Jättäisitkö miehen jos olisit yksinhuoltaja parisuhteessa?
meillä miestä kiinnostaa kaikki muu perhettä enemmän. Kuutena iltana viikossa harrastuksia ja kaikki rahansa vuokraa lukuunottamatta käyttää niihin. Ja ulkona syömiseen töissä menee rahaa, koska ei voi omasta mielestään ottaa eväitä kun työpaikan mikroaaltouuni on likainen ja jääkaappi kaukana. Palkasta menee siis vuokra, ja parisataa euroa ulkona syömiseen, loput harrastuksiin, vaatteisiin ja muuhun. Joskus käy kyllä kaupassa ruokaa ostamassa perheellekin...
Mä maksan käytännössä kaikki ruuat, pesuaineet, siivooustarvikkeet, lasten vaatteet, vuokran silloin kun mies on tuhlannut rahansa eikä sillä ole siihen enää varaa. Omiin vaatteisiin ei jää rahaa ollenkaan, vuosiin en ole mitään ostanut. En edes alkkareita vaikka ne on suurin osa ihan kulahtaneita ja kaikki mun vaatteet on liian isoja kun olen laihtunut. Mulla ei ole varaa meikkeihin, kampaajaan, harrastuksiin tai mihinkään. paitsi jos pihistän ruuista ja jätän ostamatta kaikki kalliit ruuat kuten juustot :(
Mies kun tulee töistä, hän menee päiväunille ja herää kun huvittaa ja lähtee sitten harrastamaan. Illalla tulee kotiin ja vaatii ruokaa jonka teen koska munkin täytyy joskus syödä, itse ei kokkaa koskaan. Eikä tiskaa, siivoa, pese pyykkiä muutoin kuin oman treenipukunsa. Ei edes silloin auta kun olen kipeä, kuten viime talvena kun olin influenssassa ja keuhkoputkentulehduksessa enkä pysynyt edes hereillä kuumeen takia: herra lähti treeneihin ja jätti mut kotiin vauvan kanssa joka makoili tyytyväisenä mun vieressä. Mutta mä olin ihan pihalla, niin huonossa kunnossa että en tajunnut että vauva antoi mun nukkua siksi että oli itsekin kipeä ja siksi niin rauhallinen... ennen kuin vasta seuraavana päivänä kun olo oli pikkuisen parempi.
Ja mainittakoon että seksiäkään ei meillä harrasteta, koska mä " saisin miettiä miksi ei" .
Eli yksin asuvana mulla olisi samanverran rahaa käytössä kuin nyt, mutta se vitutusaspekti puuttuisi kokonaan...
Kommentit (49)
Ei meilläkään siivous todellakaan tule koskaan valmiiksi. Kun toisessa päässä siivoan, toisessa päässä taapero duunaa jotain sotkuista. Ja mulla on se kanta, että kyllä lapsi saa tuoda kamojana omasta huoneestaan yhteisiin tiloihin. Toisethan pitää tarkasti niin, että muksut saa leikkiä vaan omassa huoneessaan leluilla. Mutta mitä ihmeen elämää se sellainen on!
PuoletSinusta:
kyllä vaan tuntuu että seuraavana päivänä siivoilen edellisen päivän sotkuja eli pintasiivousta vaan. Koskaan en ehdi siivota enempää, jatkuva stressi tekemättömistä töistä (huom! piha lähes 2000 neliötä), kissa ja koira jaloissa pyörimässä....
Kyllä, tunnen että yksinhuoltajanakin olis helpompaa kun saisin edes ne muutamat päivät kuukaudessa vapaata!
Yritän tehdä mahdollisimman helpoksi elämäni, ettei tarvitse muuttua pirttihirmuksi. Lasten yksi lempiruoista on Saarioisten maksalaatikko.
Vierailija:
Ei meilläkään siivous todellakaan tule koskaan valmiiksi. Kun toisessa päässä siivoan, toisessa päässä taapero duunaa jotain sotkuista. Ja mulla on se kanta, että kyllä lapsi saa tuoda kamojana omasta huoneestaan yhteisiin tiloihin. Toisethan pitää tarkasti niin, että muksut saa leikkiä vaan omassa huoneessaan leluilla. Mutta mitä ihmeen elämää se sellainen on!
Mutta toivoisin, että edes aikuinen mies osaisi korjata omat jälkensä...
Kun nyt ihan tätä päivää mietin ruoanlaiton suhteen...
- aamupuurot kiehumaan, pöydän kattaus, 5 minuuttia.
- lounaaksi broilerrisottoa; valmista 20 minuutissa. Sillä aikaa salaatti valmiiksi, muutama minuutti.
- välipala jugurttia ja hedelmiä, valmistelu kuten kiivien ja omppujen kuoriminen ehkä 3 minuuttia
- päivällinen makaronilaatikkoa josta saa huomiseksi sitten lounaan; kyllä mulla sen teko keittoaikoineen liki puoli tuntia kestää kun ei toi vesi käskemällä kiehu.
- iltapuuro, keittoaika 3 min + haudutus..
Kyllä tossa äkkiä aikaa vierähtää vaikkei gourmeeta vedelläkään...
Ja siis tästä kaikesta puuttuu taaperon esi- ja jälkivalmistelut pesuineen ja pottineen sekä keittiön raivaus taaperon jäljiltä - siinähän sitä hommaa vasta riittääkin... :)
Käsittääkseni ap:n mies ei laita tikkua ristiin minkään muun eteen kuin itsensä. Jos näin on, eikä tilanne muuksi muutu, harkitse vakavasti eroa.
PuoletSinusta:
Mutta toivoisin, että edes aikuinen mies osaisi korjata omat jälkensä...
Se saattaa jättää alushousunsa ja sukkansakin makaamaan esim. olohuoneen lattialle. Ja tyyppi lähestyy neljääkymmentä :o. Oikeasti ei aina jaksa ymmärtää.
Meillä lapset saavat tuoda yhteisiin tiloihin leluja, jos vievät ne pois leikittyään. Olen sanonut heille, että imuri saattaa vahingossa nielaista lelut jos ne jäävät olohuoneeseen lojumaan ja jokainen lelu tarvitsee oman paikan, jossa se pysyy ehjänä. Kävimme kerran kylässä tutuilla ja lapseni kysyi kun lattia oli täynnä leluja: " Missä näiden paikka on kun niillä ei leikitä?" .
Meillä ainakin lapset syövät ruisleipää tai hapankorppua ja hedelmiä sekä aamulla että illalla. Joskus keittelen puuroakin, mutta ihan fiiliksen mukaan.
kyllä vaan tuntuu että seuraavana päivänä siivoilen edellisen päivän sotkuja eli pintasiivousta vaan. Koskaan en ehdi siivota enempää, jatkuva stressi tekemättömistä töistä (huom! piha lähes 2000 neliötä), kissa ja koira jaloissa pyörimässä....
Kyllä, tunnen että yksinhuoltajanakin olis helpompaa kun saisin edes ne muutamat päivät kuukaudessa vapaata!