Lunta tulee kohta- jokohan alkaa eteläsuomessa kolisemaan.. he kun eivät osaa ajaa
Kohta ajotaidottomat pääkaupunkiseutulaiset alkavat ajamaan kolareita !! ha haa
Kommentit (46)
oikeinkirjoituksen puuttumiseen. :/
yleiskielisesti. Ja minä etsin AINA virheitä, myös lehdistä. Näsäviisauteen kyllä joskus lankean, mutta mairea en ole koskaan. t. 18
Vierailija:
Vierailija:
yleiskielisesti. Ja minä etsin AINA virheitä, myös lehdistä. Näsäviisauteen kyllä joskus lankean, mutta mairea en ole koskaan. t. 18
on se ikävää kun kotiäitiys on pehmentänyt pään niin että pitää yrittää päteä oikeinkirjoituksella. Huh huh jos minun elämä olisi tuollaista...
Vakava kolari sattui kirkonkylän ainoassa risteyksessä. Toisesta suunnasta tuli Ulla pienessä kaasussa ja toisesta Pena vähän pahemmassa kaasussa. Kukaan ei kuollut, mutta liikenne oli poikki koko päivän. Kumpikaan autoista ei ollu katsastettu ja molemmat kuskit olivat ajokortittomia.
Tälläisiä uutisia lehdet huutavat.
Vierailija:
on se ikävää kun kotiäitiys on pehmentänyt pään niin että pitää yrittää päteä oikeinkirjoituksella. Huh huh jos minun elämä olisi tuollaista...
Se on minun elämäni.
Vierailija:
Siis ystäväinen: On ikävää, eikä " on se ikävää" . t. 28.
En tajua miten kukaan voi naureskella toisille sattuville onnettomuuksille. Onko sun mielestäsi ha-haa-ta kaikki onnettomuudet?
Aivan kahjo ihminen olet, ap.
Minua vaan naurattaa nämä nettipoliisikyylät. Oikeastaan pitäisi sääliä näitä, jotka ottavat palstailunkin niin vakavasti, että uhraavat yli 5 viestiä jonkun toisen ihmisen
Itse en viitsi pistää nastarenkaita alle ennen kuin ihan viime tingassa, koska nastarenkaat kuluttavat tien pinnoitetta ja tämä pöly huonontaa hengitysilmaa merkittävästi. Helsingin keskustassa hengitysilman laatu on usein muutenkin ala-arvoinen, miksi huonontaa tilannetta vielä entisestäänkin. Niinpä sitten saattaa hyvin käydä niin, että sää muuttuu yllättäen ja onkin kesärenkaat alla. Minulla on onneksi sellainen tilanne, että en tarvitse autoa joka päivä, en välttämättä edes joka viikko, niin pystyn yleensä olemaan menemättä huonolla kelillä ainakaan ruuhka-aikaan autolla.
On aivan eri juttu ajaa rauhallista tietä liukkaalla kelillä kuin ajaa tuhansien autojen ruuhkassa samalla kelillä. Reaktiot ketjuuntuvat ja pienikin yllätysmomentti 20 autoa edempänä saattaa aiheuttaa peräänajon. Riittävän pitkää turvallisuusväliä ei kertakaikkiaan pysty pitämään, siihen tulee viimeistään seuraavassa liittymässä joku väliin.
Tienpinnat myös muuttuvat aivan yllättävästi, jos siinä ajaa 10000 autoa tunnissa. Tätä on vaikea, lähes mahdotonta hahmottaa auton ratista.
Huvittavinta näissä keskusteluissa ovat nämä kommentit " helsinkiläiset eivät osaa ajaa" . Useimmiten isot kolarisumat ovat olleet helsinkiin tulevilla moottoriteillä. Kuskit ovat olleet Hämeenlinnasta, Järvenpäästä, Vihdistä, Porvoosta...
Mun kaukaiset sukulaiset/tuttavat hokee kanssa samaa.
Asuvat itse jossain 100 hengen kylässä. Kuinkakohan monta autoa siellä olisi... ? N.35 kpl? Siinä kun olisi vaikka koko kylän autot liikkeellä niin ei paljoa kaupunkilaisen päätä huimaa.
Täällä yhden kertsin pihalla on tuplaten tuo määrä autoja.
Et olenkin näille maalaisille sanonut (kuten muutkin edell. mainitut kirjoittivat) et tere tulemast neljän ruuhkaan ytimeen tai kehille tai motareille tai ihan mihin vaan! Katsotaan mikä yllätti ja kenet!! ;-)
ja pienet turvavälit. ite muutin pk-seudulle viime vuoden vaihteessa, enkä ole vieläkään sopeutunut täkäläiseen ajokulttuuriin. turvavälini muihin verrattuna on julmettoman pitkät.. ja sen kyllä saan huomata, kun joku tuikkaa siihen eteen " turvaväliini" .
" Minä ajoin ihan nopeusrajoituksien mukaan, ja silti tömähti."
No voihan. Johtuiskohan siitä, että kamalassa lumisateessa ei ajeta nopeusrajoitusten mukaan, vaan tiputetaan nopeutta vastaamaan sääoloja.
Kehä I:stä ajaa satatuhatta autoa tavallisena arkipäivänä, ei sinne yksinkertaisesti mahdu kunnon turvavälejä!
Vierailija:
" Minä ajoin ihan nopeusrajoituksien mukaan, ja silti tömähti."No voihan. Johtuiskohan siitä, että kamalassa lumisateessa ei ajeta nopeusrajoitusten mukaan, vaan tiputetaan nopeutta vastaamaan sääoloja.
Näkis vaan! Kyllä siellä pohjoisessakin kolisee talvella, yhden auton ojaanajo vaan ei yleensä ylitä uutiskynnystä.
Vierailija:
Sinulle ilmeisesti koulun ainekirjoitus on ollut elämässä ainoa kerta, jolloin kuvittelet kielen oikeellisuudella olevan merkitystä?
Tuossa on vähän samaa kuin siinä, että kun ollaan seuramatkalla Samoksella, ei tarvitse noudattaa mitään hyviä tapoja eikä moraaliakaan, kun kerran oman kotimaan tutut, naapurit ja viranomaiset eivät ole valvomassa. Ja se se on kuule junttia käytöstä se.
Joten jos junttia haet, katso peiliin. Sieltä se löytyy.