24% amerikkalaisista tienaa yli sata tonnia vuodessa - moniko suomessa?
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Suomen verotus on liian kova.
Siksi suomen kansa on köyhää.
Eli sossujen aiheuttama asia.
Miten suomalaiset on köyhiä? Mun näkemyksen mukaan suuremmalla prosentilla suomalaisista on lähtökohtaisesti paljon enemmän, kuin samalla prosentilla jenkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä tehdään paljon pidempää työviikkoa, ja lomaa on yleisesti 10 päivää vuodessa. Jos elämä on tuollaista, niin sietää siitä nyt saada edes rahaa. Itse en tuollaista elämää haluaisi millään palkalla.
Suomessa on paljon lomaa mutta ei mitaan tekemista. Usassa voi vapaa-aikansa viettaa naapurissa meren rannalla ihan kuin olisi lomalla. Voi lentaa viikonlopuksi Kanadaan kalastelemaan. Paljon enemman huvittelumahdollisuuksia ja tekemista.
Suomalaisten on lennettava kauas ulkomaille edes saadakseen vahan lampoa ja erilaista maisemaa.
Suomessahan nimenomaan on vaikka mitä tekemistä helposti saavutettavissa, ilman valtavia ruuhkia ja muita hidasteita. Vaikka asuisi maan suurimmassa kaupungissa, myös luontoon pääsee tyyliin ratikalla. Niin ne näkemykset eroavat. ;)
Ratikkaan raahaat surfboardin ja kassillisen hiekkaleluja ja toisen aurinkorasvoja, good luck.
Tasapaisessa mantymetsassahan ei kylla paljon kamppeita tarvitse. Helsinki on pikkukaupunki Amerikan mittakaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä tehdään paljon pidempää työviikkoa, ja lomaa on yleisesti 10 päivää vuodessa. Jos elämä on tuollaista, niin sietää siitä nyt saada edes rahaa. Itse en tuollaista elämää haluaisi millään palkalla.
Suomessa on paljon lomaa mutta ei mitaan tekemista. Usassa voi vapaa-aikansa viettaa naapurissa meren rannalla ihan kuin olisi lomalla. Voi lentaa viikonlopuksi Kanadaan kalastelemaan. Paljon enemman huvittelumahdollisuuksia ja tekemista.
Suomalaisten on lennettava kauas ulkomaille edes saadakseen vahan lampoa ja erilaista maisemaa.
Suomessahan nimenomaan on vaikka mitä tekemistä helposti saavutettavissa, ilman valtavia ruuhkia ja muita hidasteita. Vaikka asuisi maan suurimmassa kaupungissa, myös luontoon pääsee tyyliin ratikalla. Niin ne näkemykset eroavat. ;)
Suomi on hyvin tylsä maa, eikä ole oikein suurta vaihtelevuutta ympäristössä eikä luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutuksen kanssa insuliini maksaa 800 dollaria kuukausi. Ilman sitä 4000 dollaria. Leikkaus mikä maksaa suomessa päiväkirurgiamaksun noin 60e maksaa siellä jotain välillä 50 000-100 000 dollaria.
Maksavat ne insuliinit ja leikkaukset täälläkin. Niitä vain joutuvat maksamaan myös ne, jotka eivät niitä tarvitse.
Mä en koe tätä ongelmaksi. Mä en näe mitään positiivista siinä, että ihmiset kärsii kohtuuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Palkat eivät ole täysin vertailukelpoisia, kun esim. koulutus ja terveydenhuolto ei maksa samalla tavalla.
Ota serlvaa maksuista ennenkuin vaahtoat. Osaisitko rahoittaa opintosi USAssa? Et varmaan koska rahoitusmahdollisuuksia ei mainosteta ulkomaalaisille, he maksavat tayden hinnan, kansalaiset eivat.
Suomalaiselle nousee hiki otsaan jos mistaan pitaisi omalla rahalla vahan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä maksaa myös burana 1000 dollaria kpl jos joudut sairaalaan ja vakuutusyhtiö päättää ettei korvaakaan hoitoasi.
Buranaa sieltä ei saa. ibuprofeenia kyllä ja hinta on noin 0,1 usd /tabletti (400 mg).
Eli puhut täyttä paskaa.
Ibuprofen 800 mg 90 kpl maksoi $11.92. Ilman vakuutusta olisi maksanut n. $46.
Eli ilman vakuutustakin ollaan aika pirun kaukana "tonnin tabletti" hinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja neuvolakäynnit ym ihan samaan malliin hoitajalla tai lääkärillä kuin suomessakin. Nolla dolaria. Edellinen.
Turhaa jankutusta asian tiimoilta. Kaikki osaavat englantia ja osaavat googlettaa. Amerikkalaiset itsekin kauhistelevat synnyttämisen hintoja.
Ja aika moni ei kauhistele. Koska vakuutus maksaa.
Mutta kai ymmärrät että kaikki on paketoituna niiden vakuutusten hintoihin?
Siis kaikki ne kulut maksetaan niissä vakuutuksissa. Ja tähän tulee päälle myös vakuutusyhtiöiden kulut ja katteet.
Ja kun USA:ssa on kallis kokonaisjärjestelmä, niin se tarkoittaa sitä, että kokonaisuudessaan terveydenhuollosta maksetaan siellä tosi paljon.
Ja suomessa ei ole sairasvakuutusmaksuako. buaahh!! Vilkaise palkkakuittiasi. Ja sen lisäksi verotus korkeampi. Ja lisäksi maksetaan valittavien eläkeläisten eläkkeet joihin mene 9,5% palkasta.
Peritäänhän Amerikassakin palkasta sosiaaliturvamaksu ja sitten maksetaan henkilökohtaiset/perhekohtaiset vakuutusmaksut.
Nyt kun tuo hyvinvointivero tulee niin selviää paljonko se suomalaisen ilmainen terveydenhuolto maksaa.
Täytyy varmaan sosiaaliturvaa kiristää, eikä enää jatkossa pystykään elämään sossun rahoilla.
Suomessako ilmainen terveydenhoito ja ilmainen koulutus? Maksan kuukaudessa veroja noin 1200e eli maksan vuodessa veroja noin 14 000e-15 000e, olen aina ajatellut että minulle terveydenhoito ja koulutus maksaa sen verran mitä minä veroja maksa eli minulle koulutus ja terveydenhoito maksaa vuosittain tuon 14 000e-15 000e.
Tarkkaa määrää verojeni määrästä en tiedä kun en tiedä paljon polttoaineesta menee veroa mutta keskimäärin suomalaiset maksaa palkastaan veroja noin 50% jota kutsutaan kokonaisveroasteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt niitä postauksia, kun joku jenkki on saanut vakavan sairaskohtauksen ja yrittää sitten sairasvuoteella vääntää läppärillä työhommia?
Tai kun keskiluokkainen lapsi saa syöpädiagnoosin ja ensimmäisenä kotiin päästessä on laitettava rahankeräys pystyyn kustannuksia varten.
Tuo ei liity bruttotulojen tasoon, vaan siihen, onko terveydenhoito sosialisoitu.
Sinä yrität leikkiä sanoilla ja argumentoida, mutta et osaa. Toisaalla et muka ymmärrä sitä, että lääkkeet ja terveydenhuolto ovat USAssa ihan oikeasti kalliita, huikeasti kalliimpia kuin Euroopassa, ihan riippumatta siitä että kuka maksaa. Sitten ikäänkuin ymmärrät että juu on ne halvempia koska ne on muka sosialisoitu. Sosialisoiminen on sana, jolla on merkitys. Terveydenhoitoa ei ole Suomessa sosialisoitu.
Ja osan näistä terveydenhoito- ja sosiaalimenoista maksaa Suomessa työnantaja työntekijänsä puolesta.
Eikö ne työnantajamaksut ole jotain 2x työntekijän kk-palkka? Omalla kohdallani pääsisin kyllä tohon 100k bruttopalkalle (ja yli), jos valtion sijaan sama raha tulisikin minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkat eivät ole täysin vertailukelpoisia, kun esim. koulutus ja terveydenhuolto ei maksa samalla tavalla.
Ota serlvaa maksuista ennenkuin vaahtoat. Osaisitko rahoittaa opintosi USAssa? Et varmaan koska rahoitusmahdollisuuksia ei mainosteta ulkomaalaisille, he maksavat tayden hinnan, kansalaiset eivat.
Suomalaiselle nousee hiki otsaan jos mistaan pitaisi omalla rahalla vahan maksaa.
On totuttu siihen, että yhteiskunta maksaa. Minusta on hyvä kokemus, että pystyy itse maksamaan. Ystäväni on maksanut lastensa koulutukset omasta pussista, ja nyt ovat hyvissä ammateissa ja saavat hyvää palkkaa. Hyvä sijoitus lastensa tulevaisuuteen.
Kuinka monen suomalaisen sairaalakulut on viikon jälkeen 4 miljoonaa dollaria?
Siis yhden leikkauksen ja kuuden päivän sairaalassa olon jälkeen?
Se on ihan sama, vaikka sairausvakuutus kattaa 80%, kun siitä jää vielä hemmetisti itselle maksettavaa.
Voin vastata, ettei yhdenkään suomalaisen.
Kolmasosa GoFundMen hakemuksista on amerikkalaisten terveysmaksuja, jotta he saisivat hoitoa, jotta eivät kuolisi. Kolmasosa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt niitä postauksia, kun joku jenkki on saanut vakavan sairaskohtauksen ja yrittää sitten sairasvuoteella vääntää läppärillä työhommia?
Tai kun keskiluokkainen lapsi saa syöpädiagnoosin ja ensimmäisenä kotiin päästessä on laitettava rahankeräys pystyyn kustannuksia varten.
Tuo ei liity bruttotulojen tasoon, vaan siihen, onko terveydenhoito sosialisoitu.
Sinä yrität leikkiä sanoilla ja argumentoida, mutta et osaa. Toisaalla et muka ymmärrä sitä, että lääkkeet ja terveydenhuolto ovat USAssa ihan oikeasti kalliita, huikeasti kalliimpia kuin Euroopassa, ihan riippumatta siitä että kuka maksaa. Sitten ikäänkuin ymmärrät että juu on ne halvempia koska ne on muka sosialisoitu. Sosialisoiminen on sana, jolla on merkitys. Terveydenhoitoa ei ole Suomessa sosialisoitu.
Ja osan näistä terveydenhoito- ja sosiaalimenoista maksaa Suomessa työnantaja työntekijänsä puolesta.
Eikö ne työnantajamaksut ole jotain 2x työntekijän kk-palkka? Omalla kohdallani pääsisin kyllä tohon 100k bruttopalkalle (ja yli), jos valtion sijaan sama raha tulisikin minulle.
Sen vuoksi Suomessa firmat eivät pysty palkkaamaan edes riittävää määrää työntekijöitä, koska palkkakulut firmalle ovat suuret. Eivätkä pysty maksamaan kunnon palkkoja. Kuka tästä kärsii? Kaikki kärsivät, ja niukkuutta jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Synnytin ja olin raskauden aikanakin sairaalassa jenkeissä. Nolla dollaria maksoin mistään. Suomessa tuli lasku kyllä sairaalapäivistä. Ihan normi jenkki sairasvakuutus oli, olen tavallinen suorittaja enkä mikään ceo.
Niin, jos et nyt lomamatkalla ole käynyt siellä synnyttämässä, niin aika suurella todennäköisyydellä sinä tai puolisosi on siellä hyväpalkkaisissa asiantuntijahommissa. Aika moni ex-pat on sinun tilanteessasi, koska firma kustantaa vakuutukset tai maksaa sellaista palkkaa, jolla voi hyvät vakuutukset hommata. Toki tienasitte tarpeeksi, että pystyit jäämään palkattomalle vanhempainvapaalle? Tai kustantamaan hoidon vauvallesi?
Kuinka moni jenkki on kanssasi samassa tilanteessa? Ei kovin moni, edes keskituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sama, vaikka sairausvakuutus kattaa 80%, kun siitä jää vielä hemmetisti itselle maksettavaa.
Kolmasosa GoFundMen hakemuksista on amerikkalaisten terveysmaksuja, jotta he saisivat hoitoa, jotta eivät kuolisi. Kolmasosa.
Hmm voiko noi pitää paikkaansa? Siis jos kaadut ja makaat sairaalassa viikon niin saat amerikassa 4 miljoonan dollarin laskun? Toihan tarkottaa sitä että amerikassa sairaalaan pääsee vain miljonäärit eli joku alle 1% väestöstä.
Ja minne toi kaikki raha menee siellä?
Suomessa jos makaat tehohoidossa niin se maksaa yhteiskunnalle noin 10 000e/pv.
Suomessa jos siis viikon olet tehohoidossa niin se maksaa 70 000e ja amerikassa jos viikon olet sairaalassa niin se maksaa 4 miljoonaa dollaria?
Vierailija kirjoitti:
Suomessako ilmainen terveydenhoito ja ilmainen koulutus? Maksan kuukaudessa veroja noin 1200e eli maksan vuodessa veroja noin 14 000e-15 000e, olen aina ajatellut että minulle terveydenhoito ja koulutus maksaa sen verran mitä minä veroja maksa eli minulle koulutus ja terveydenhoito maksaa vuosittain tuon 14 000e-15 000e.
Tarkkaa määrää verojeni määrästä en tiedä kun en tiedä paljon polttoaineesta menee veroa mutta keskimäärin suomalaiset maksaa palkastaan veroja noin 50% jota kutsutaan kokonaisveroasteeksi.
No kyllä niillä verovaroilla kustannetaan muutakin kuin terveydenhuoltoa ja koulutusta. Maan infra esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä nyt kukaan hoidon puutteeseen kuole. Kaikki pitää hoitaa, vaikka laskun saakin laittaa perään.
Kun kerta kysyit, niin vastaan että bullshittiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm voiko noi pitää paikkaansa? Siis jos kaadut ja makaat sairaalassa viikon niin saat amerikassa 4 miljoonan dollarin laskun? Toihan tarkottaa sitä että amerikassa sairaalaan pääsee vain miljonäärit eli joku alle 1% väestöstä.
Ja minne toi kaikki raha menee siellä?
Suomessa jos makaat tehohoidossa niin se maksaa yhteiskunnalle noin 10 000e/pv.
Suomessa jos siis viikon olet tehohoidossa niin se maksaa 70 000e ja amerikassa jos viikon olet sairaalassa niin se maksaa 4 miljoonaa dollaria?
Niin, ja mihin ne miljoonat ja kymmenetmiljonaat enemmän tai vähemmän sairaat joutuvat? Lopetuspiikille, kaatopaikalle, kadulle? Koska eivät he noilla hinnoilla voi mennä sairaalaan eikä hoidettavaksi. Aika harva tavis edes tienaa noin paljon elämänsä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaa määrää verojeni määrästä en tiedä kun en tiedä paljon polttoaineesta menee veroa mutta keskimäärin suomalaiset maksaa palkastaan veroja noin 50% jota kutsutaan kokonaisveroasteeksi.No kyllä niillä verovaroilla kustannetaan muutakin kuin terveydenhuoltoa ja koulutusta. Maan infra esimerkiksi.
Kyllä mutta nyt on puhe siitä mitä se itse veronmaksaja hyötyy siitä että se maksaa veroja.
Mitä se veronmaksaja hyötyy niistä maksamistaan veroeuroista?
Löydät varmaan netistä lisää shokeeraavia uutisia. Arkielämä ja tosielämä ovat ne mitä eletään.