Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

24% amerikkalaisista tienaa yli sata tonnia vuodessa - moniko suomessa?

Vierailija
06.07.2022 |

Niin.

Kommentit (324)

Vierailija
181/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliinien hinnat löytyy netistä. Ei maksa 800 dollaria kuukaudessa.

Vierailija
182/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, toisekseen olen miettinyt sitä että vaikka itsestään voisikin olla melko varma että pärjäilee, en halua että lapset kasvavat osaksi noin epävarmaa yhteiskuntaa. En voi tietää jos joku lapsista sairastuu vakavasti tai joutuu muuten työelämän ulkopuolelle. Olen itse joutunut vaihtamaan alaa aikuisena, miten sekin toimii jenkeissä? Voitko opiskella aikuisena jos nuoruuden valinnat ei menekkään nappiin?

Pitkälti yleissivistävänä oppilaitoksena college tarjoaa niin laajat työllistymismahdollisuudet, että uudelleen kouluttautumista ei oikein tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä tehdään paljon pidempää työviikkoa, ja lomaa on yleisesti 10 päivää vuodessa. Jos elämä on tuollaista, niin sietää siitä nyt saada edes rahaa. Itse en tuollaista elämää haluaisi millään palkalla.

Suomessa on paljon lomaa mutta ei mitaan tekemista. Usassa voi vapaa-aikansa viettaa naapurissa meren rannalla ihan kuin olisi lomalla. Voi lentaa viikonlopuksi Kanadaan kalastelemaan. Paljon enemman huvittelumahdollisuuksia ja tekemista.

Suomalaisten on lennettava kauas ulkomaille edes saadakseen vahan lampoa ja erilaista maisemaa.

Vierailija
184/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eri laatuisia insuliinejä. Noita parempia ei saa muutamalla dollarilla wallmartista.

Vierailija
185/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja neuvolakäynnit ym ihan samaan malliin hoitajalla tai lääkärillä kuin suomessakin. Nolla dolaria. Edellinen.

Outoa että äitien synnytyskuolleisuus on USASsa suurempaa kuin missään muussa kehittyneessä maassa. Siinä missä Suomessa kuolee 3 äitiä, USAssa kuolee 19. Ja tämä luku on vuodelta 2017 ja kuolleisuus on siellä lisääntynyt.

USAssa ei ole meuvolaa. Valehteleminen on siellä ilmeisesti tapana. Vai onko se vasn sitä tietämättömyyttä, kun tiedot saadaan Fox Newsiltä ja lukutaito muutenkin kehno.

USA:ssa käydään ihan samaan tapaan ennen ja jälkeen synnytyksen kätilöllä tai gynellä ja UÄ:t jne kaikki pyörivät, vakuutuksesta toki meni itselläni. Lastenlääkäri kiersi vauvan synnyttyä vauvan joka päivä. Mulla on vähn ongelmia (ei vauvalla) ja olin 6vrk sairaalassa. Vakuutus maksoi. Suomen lehdistö halunnut antaa vaikutelman että länsimaissa ei olisi tervedenhuoltoa mutta kyllä niissä vain on.

Suomessakin osa äideistä jää neuvonaseurannan ulkopuolelle koska eivät esim mene neuvolaan.

Vierailija
186/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat eivät ole täysin vertailukelpoisia, kun esim. koulutus ja terveydenhuolto ei maksa samalla tavalla.

Vierailija
187/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä tehdään paljon pidempää työviikkoa, ja lomaa on yleisesti 10 päivää vuodessa. Jos elämä on tuollaista, niin sietää siitä nyt saada edes rahaa. Itse en tuollaista elämää haluaisi millään palkalla.

Suomessa on paljon lomaa mutta ei mitaan tekemista. Usassa voi vapaa-aikansa viettaa naapurissa meren rannalla ihan kuin olisi lomalla. Voi lentaa viikonlopuksi Kanadaan kalastelemaan. Paljon enemman huvittelumahdollisuuksia ja tekemista.

Suomalaisten on lennettava kauas ulkomaille edes saadakseen vahan lampoa ja erilaista maisemaa.

Suomessahan nimenomaan on vaikka mitä tekemistä helposti saavutettavissa, ilman valtavia ruuhkia ja muita hidasteita. Vaikka asuisi maan suurimmassa kaupungissa, myös luontoon pääsee tyyliin ratikalla. Niin ne näkemykset eroavat. ;)

Vierailija
188/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, toisekseen olen miettinyt sitä että vaikka itsestään voisikin olla melko varma että pärjäilee, en halua että lapset kasvavat osaksi noin epävarmaa yhteiskuntaa. En voi tietää jos joku lapsista sairastuu vakavasti tai joutuu muuten työelämän ulkopuolelle. Olen itse joutunut vaihtamaan alaa aikuisena, miten sekin toimii jenkeissä? Voitko opiskella aikuisena jos nuoruuden valinnat ei menekkään nappiin?

Suomessa alan vaihtaminen on kyllä vaikeaa. Opintotukikuukaudet menevät yhteen tutkintoon, ja aikuiskoulutustuella ei ehdi opiskella kuin jonkun amistutkinnon.

Ystavani oli korkeasti koulutettu insinoori, heittamalla valmistui MBAksi USAssa ja sen jalkeen tyoskentelee maailmankuuluissa firmoissa.

Vierailija
189/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha. No sitten varmaan tämä uutinen on täyttä valhetta?

https://www.cbc.ca/radio/whitecoat/blog/the-soaring-cost-of-insulin-1.4…

Vierailija
190/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa alan vaihtaminen on kyllä vaikeaa. Opintotukikuukaudet menevät yhteen tutkintoon, ja aikuiskoulutustuella ei ehdi opiskella kuin jonkun amistutkinnon.

Ystavani oli korkeasti koulutettu insinoori, heittamalla valmistui MBAksi USAssa ja sen jalkeen tyoskentelee maailmankuuluissa firmoissa.

Ja työnantaja varmaan maksoi mba:n. Sen kun vaan opiskelee sen työn ohella. Yleensä kestää 4v.

Vierailija
191/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri laatuisia insuliinejä. Noita parempia ei saa muutamalla dollarilla wallmartista.

Se on Walmart. Voisi tuonkin opetella kirjoittamaan oikein eika vahan sinnepain niinkuin muutkin jutut tassa ketjussa.

t. usalainen

Vierailija
192/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, mitä väliä, jos lääke toimii. Toiselle sopii toisenlainen ja toiselle toinen. Miksi mainitsit Walmartin? Eiköhän heidänkin apteekista saa monenlaista lääkettä.

Vierailija
193/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja neuvolakäynnit ym ihan samaan malliin hoitajalla tai lääkärillä kuin suomessakin. Nolla dolaria. Edellinen.

Turhaa jankutusta asian tiimoilta. Kaikki osaavat englantia ja osaavat googlettaa. Amerikkalaiset itsekin kauhistelevat synnyttämisen hintoja.

Ja aika moni ei kauhistele. Koska vakuutus maksaa.

Mutta kai ymmärrät että kaikki on paketoituna niiden vakuutusten hintoihin?

Siis kaikki ne kulut maksetaan niissä vakuutuksissa. Ja tähän tulee päälle myös vakuutusyhtiöiden kulut ja katteet.

Ja kun USA:ssa on kallis kokonaisjärjestelmä, niin se tarkoittaa sitä, että kokonaisuudessaan terveydenhuollosta maksetaan siellä tosi paljon.

Ja suomessa ei ole sairasvakuutusmaksuako. buaahh!! Vilkaise palkkakuittiasi. Ja sen lisäksi verotus korkeampi. Ja lisäksi maksetaan valittavien eläkeläisten eläkkeet joihin mene 9,5% palkasta.

Peritäänhän Amerikassakin palkasta sosiaaliturvamaksu ja sitten maksetaan henkilökohtaiset/perhekohtaiset vakuutusmaksut.

Nyt kun tuo hyvinvointivero tulee niin selviää paljonko se suomalaisen ilmainen terveydenhuolto maksaa.

Vierailija
194/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä yhteistä on Tanskalla, Ruotsilla, Norjalla ja Sveitsillä, joissa palkat ovat korkeammat kuin Suomessa? Kaikilla niillä on oma valuuttansa, ei euro.

Eli oliko Suomella sama palkkataso vuonna 2000 kun markat oli käytössä?

Vierailija
195/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mita Kanadalla on tekemista tassa ketrjussa?

Vierailija
196/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, mitä väliä, jos lääke toimii. Toiselle sopii toisenlainen ja toiselle toinen. Miksi mainitsit Walmartin? Eiköhän heidänkin apteekista saa monenlaista lääkettä.

On sillä välii jos on ykköstyypin diabetes. Noh, en ole diabeetikko joten varmaan netistä etsimällä löydät paremmat selitykset kuin mitä pystyisin antamaan.

Vierailija
197/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Suomi on kehitysmaa. Yhdysvallat rikas ja moderni markkinatalous.

Suomi tarjoaa kansalaisilleen kuitenkin paljon enemmän kuin USA. Meillä om mm. ilmainen koulutus, sairaanhoito, ym. mitä korkealla verotuksella mahdollistetaan. USAssa on pakko tienata hyvin, että voi maksaa lapsensa kalliin koulutuksen, puhumattakaan sairaanhoidosta. Jos noita asioita jaksaa ajatella, USA on vielä kehitysmaa.

Ilmainen on 0. Miksi sitten sairaalakäynnistä tulee lasku? Ainakin minulle tuli kun vuosia sitten jouduin sellaisessa käymään.

Vierailija
198/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Walmartissa on ihan korkeatasoinen apteekki.

Vierailija
199/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mita Kanadalla on tekemista tassa ketrjussa?

Hoh hoijaa. Jos nyt edes lukisit tuon artikkelin.

Vierailija
200/324 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkälti yleissivistävänä oppilaitoksena college tarjoaa niin laajat työllistymismahdollisuudet, että uudelleen kouluttautumista ei oikein tarvita.

Juuri näin. Suomessa valmistuu juuri siihen yhteen ammattiin, ja jos haluaa vaihtaa alaa, niin pitää opiskella uusi ammatti. Suomessa valmistutaan ammattiin, Amerikassa voi itse valita opiskelujen jälkeen mille alalle/työhön/ammattisuunnalle lähtee collegen jälkeen.