Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liiallinen pituuskasvu 7-v. tytöllä

Huolestunut4171
06.07.2022 |

Tuleva ekaluokkalainen kävi eilen terveystarkastuksessa ja pituus oli pompannut aiemmalta +2sd-käyrältä vieläkin ylemmäs, pituus nyt 140 cm, ja punaista hälyttää käyrät. Terkkari kyseli onko muita murrosiän merkkejä, ei onneksi, vielä. Paino normaali ja eikä se käyrä ole pompannut.

Onko muilla kokemusta liiallisesta pituuskasvusta tämän ikäisillä? Onko lapsi otettu tutkimuksiin, onko mitään löytynyt ja onko aloitettu jotain jarrutushoitoa?

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö nyt kannattaisi ottaa yhteyttä terveydenhoitajan kautta esim. koululääkäriin tai mennä terveysasemalle tai vaikka yksityiselle? Toki tästä asiasta voidaan täällä keskustella, mutta perus-av-mammalla ei ole mitään sellaista tietämystä millä noita päätöksiä voi tehdä, ei siis minullakaan.

Vierailija
122/123 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

140cm tyttö meilläkin ja jalka 36-37. Tosin on 9,5v. Jalka on jo samankokoinen kuin minulla, hiukan toki kapeampi. Itse olen 163 ja eiköhän tytöstä pidempi kasva. Lasten isä ei myöskään ole kovin pitkä, mutta nykyään lapset nyt kasvaa pidemmiksi. Kuukautiset ei ole tytöllä alkanut, minulla alkoi 12v.

En vielä huolestuisi tuosta kasvusta, toki voihan sitä tutkimuksissa käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestunut4171 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kädet/sormet ja jalat/varpaat ovat sopusuhdassa vartalon kokoon nähden (eivät silmiinpistävän ylipitkät) niin ei kyse ole ainakaan hormonihäiriöstä.

Kengänkoko on 37. Vähän vaikeata alkaa olla kenkien löytyminen ekaluokkalaiselle.

Terv. ap

Kengänkoko ei korreloi suoraan pituuteen.

Omaisellani on kengän koko 42/43 ja pituutta hieman alle 170 cm. Ekaluokalle mennessä oli varmaan 36.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme