Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*marrasmurujen torstai*

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin taas neuvolassa.. kaikki ok. hemppa oli noussut 122-->136. en oo rautaa syönyt mutta vissiin ruokavalio on auttanut, mm. tumma leipä.

paino taas uudella kymmenellä 80.9 auts :D

tänään oli uus terkkari/kätilö, sanoi että vauva painaa tällähetkellä käsituntumalla 3300g. apua!! en taho mitään jätti vauvaa ... :o

kyselin lantion tilavuudesta mutta hän ei osannut siihen kommentoida. voi olla että sairaalaan mennessä selviää sektio. siis jos vauva ei mahdu syntymään. paikat on tiukasti kiinni ja kohdunkaulaa se 3cm. kätilö sanoi että supistukset saattaa auttaa vauvaa laskeutumaan. vähän jännittää mitä tästä oikeen tulee..

ja jopas jotakin.. tänään ovikello soi sitten 12 pintaan ja pari setää tuli kertomaan että putkiremontti alkaa huomenna!!!! kiva että näin ajoissa kertoivat..!! huomenna porataan ja ensi viikolla tulee putket. vuokra isäntä soitti että jos voidaan yksi vkl olla poissa niin hän saa sitten pintaremontin tehtyä.. kunhan noi putket nyt on ensin hoidettu.

kaupungilta ei ole kuulunut mitään. tänään laitoin taas muutoshakemuksen ja kerroin että putkiremontti alkoi, kiire kiire. on se kumma että ei asuntoa saa!!

heh.. oli neuvolassa sit ihmettelemistä, edellis kerrallla lääkäri mittasi sf mittaa 35!! ja nyt kätilö mittasi 33.. mistä näistä tietää. keskikäyrällä mennään, 35 meni jo yli ylämitan.. painoa 1300g viikossa, nam!

outoa etten kuitenkaan tunne itteäni valtavaksi, oon hyvinki sinut. tietty maha on iso mutta liikkuminen onnistuu kuin ennenkin, vauhtia hieman vähentäen.

kätilö sanoi vielä siitä että jos paikat on kiinni ja kohdunkaula entisellään niin synnytykseen saattaa mennä vielä pitkä aika..

onko joku käynyt joskus yliaika kontrollissa?? jos siellä sovitaan käynnistämispäivä niin tutkitaanko lantion tilavuus samalla? mietityttää se sektio..

jos sitä illemmalla jatkaa taas.. nyt jos sais jotain kivaa aikaseksi...

ootellaan 37+6

Vierailija
22/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timaja kyseli paikkojen avautumisesta : itselläni oli merkitty ensimmäisen lapsen neuvolakorttiin rv 38 että oli 2 cm auki ja kakkosen kohdalla oli rv 40+3 2 cm auki. Ykkönen syntyi 39+4 ja kakkonen 40+4. Taitaa olla aika yksilöllistä, toisilla avautuminen tapahtuu vasta sitten kun on oikea aika. Olisi niin helppoa kun lasketut ajat olisivat ihan tarkkoja aikoja niin ei tarvisi olla koko ajan niin " odottavalla" kannalla.

Puoliltapäivin vessakäynnin yhteydessä paperiin tuli aika paljon verta, ehdin jo soittaa miehelle että nyt lähden, tule perässä. Väärä hälytys - inhat pukamat olivat puhjenneet ja vuotaneet aika lailla. Vielähän noita saisi tulla viikkoja muutama lisää ennen kuin on aika lähteä. Ensi viikko menee varmasti nopeasti kun lapsetkin ovat kotosalla syyslomaa viettämässä. Kun miettii taaksepäin aikaa niin tuntuu että aika onmennyt tosi nopeasti mutta taas edessä olevat viikot tuntuvat niin tuskastuttavan piiiiiiitkiltä.

MrsCruiser 34+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskussairaala-reissu ohi...!

Alottivat rr-lääkityksen (oli siellä 130/99), pissa oli puhdas, vauvan painoarvio 2400-2900???, oma paino oli onnex tippunu viikossa 1300g eli jotain hyötyä niistä sokereiden seuraamisesta!

Elikä nyt sitte jatketaan sokerien seuraamista ja alotetaan se verenpaine-lääkitys,plääh...! Vauva ei onnex mikään hurja jättiläinen! Seuraavan kerran kolmen viikon päästä sama rumba ja sitä ennen täällä labraan verikokeisiin. Kävin siis sisätautilääkärillä,kätilön juttusilla ja vielä diabeteshoitajalla ja aikaa vierähti kivat neljä tuntia=)!

Mulla olis viikkoja sitte kolmen viikon päästä 37+6 ja aattelin varoix kyllä ottaa jo oman sairaalakassini mukaan, kun eihän sitä koskaan tiedä...

Olipas kovin omaa napaa tänään,mutta nyt ei muuta liiku päässä. Ahistaa ton lääkityksen alottaminen!

Tiitiäinen78 rv34+6

Vierailija
24/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

Jospa minäkin yrittäisin tätä pinoutumista, aamulla kun viesti taasen kerran hävisi bittien taivaaseen.

Aamulla olin ihan raivoissani puoliskolle, joka eilen illasta lähtien on ollut kun peräpäähän ammuttu karhu. Tuli eilen puoli kahdeksan aikaa kotiin ja neiti 4-v alkoi kämättää hänelle jotain. Isäntä siitä hermostui ja alkoi tiuskia mulle. Ihan kun minä vastaisin tyttäreni tekemisistä tai sanomisista. Sen lisäksi hän vielä tuossa mielentilassa ollessaan käsittelee minua ja tytärtä yhtenä yksikkönä, emme siis ole eri ihmiset laisinkaan. Aamulla muun muassa " me" olimme jättäneet maidon lämpimään pitkäksi aikaa niin, että se oli pilaantunut. ÄÄÄK, että ketuttaa. Nyt olen sen verran saanut kierroksia alaspäin, että uskon, että häntä ketuttaa kun neiti-4v kiukuttelee hänelle sen vähän kun on kotona. Mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että hänen pitäisi jutella tyttärensä kanssa eikä kiukuta minulle. Saapa nähdä minkälaisia keskestelu (ja kuka) käy kun hän joskus illalla (ei aavistustakaan koska) tulee kotiin. MIHET, kasvaisivat joskus aikuiseksi.

Ja oma napa: Aamulla supparitilanne aika rauhallinen. Iltapäivällä lähdin sitten hyvin rauhalliselle reilun puolen tunnin kävelylenkille. Sen jälkeen alaselkä on ollut kuin tulessa. Sattuu ihan koko ajan eikä laimene välillä ollenkaan. Huomenna on varmaan selkä ihan hellänä. Sellaisia " synnytyssupistuksia" ei ole tänään tullut. Aamuisella adrenaliinimäärällä synnytys olisi varmaan ollut helppo, ei paljon tuskia olisi tuntenut. No, mutta edelleen odotellaan,koska on oma vuoro.

Maanantaina olin neuvolalääkärissä. Kohdunkaula pehmeä ja 2 senttiä jäljellä. Nämä tuskaisemmat supistukset alkoi kuitenkin maanantai-iltana, joten olisi ihan mielenkiintosta tietää mikä on tilanne nyt. No, synnytystä kohtihan tässä mennään, joten kaipa ne paikat aukeaa ennemmin tai myöhemmin.

Eipä muuta,

Viljonkka74, 36+2

Vierailija
25/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole kuulunut mitään Aliasta eikä Marrastoiveesta...

Itse olin tänään gynekologillani kontrollissa, ja kaikki oli oikein hyvällä mallilla. Itse kun olen miettinyt onko tämä isompi kuin aiemmat koska sf-mitta on hiukan korkeammalle kuin aiemmissa raskauksissa, niin gynekologin mielestä siihen ei pidä tuijottaa, kyseessä nyt eri terveydenhoitaja kuin aiemmissa ja jokaisella on oma " käsialansa" , eli se on ihan yksilöllistä missä kohtaa sen kohdun yläreunan katsoo loppuvan (ja kun itse joskus mittanauhan kanssa mahaansa tutkailee niin se ei tosiaan ole aivan selvä missä kohtaa pyöreätä kumpua kohtu loppuu...). Gynekologin käsikopelon mukaan vauva oli hyvin sopivan kokoinen viikkoihin nähden, ja lantioni on tilava. Olen ongelmitta synnyttänyt 4.2 kiloisen ja gynekologin mukaan 4.5 kiloinenkin menisi ongelmitta.

Kohdunkaulaa oli enää alle 1 cm jäljellä ja se vähäkin oli kahdelle sormelle auki, joten hän veikkasi että luultavasti ei mene lasketun ajan yli.

Eli ehkäpä nyt yritän lakata huolehtimasta vauvan suuruudesta ja käynnistyksen tarpeesta.... yritän asennoitua niin että kyllä tämä käynnistyy itsestään jkv ennen laskettua aikaa, veikkaan edelleen sitä 6.11.

Ultra-painoarviota ei siis tänään edes tehty, mutta niihin en paljon perusta, esikoisestahan sellainen tehtiin yliaikaiskontrollissa, arvio oli 3.7 kg ja seuraavana päivänä syntyi 4.2 kg poika. Veljen vaimolle elokuussa ultra-arviossa todettiin vauvan kasvun pysähtyneen, paino oli mukama laskenut 2.5 kg:sta 2.2:een minkä vuoksi käynnistettiin, tyttö syntyi ja painoi 2.6 kg ... ja vastaavia tarinoita olen kuullut lukuisia muita....

Mari 36+6

Vierailija
26/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Pikkuinen prinsessa syntyi lauantaina 14.10. Painoa 2865g ja pituutta 47 cm. Syntyi 37 + jotain viikoilla. Kaikki on nyt hyvin, mutta rajua oli meno lauantaina, kun verenvuodon ja lapsivesien tulo alkoi puoli neljältä. Samantien lähdettiin sairaalaan, jossa huomattiin, että vauva oli poikittain ja istukka irtoamassa. Hätäsektiolla sitten vauva pääsi maailmaan, ja leikkauksessakin vielä ilmestyi lisäyllätys: napanuora oli kietoutunut pienen kaulan ja kainaloiden ympäri. Mitään mahdollisuutta normaaliin synnytykseen ei siis olisi ollut. Kaikki meni niin nopeasti, viideltä pieni oli jo maailmassa. Onni, että asumme niin lähellä sairaalaa, kaikki meni tosi hyvin, mutta aikaa ei ollut kyllä yhtään ylimääräistä minuuttia. Oli enkeleitä matkassa!

Tyttö on aivan ihana ja tyytyväinen. Tänään pääsimme kotiin, ja minä yritän tottua tämän kivun kanssa elämiseen. Eiköhän sitä joskus tästäkin tokene. Kohtuun jouduttiin tekemään tosi iso haava, kiireessä kun ei paljoa katsota, miten leikataan. Hyvä niin, mieluummin minä kärsijänä kuin pikkuinen rakas.

Olen pihalla, mitä täällä on lauantain jälkeen tapahtunut, mutta ilmeisesti ainakin momentti on jo nyyttinsä saanut. Onnea! ja kaikille muille tsemppiä matkaan... menkää ajoissa!

Terveisin Sisel 0+0 kera pikkuisen kaunottaren

Vierailija
27/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teillä oli enkelit mukana. Onneksi kaikki meni teillä hyvin! ONNEA koko perheelle pienen prinsessan syntymästä!

Vierailija
28/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä syntykin momentin kanssa sit samana päivänä vauvat :)

paljon paljon onnea!! :)

Vierailija
29/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä kuka on seuraava :)

Vierailija
30/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia paranemiseen, rankka oli kokemuksenne...

Swehina

Vierailija
31/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pienen tytön syntymän johdosta. Rajulla tavalla kaikki on tosiaan teillä mennyt, onnea oli kuitenkin matkassa. Tuo poikkitila ei tosiaankaan ole hyvä juttu synnytyksen kannalta.

Omat pelkotilani senkun lisääntyvät...meidän kolmonen on niin kova menijä tuolla masussa, että pelkään hänenkin olevan melkoisessa sotkussa pian tuon napanuoransa kanssa...en ihmettelisi yhtään. Tuntuu kamalalta edes ajatella, mutta kaikki mahdollisuudet on otettava huomioon. Näitä viikkoja on raskaudessa ihan liikaa...

Kanelisokeri 35+5

Vierailija
32/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki on hyvin vaikka rajulta kuulostaa. Nauttikaa tyttärestänne ja pitäkää huolta toisistanne!

JaaSa 35+4, tänään ollut tosi pahalla päällä poikien temppuilun ja pienemmän syömättömyyden takia...

Vierailija
33/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttövauvan johdosta! Onneksi kävi hyvin.

Pikaista toipumista sinulle ja ihania hetkiä koko perheelle!

Vierailija
34/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässä tullaan koko joukko!

Effica ja Pyry 38+1

Vierailija
35/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun soitin eilen naistenklinikalle. Todella kipeitä suppareita oli siinä vaiheessa tullut säännöllisesti ja tiheästi useita tunteja.

Kerroin, että mulle sektio tulossa ja että piti tulla ens ma sektiosuunnitteluun. Kätilö kysyi, miksi sektio tulee ja mä tietty kerroin. Sit kysyin, että mikä on se kohta, milloin pitää lähteä synnärille päin. Ekasta kun meni vedet, ei tarvinnut arvuutella.

Kätilö sanoi, että kun ei enää kotona ilman kivunlievitystä pärjää. Ja jatkoi siihen, että " mutta ei sua kukaan tällä viikolla ala vielä leikkaamaan" .

Häkellyin niin, etten tiennyt mitä oisin sanonut. Ois pitänyt kysyä, että sinnekö meinasitte jättää? Mitäpä siinä muutakaan voi kuin leikata, jos synnytys ennen laskettua aikaa käynnistyy? Ei tule mulle ainakaan muita vaihtoehtoja mieleen. Ehkä hän kuitenkin ajatteli, että odotellaan vielä ensi viikkoon, kävi miten kävi. ;-)))

Erikoisia kommentteja... :-000

Vierailija
36/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki meni hyvin, hui! Todella oli teillä omat suojelusenkelit matkassa... onnea vielä!

Kyllähän nyt uusia marrasmuruja putkahtaa maailmaan :) Vielä on viikkoja omaan vuoroon jäljellä aika lailla.

Mulla on ollut nyt kaverina alaselän ja mahan särky... juuri sellaista menkkamaista. Välillä on ihan jatkuvaa ja välillä aaltoilee, eli vähän supistelee siis. Lääkäri on vasta rv36+5, jännää nähdä millä mallilla paikat on silloin?

äitikki rv34+4

Vierailija
37/37 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on minun tapani synnyttää tämä lapsi, sektio vai alatie. Lääkäri lupasi soittaa klo 09.20. Jännittää hieman...

Jotenkin toivon että sektioon ei tarvitsisi ryhtyä...

Itkuksi varmaan menee jos niin käy...

Huomenna tuosta sitten lisää.

Hyvää yötä muruset :)

Swehina