Mitä teet jos kerrostaloasunnossasi palohälytin alkaa hälyttää syyttä?
Siis ilman että on tulipaloa, niin joissakin asunnoissa missä oon ollut se hälytin on niin korkealla ettei sinne yllä edes katsomaan tavallisella tuolilla miten sen saa pois päältä.
Kommentit (29)
Tinttaan sen hajalle harjan varrella.
Tarkista etukäteen, vaikka jo heti, miten sen saa pois päältä.
Yleensä saa painamalla sitä nappulaa. Sen voit tehdä vaikka harjan päällä.
aVAAN IKKUNAN JA JATKAN PAKLstailua
Pitäisi olla korkeat tikkaat, jotka tukevat, jos katto korkealla. Paitsi mummo ei voi mennä, ettei tipu.
Miten et muka tiedä, miten sen saa pois päältä? Noitahan pitäisi testatakin kerran kuussa! Oletko varma että siinä on edes toimivaa paristoa enään?
Vierailija kirjoitti:
Miten et muka tiedä, miten sen saa pois päältä? Noitahan pitäisi testatakin kerran kuussa! Oletko varma että siinä on edes toimivaa paristoa enään?
Olen varma että toimii, kun alkaa huutamaan tosi herkästi jos yhtään ruoka palaa pohjaan tai vaikka paahtoleipä tummuu. Siinä ei näy mitään nappia ja en ylety sitä tutkailemaan sen kummemmin
-ap
On koettu, piti repiä irti katosta, ei lakannut hälyttämästä muulla konstin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten sitä ei saa enää takaisin ja joutuu maksamaan että laittavat uuden
Radioaktiivinen bakteeri ei soita eli standardibakteeri irti. Tai tee siitä radioaktiivisesta patterista sähköntuottaja.
En pidä keittiössä enää hälytintä.
Otan siitä patterit pois siksi aikaa kun teen ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten sitä ei saa enää takaisin ja joutuu maksamaan että laittavat uuden
Ketkä laittavat? Jos hälytin on asunnossa, kuten kuuluu, sinunhan se kuuluu ostaa ja vaihtaa. Laita seuraavaksi sellaiseen paikkaan, josta tuolilla yllät vaihtamaan pariston ja testaamaan. Se vasta kalliiksi tulee, jos naapuri hälyttää turhaan palokunnan.
Meillä on kiinteät ja toimivat verkkovirralla. Ei saa patteria irti, en ole kokeillut auttaisiko edes päävirran katkaisu vai tuleeko sähkö suoraan sähkönjakohuoneesta.
On kyllä melko järjenköyhää laittaa palohälytin heti sinne pieneen keittokomeroon niinkuin se monesti on laitettu. Alkaa sitten kätevästi huutamaan kaikenlaisista pienistä kokkaustupsautteluista.
Minulla on hälytin myös keittiössä, mutta ei suoraan hellan yläpuolella eli ei hälyttele turhaan. Koska tasapaino ei enää ole vahvuuksiani, olen sijoittanut palohälyttimet sellaiselle korkeudelle, että yletän niihin jopa tuolille kiipeämättä, esim. kirjahyllyn päälle. Ai niin, mutta eihän av-mammoilla ole enää kirjahyllyjä. No keksikää itse sopivat paikat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kiinteät ja toimivat verkkovirralla. Ei saa patteria irti, en ole kokeillut auttaisiko edes päävirran katkaisu vai tuleeko sähkö suoraan sähkönjakohuoneesta.
Niissä on paristot sähkökatkosten varalle ja se pitää asukkaan itsensä huolehtia että eivät mene vanhaksi, viimeinen käyttöpäivä se on merkitty kuoreen, pyydä apuun huoltomies jos et osaa ottaa irti, hälytyksen ollessa keskellä yötä päällä on hieman hankalampi homma, eikä auta pääkatkaisija siihen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hälytin myös keittiössä, mutta ei suoraan hellan yläpuolella eli ei hälyttele turhaan. Koska tasapaino ei enää ole vahvuuksiani, olen sijoittanut palohälyttimet sellaiselle korkeudelle, että yletän niihin jopa tuolille kiipeämättä, esim. kirjahyllyn päälle. Ai niin, mutta eihän av-mammoilla ole enää kirjahyllyjä. No keksikää itse sopivat paikat.
Minäpä pidänkin sitä hälytintä lattialla.
Vierailija kirjoitti:
En mitään, ei ole minun ongelma eikä minua kiinnosta niin kauan kun ei käry haise.
Ai sulle ei ole ongelma että korviahuumaava piipitys huutaa asunnossasi?
Hätäännyn ja huidon tyynyillä palovaroittimen alta.
En mitään, ei ole minun ongelma eikä minua kiinnosta niin kauan kun ei käry haise.