Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet jos kerrostaloasunnossasi palohälytin alkaa hälyttää syyttä?

Vierailija
06.07.2022 |

Siis ilman että on tulipaloa, niin joissakin asunnoissa missä oon ollut se hälytin on niin korkealla ettei sinne yllä edes katsomaan tavallisella tuolilla miten sen saa pois päältä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran rupesi soimaan rasvan kärystä tuolla 3 metrin korkeudessa, lopetti itsestään.

Edellisessä asunnossa rupesi kerran soimaan ilman syytä. Laitoin tulpat korviin ja nousin sammuttamaan hälyttimne. Soitin huoltoon, aluksi siellä meinattiin vaihtaa hälytin, mutta kun erehdyin kysymään että voiko tuuletin hälyttimen alla aiheuttaa tuollaista niin sitten se menikin yhtäkkiä sen tuulettimen piikkiin. Irrotin pariston ettei kävisi niin että turha hälytys toistuu ja saan pysyvän tinnituksen tai että hälytin herättäisi yöllä kun unettomuus haittasi muutenkin.

Vierailija
22/29 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistamaton uuni ja pizzan lämmittäminen 250 asteessa aiheuttivat hälytyksen. Asia korjaantui uunin puhdistamisella. Enää 250 astetta ei aiheuta hälytystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On koettu, piti repiä irti katosta, ei lakannut hälyttämästä muulla konstin.

Mutta sitten sitä ei saa enää takaisin ja joutuu maksamaan että laittavat uuden

Ketkä laittavat? Jos hälytin on asunnossa, kuten kuuluu, sinunhan se kuuluu ostaa ja vaihtaa. Laita seuraavaksi sellaiseen paikkaan, josta tuolilla yllät vaihtamaan pariston ja testaamaan. Se vasta kalliiksi tulee, jos naapuri hälyttää turhaan palokunnan.

Siinä kerrostalossa, jossa itse asun, on taloyhtiön kustantamat ja asentamat palohälyttimet. Kun paristo loppuu talonmies tulee vaihtamaan uuden.

Vierailija
24/29 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään, ei ole minun ongelma eikä minua kiinnosta niin kauan kun ei käry haise.

Sama. Ja jos huolestunut naapuri soittaa ovikelloa en todellakaan avaa. Ei ole mun ongelmani.

Soittakoot palokunnan kyllä ne sitten rynnäköllä tulee sen piipityksen lopettamaan jos en jaksa avata ovea.

Vierailija
25/29 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kiinteät ja toimivat verkkovirralla. Ei saa patteria irti, en ole kokeillut auttaisiko edes päävirran katkaisu vai tuleeko sähkö suoraan sähkönjakohuoneesta.

Niissä on paristot sähkökatkosten varalle ja se pitää asukkaan itsensä huolehtia että eivät mene vanhaksi, viimeinen käyttöpäivä se on merkitty kuoreen, pyydä apuun huoltomies jos et osaa ottaa irti, hälytyksen ollessa keskellä yötä päällä on hieman hankalampi homma, eikä auta pääkatkaisija siihen. 

No ainakin oman asuntoni kiinteä palovaroitin alkaa piipata, kun paristot ovat lopussa - eli ei tarvitse erityisemmin huolehtia, sen kyllä kuulee.

Vierailija
26/29 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätäännyn ja huidon tyynyillä palovaroittimen alta.

Hih..

Vierailija
27/29 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpyhuoneen ulkopuolelle lähelle sen ovea asennettu oli huono paikka. On tapana pitää kylpyhuoneen ovi auki suihkussa käydessä, jotta höyry pääsee pois. Höyry sai palohälyttimen päälle.

Vierailija
28/29 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän miestä irroittamaan hälyttimet katosta, jos se soi. Näin on käynyt useamman kerran, kun paistamme pihvejä. Jos olisin yksin kotona, ottaisin vastehuoneesta tikkaat apuun.

Vierailija
29/29 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On koettu, piti repiä irti katosta, ei lakannut hälyttämästä muulla konstin.

Mutta sitten sitä ei saa enää takaisin ja joutuu maksamaan että laittavat uuden

Ketkä laittavat? Jos hälytin on asunnossa, kuten kuuluu, sinunhan se kuuluu ostaa ja vaihtaa. Laita seuraavaksi sellaiseen paikkaan, josta tuolilla yllät vaihtamaan pariston ja testaamaan. Se vasta kalliiksi tulee, jos naapuri hälyttää turhaan palokunnan.

Eikai siitä itse joudu maksaa jos naapuri sen turhaan hälyttää. Sehän vasta älytöntä olisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi