Vaimo oli pakannut laukut ja häipyi kylmästi eilen
Puskista tuli vaimon lähtö ja sekin olisi jäänyt näkemättä ellen olisi tullut tuntia aiemmin kotiin. Onko tämä lopullinen ero? Sanokaa naiset että ei ole. Olen aivan rikki ja murrettu. Kahdeksan vuoden avioliitossa ei ole ollut suurempia allikoita, on ollut hyvät puhevälit, rakastettu ja annettu anteeksi. Minä en halua erota, en koska rakastan vaimoa todella paljon ja olen luvannut olla hänen kanssaan kunnes kuolema erottaa eikä vaimokaan ole laittanut eroa vireille. Eilenkään ei maininnut sanallakaan että laittaisi eropaperit vetämään mutta sen verran päättäväisesti lähti ja sanoi vain ettei ole muita (ei ole pettänyt) mutta haluaa aikalisän. Pelkään pahinta mutta miten saan vaimoni palaamaan takaisin? Somesta on poistanut kaikki kuvat eikä vastaa viesteihin. Ei kertonut mihin lähti kun kysyin. Lapsia ei ole, mutta eihän kukaan voi noin vain lähteä. Olen huolissani. Annanko nyt aikaa ja kuinka kauan? Viime yö meni valvoessa ja asioita vatvoessa kun en halua erota vaimosta. Viimeisin viesti jonka vaimolle lähetin oli iltayhdeksän jälkeen mutta en ole sen jälkeen enää tavoitellut. En ole pettänyt enkä kohdellut kaltoin vaimoa mutta toinen vaan lähtee noin vain. Neuvoja kaipaisin.
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran otti mukaan tavaraa? Voiko siitä päätellä mitään?
Käsilaukkuunsa oli ottanut vaihtovaatteita ja kaiken tarpeellisen. Huomasin että oli ottanut vaatehuoneesta tärkeimmät vaatteet mukaansa. Ei ole koko omaisuus mukanaan lähtenyt mutta hyvin vakavissaan oli kun lähti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi lähti pariksi viikoksi Gambiaan tai Turkkiin.
Tulee kyllä takaisin, älä murehdi turhia.
Tuskin lähti ulkomaille kuitenkaan kun passi on keittiössä. Ap
No, kerro nyt, mistä vaimosi halusi puhua ennenkuin pakkasi kamansa?
Vierailija kirjoitti:
Tuli puskista vai. En usko. Kerro tänne, mistä aiheista vaimosi on halunnut puhua/motkottaa viimeisen kuukauden aikana, niin me täällä osaamme kertoa, miksi lähti. Sä kun et näytä asiaa tajuavan.
Miksi haluat välttämättä sysätä syyn lähdöstä ap:n niskaan, vaikka syy lähtöön voi olla ihan mikä vaan?
Voi aivan hyvin olla niinkin, että mitään sen kummempaa syytä ei ole, muuta kuin että vaimo ei enää rakasta aapeetä, jos on koskaan rakastanutkaan. Voi olla myös niinkin, että nyt on rakastunut tai ihastunut johonkin toiseen. Voi toki olla niinkin, että syyt ovat aapeessä.
Ei siis kannata automaattisesti ajatella, että syy on aloittajan, kun mahdollisuuksia on monia. Kaveripiirissä on parikin tapausta, jossa nainen on päätäpahkaa rakastunut toiseen ja jättänyt niin miehensä, kuin lapsensakin ja lähtenyt toisen miehen matkaan. Nämä molemmat miehet olleet hyviä työssä käyviä aviomiehiä ja kumpikaan ei käyttänyt alkoholia ja ihan komeitakin kumpainenkin. Puskista tuli lähtö heillekin. Tiedän toki tapauksia, jossa miehet on käyttäytyneet sikamaisesti ja aiheuttaneet itse vaimonsa lähtemisen. Syyt voivat siis olla moninaiset, joten turha on lähteä tuntematonta syyttelemään, kun ei tiedä taustoista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuli puskista vai. En usko. Kerro tänne, mistä aiheista vaimosi on halunnut puhua/motkottaa viimeisen kuukauden aikana, niin me täällä osaamme kertoa, miksi lähti. Sä kun et näytä asiaa tajuavan.
Ei vaimo ole motkottanut mistään ja puhevälit on olleet hyvät siksi tämä lähtö todellakin tuli puskista. Käytöksessä en ole huomannut mitään eroa tavalliseen kunnes nyt ja kolmatta pyörää ei ole. Kyllähän sitä herää iso kysymys että mikä vikana kun toinen noin kylmästi pakkaa laukkuja ja tekee lähtöä. Ap
Vierailija kirjoitti:
No, kerro nyt, mistä vaimosi halusi puhua ennenkuin pakkasi kamansa?
Ei muuta kuin että lähtee ja tarvitsee aikalisän. Ap
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä. Järjestele vähitellen oma elämäsi uudestaan.
En minä voi sellaista tehdä kun parisuhde vaimon kanssa on minulla niin tärkeä ja lähes koko elämä on rakennettu avioliiton turvaksi. En ala uudestaan rakentelemaan mitään vaan haluan vaimon palaavan takaisin kotiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
YES!!!!!!!!
Palstalla tapahtui ihme kun kerrankin sika itse tajusi lähteä. Aloittaja vaikuttaa sankarilta. :D
Kaffebulla kirjoitti:
Käytätkö Ap alkoholia miten paljon? Onko erektion kanssa pulmia?
Ei ole ja kumpikaan ei juo alkoholia. Ap
No, eiköhän se ollut tässä.
Mieti tilanne, että palaa viikon kuluttua. Luuletkos että tämä oli viimeisen kerran tehty temppu. Ei. Tästä ne temput ja häipymiset vasta alkaa. Enpä jäisi tuollaista katsomaan ja anelemaan. Tee se selväksi vaimollesi. Aiotkos kissa-hiiri leikkiä lopun elämää leikkiä. Anna mennä. Laita tekstari että hakee loputkin kamansa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisinpa kovasti kuulla vaimon näkemyksen tilanteesta.
Minäkin haluan aviomiehenä kovasti kuulla miksi vaimo haluaa ottaa aikalisän. Ap
Sun pitää mennä maksullisiin opettelemaan vaimon vastaanottoa kun se tulee kokeilemaan että oletko oppinut mitään
Jos teillä oli puhevälit, osaat sanoa, mistä aiheesta te olette viimeiseksi jutelleet. Se voi toimia vihjeenä vaimosi lähdölle. Kerro siis meille.
No eikö sulla a ole edes mitään arveluja?
Miten seksi sujuu? Oletteko olleet lisääntymisestä tai lisääntymättömyydestä samaa mieltä, tai vihkimisestä tai vihkimättömyydestä? Oletteko keskustelleet näistä asioista? Oletteko taloudellisesti tasa-arvoiset? Onko siisteyskäsityksenne samanlainen? Mites kotitöiden jakaminen? Unirytmit? Onko sinulla tai vaimolla ollut terveys- tai mielenterveysongelmia?
Etkö ap todella havainnut mitään merkkejä etukäteen?
Oletteko viime aikoina kenties viettäneet tavallista vähemmän kahdenkeskistä aikaa?
Onko seksielämässänne tapahtunut muutoksia?
Onko vaimo ollut normaalia vaiteliaampi tai hermostuneempi?
Onko hänen viestiliikenteensä lisääntynyt ja/tai onko hän piilotellut puhelintaan sinulta?
Onko hän ollut usein poissa kotoa omissa menoissaan?
Tuossakin alkusysäyksenä lienee ollut se, ettei omassa parisuhteessaan ole ollut asiat hyvin.