia tai sitten ei osaa puolustautua muuten kuin puuttumalla epäolennaisuuksiin.

Netissä palstailu ei ole samaa kuin ainekirjoitus, uskokaa jo nyt juntit ja palatkaa tälle vuosituhannelle

Sinulle ilmeisesti koulun ainekirjoitus on ollut elämässä ainoa kerta, jolloin kuvittelet kielen oikeellisuudella olevan merkitystä?

Tuossa on vähän samaa kuin siinä, että kun ollaan seuramatkalla Samoksella, ei tarvitse noudattaa mitään hyviä tapoja eikä moraaliakaan, kun kerran oman kotimaan tutut, naapurit ja viranomaiset eivät ole valvomassa. Ja se se on kuule junttia käytöstä se.

Joten jos junttia haet, katso peiliin. Sieltä se löytyy.

Vierailija
22/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeinkirjoituksen puuttumiseen. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleiskielisesti. Ja minä etsin AINA virheitä, myös lehdistä. Näsäviisauteen kyllä joskus lankean, mutta mairea en ole koskaan. t. 18

Vierailija
24/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
25/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

yleiskielisesti. Ja minä etsin AINA virheitä, myös lehdistä. Näsäviisauteen kyllä joskus lankean, mutta mairea en ole koskaan. t. 18

Vierailija
26/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta näkyy tällaisia otsikoita.

Vierailija
27/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se ikävää kun kotiäitiys on pehmentänyt pään niin että pitää yrittää päteä oikeinkirjoituksella. Huh huh jos minun elämä olisi tuollaista...

Vierailija
28/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava kolari sattui kirkonkylän ainoassa risteyksessä. Toisesta suunnasta tuli Ulla pienessä kaasussa ja toisesta Pena vähän pahemmassa kaasussa. Kukaan ei kuollut, mutta liikenne oli poikki koko päivän. Kumpikaan autoista ei ollu katsastettu ja molemmat kuskit olivat ajokortittomia.

Tälläisiä uutisia lehdet huutavat.

Vierailija
29/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on se ikävää kun kotiäitiys on pehmentänyt pään niin että pitää yrittää päteä oikeinkirjoituksella. Huh huh jos minun elämä olisi tuollaista...

Se on minun elämäni.

Vierailija
30/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
31/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ystäväinen: On ikävää, eikä " on se ikävää" . t. 28.

Vierailija
32/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 28.

Vierailija
33/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten kukaan voi naureskella toisille sattuville onnettomuuksille. Onko sun mielestäsi ha-haa-ta kaikki onnettomuudet?

Aivan kahjo ihminen olet, ap.

Vierailija
34/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaan naurattaa nämä nettipoliisikyylät. Oikeastaan pitäisi sääliä näitä, jotka ottavat palstailunkin niin vakavasti, että uhraavat yli 5 viestiä jonkun toisen ihmisen

Vierailija
35/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en viitsi pistää nastarenkaita alle ennen kuin ihan viime tingassa, koska nastarenkaat kuluttavat tien pinnoitetta ja tämä pöly huonontaa hengitysilmaa merkittävästi. Helsingin keskustassa hengitysilman laatu on usein muutenkin ala-arvoinen, miksi huonontaa tilannetta vielä entisestäänkin. Niinpä sitten saattaa hyvin käydä niin, että sää muuttuu yllättäen ja onkin kesärenkaat alla. Minulla on onneksi sellainen tilanne, että en tarvitse autoa joka päivä, en välttämättä edes joka viikko, niin pystyn yleensä olemaan menemättä huonolla kelillä ainakaan ruuhka-aikaan autolla.

On aivan eri juttu ajaa rauhallista tietä liukkaalla kelillä kuin ajaa tuhansien autojen ruuhkassa samalla kelillä. Reaktiot ketjuuntuvat ja pienikin yllätysmomentti 20 autoa edempänä saattaa aiheuttaa peräänajon. Riittävän pitkää turvallisuusväliä ei kertakaikkiaan pysty pitämään, siihen tulee viimeistään seuraavassa liittymässä joku väliin.

Tienpinnat myös muuttuvat aivan yllättävästi, jos siinä ajaa 10000 autoa tunnissa. Tätä on vaikea, lähes mahdotonta hahmottaa auton ratista.

Huvittavinta näissä keskusteluissa ovat nämä kommentit " helsinkiläiset eivät osaa ajaa" . Useimmiten isot kolarisumat ovat olleet helsinkiin tulevilla moottoriteillä. Kuskit ovat olleet Hämeenlinnasta, Järvenpäästä, Vihdistä, Porvoosta...

Vierailija
36/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaukaiset sukulaiset/tuttavat hokee kanssa samaa.

Asuvat itse jossain 100 hengen kylässä. Kuinkakohan monta autoa siellä olisi... ? N.35 kpl? Siinä kun olisi vaikka koko kylän autot liikkeellä niin ei paljoa kaupunkilaisen päätä huimaa.

Täällä yhden kertsin pihalla on tuplaten tuo määrä autoja.

Et olenkin näille maalaisille sanonut (kuten muutkin edell. mainitut kirjoittivat) et tere tulemast neljän ruuhkaan ytimeen tai kehille tai motareille tai ihan mihin vaan! Katsotaan mikä yllätti ja kenet!! ;-)

Vierailija
37/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pienet turvavälit. ite muutin pk-seudulle viime vuoden vaihteessa, enkä ole vieläkään sopeutunut täkäläiseen ajokulttuuriin. turvavälini muihin verrattuna on julmettoman pitkät.. ja sen kyllä saan huomata, kun joku tuikkaa siihen eteen " turvaväliini" .

Vierailija
38/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minä ajoin ihan nopeusrajoituksien mukaan, ja silti tömähti."

No voihan. Johtuiskohan siitä, että kamalassa lumisateessa ei ajeta nopeusrajoitusten mukaan, vaan tiputetaan nopeutta vastaamaan sääoloja.

Vierailija
39/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehä I:stä ajaa satatuhatta autoa tavallisena arkipäivänä, ei sinne yksinkertaisesti mahdu kunnon turvavälejä!

Vierailija
40/46 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Minä ajoin ihan nopeusrajoituksien mukaan, ja silti tömähti."

No voihan. Johtuiskohan siitä, että kamalassa lumisateessa ei ajeta nopeusrajoitusten mukaan, vaan tiputetaan nopeutta vastaamaan sääoloja.

Näkis vaan! Kyllä siellä pohjoisessakin kolisee talvella, yhden auton ojaanajo vaan ei yleensä ylitä uutiskynnystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi