Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö miehen jos olisit yksinhuoltaja parisuhteessa?

Vierailija
18.10.2006 |

meillä miestä kiinnostaa kaikki muu perhettä enemmän. Kuutena iltana viikossa harrastuksia ja kaikki rahansa vuokraa lukuunottamatta käyttää niihin. Ja ulkona syömiseen töissä menee rahaa, koska ei voi omasta mielestään ottaa eväitä kun työpaikan mikroaaltouuni on likainen ja jääkaappi kaukana. Palkasta menee siis vuokra, ja parisataa euroa ulkona syömiseen, loput harrastuksiin, vaatteisiin ja muuhun. Joskus käy kyllä kaupassa ruokaa ostamassa perheellekin...

Mä maksan käytännössä kaikki ruuat, pesuaineet, siivooustarvikkeet, lasten vaatteet, vuokran silloin kun mies on tuhlannut rahansa eikä sillä ole siihen enää varaa. Omiin vaatteisiin ei jää rahaa ollenkaan, vuosiin en ole mitään ostanut. En edes alkkareita vaikka ne on suurin osa ihan kulahtaneita ja kaikki mun vaatteet on liian isoja kun olen laihtunut. Mulla ei ole varaa meikkeihin, kampaajaan, harrastuksiin tai mihinkään. paitsi jos pihistän ruuista ja jätän ostamatta kaikki kalliit ruuat kuten juustot :(

Mies kun tulee töistä, hän menee päiväunille ja herää kun huvittaa ja lähtee sitten harrastamaan. Illalla tulee kotiin ja vaatii ruokaa jonka teen koska munkin täytyy joskus syödä, itse ei kokkaa koskaan. Eikä tiskaa, siivoa, pese pyykkiä muutoin kuin oman treenipukunsa. Ei edes silloin auta kun olen kipeä, kuten viime talvena kun olin influenssassa ja keuhkoputkentulehduksessa enkä pysynyt edes hereillä kuumeen takia: herra lähti treeneihin ja jätti mut kotiin vauvan kanssa joka makoili tyytyväisenä mun vieressä. Mutta mä olin ihan pihalla, niin huonossa kunnossa että en tajunnut että vauva antoi mun nukkua siksi että oli itsekin kipeä ja siksi niin rauhallinen... ennen kuin vasta seuraavana päivänä kun olo oli pikkuisen parempi.

Ja mainittakoon että seksiäkään ei meillä harrasteta, koska mä " saisin miettiä miksi ei" .

Eli yksin asuvana mulla olisi samanverran rahaa käytössä kuin nyt, mutta se vitutusaspekti puuttuisi kokonaan...

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen mieheni kanssa puunaan paikkoja ja kokkailen kaikki ruoat, koska haluan olla hänelle mieliksi. Olemme olleet yhdessä jo 8 vuotta, että uutuuden viehätystä tämä ei ole. Miehenikin antaa minulle usein viikonloppuisin kokonaisia vapaapäiviä lasten- ja kodinhoidosta, koska haluaa olla minulle hyvä mies. Rakkaudesta ja välittämisestä kaikki lähtee. Pitää myös ottaa huomioon, jos toisella on todella raskas työ, häntä ei voi vaatia silloin osallistumaan samalla tavalla kotitöihin. Minulla ei ainakaan mene kuin puoli tuntia päivässä kotitöihin.

Vierailija
22/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä jonkun rentouttavan kasvohoidon hierontoineen. Siis ilmaiseksi!

t. kosmetologi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla ei ainakaan mene kuin puoli tuntia päivässä kotitöihin.

Vierailija
24/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, yksi vaihtoehto on; ota vakavasti asia puheeksi ja sano, että et halua jatkaa näin, haluaako hän? Ei sitten mitään " katsotaan kymmenen vuotta" juttuja, vaan jos mies haluaa pitää perheen kasassa, niin tekee parannuksen HETI.

Luulen kuitenkin, että pärjäsit paremmin yksin, onpahan vähemmän siivottavaa ja elätettävää. Lapsetkin varmaan vosivat paremmin , kun äiti ei ole onneton. Sitäpaitsi, voi olla, että sinua arvostava ja hellivä MIES vielä löytää sinut, jos päästät irti huonosta, vanhasta suhteesta.

Vierailija
25/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa juttelin tutun kaa, joka on parisuhde terapeutti ja kertoi mulle aika hyvän jutun näistä hommista. Suurin osa pareista menee terapiaan, koska nainen syyttää miestään siitä ettei mies tee kotitöitä jne jne. Nainen haukkuu miestään julkisesti, ottamatta huomioon sitä tosiseikkaa että itsessäänkin voisi olla vikaa. Ja mitä näitä keskusteluja täällä lukee, niin kyllä se näyttää suurin itkun aihe täälläkin olevan. Voi teidän mies parkoja.

Vierailija
26/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te oikein kotona teette, jos ette ehdi siivoamaan päivän aikana? Jos haluatte välttyä siivoukselta, niin menkää töihin: Koti ei sotkeennu, kun siellä ei ole ketään ja hankkikaa vielä siivoja kotiin, niin lattiatkin tulee pestyä kerran viikossa.

Jos teidän on pakko olla kotona:

- Jos leluja on ympäri kämppää, pistäkää suurin osa leluista varastoon. Lapsille riittää pienempikin määrä leluja.

- Hankkikaa paljon koreja ja kaappeja, joihin saa helposti tukittua ylimääräiset tavarat.

- Ostakaa astianpesukone ja kuivausrumpu.

- Tehkää suursiivous ja heittääkää kaikki ylimääräinen roina menemään.

- Laittakaa miehelle naulakko mihin hän saa laittaa puolipitoiset vaatteet.

- Tehkää isoja satseja ruokaa pakkaseen.

- Lopettakaa kaikki ylimääräinen kerhoilu, jos energia ei riitä enää peruselämän pyörittämiseen.

- Tehkää sopimus, että Mannerheimin lastensuojeluliiton hoitaja tulee yhtenä iltana viikossa hoitamaan lapsianne (alle 5¿/tunti/perhe).

Vierailija
27/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä tarkkaan , voisko olla mahdollista että olette myös itse osittain syylisiä ongelmiin?

Vierailija
28/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Luin joku aika sitten lehdestä, että parisuhteeseen tyytyväiset miehet tekevät paljon enemmän kotitöitä ja hoitavat lapsia kuin tyytymättömät. Olisiko teidän mahdollista saada parisuhdetta toimivammaksi?

Vierailija
29/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helposti. Kuinka kauan sinä sitten käytät päivässä siivoamiseen? Astianpesukoneen tyhjentämiseen menee viisi minuuttia ja likaiset laitamme suoraan koneeseen. Pyykinpesuun ei mene paljoa aikaa, kun voin nostaa pyykit suoraan kuivauspumpuun ja sieltä kaappiin. Imurointi kestää noin 10 minuuttia. Pölyjen pyyhkiminen menee siinä sivussa ja pedit pedataan, kun nousemme ylös. Vessan pesen yleensä samalla kun käyn siellä. Pyykinpesukoneen vieressä on pyykkikori, josta minä heitän pyykit saman tien koneeseen kun niitä tulee. Lattian luutuan vain kerran viikossa, yleensä perjantaisin, että on mukava aloittaa viikonloppu. Ruoanlaittoon käytän välillä enemmän aikaa, mutta nautin leipomisesta ja kokkaamisesta. Jos haluan lueskella ja laiskotella, laitan uuniin karjalanpaistia tai teen jotain muuta yksinkertaista ruokaa.

Älkää nyt kotitöiden takia alkako eroamaan, vaan opetelkaa yhdessä miehenne kanssa tekemään niitä niin, etteivät ne aiheuta enää stressiä.

Vierailija
30/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

21

Vierailija
31/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kotitöitä tekevät miehet saa enemmän seksiä! Näin se menee... Naiselle jää enemmän aikaa ajatella seksiä.

Miettikää nyt itse, kumpi mies saa todennäköisemmin seksiä:

Mies 1) Tulee töistä, syö vaimon laittaman ruoan, lähtee kylille, tulee takaisin, istuu soffalle, odottaa kunnes vaimo saa lapset nukkumaan, (sillä aikaa lämmittelee itseään netin seksisivuistoilla), ja ehdottaa sitten seksiä, kun vaimo viimein huoahtaa ja istuu sohvalle.

Mies 2) Tulee töistä, syö vaimon laittaman ruoan, lepää kunnes taas jaksattaa, auttaa hetken vaimoa kotitöissä kunnes päivän hommat on pulkassa, auttaa laittamaan lapset nukkumaan. Sitten istutaan hetkeksi yhdessä rentoutumaan ja katsomaan telkkaria.

Meillä on mies numero 1 ja ei ole seksiä, koska EN VAAN JAKSA.

Vierailija
32/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan helposti. Kuinka kauan sinä sitten käytät päivässä siivoamiseen? Astianpesukoneen tyhjentämiseen menee viisi minuuttia ja likaiset laitamme suoraan koneeseen. Pyykinpesuun ei mene paljoa aikaa, kun voin nostaa pyykit suoraan kuivauspumpuun ja sieltä kaappiin. Imurointi kestää noin 10 minuuttia. Pölyjen pyyhkiminen menee siinä sivussa ja pedit pedataan, kun nousemme ylös. Vessan pesen yleensä samalla kun käyn siellä. Pyykinpesukoneen vieressä on pyykkikori, josta minä heitän pyykit saman tien koneeseen kun niitä tulee. Lattian luutuan vain kerran viikossa, yleensä perjantaisin, että on mukava aloittaa viikonloppu. Ruoanlaittoon käytän välillä enemmän aikaa, mutta nautin leipomisesta ja kokkaamisesta. Jos haluan lueskella ja laiskotella, laitan uuniin karjalanpaistia tai teen jotain muuta yksinkertaista ruokaa.

Älkää nyt kotitöiden takia alkako eroamaan, vaan opetelkaa yhdessä miehenne kanssa tekemään niitä niin, etteivät ne aiheuta enää stressiä.

Vierailija
33/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä menee se puoli tuntia silkkaan imurointiin ja siltikin ehtii vaan pahimmat lääppäisemään...

Ei tämä talo nyt mikään järin suuri ole, mutta kyllä siihen entisen 70 neliön rivarikämpänkin imurointiin hupeni kevyesti liki puoli tuntia.

Vierailija
34/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä makuuhuoneita joka päivä imuroi, kun ne eivät mene samalla tavalla likaiseksi kuin keittiö, eteinen ja olohuone, joissa ollaan enemmän.

Kun joka päivä pitää huolen perussiisteydestä, niin pahaa siivoa ei ehdi syntyäkään.

Vierailija
35/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukoneen tyhjentämiseen menee viisi minuuttia ja likaiset laitamme suoraan koneeseen.

- Ei ole tiskikonetta.

Pyykinpesuun ei mene paljoa aikaa, kun voin nostaa pyykit suoraan kuivauspumpuun ja sieltä kaappiin.

- Ei ole kuivausrumpua.

Imurointi kestää noin 10 minuuttia.

- Hehe. Ei kyllä riitä 200 neliöön... - Eikö teillä sitä paitsi tartte järjestää ollenkaan? Asuuko teillä ketään muita itsesi lisäksi?

Pölyjen pyyhkiminen menee siinä sivussa ja pedit pedataan, kun nousemme ylös.

- Tää on totta, ei mullakaan pölyjen pyyhkimiseen aikaa juuri mene.

Vessan pesen yleensä samalla kun käyn siellä.

- Aika huonosti siis.

Pyykinpesukoneen vieressä on pyykkikori, josta minä heitän pyykit saman tien koneeseen kun niitä tulee.

- Hmm, kyllä mä yritän lajitella. Ilmeisesti kaikki ei sitten tee niin... Myös kuivausolosuhteet pitää muistaa...

Ruoanlaittoon käytän välillä enemmän aikaa, mutta nautin leipomisesta ja kokkaamisesta. Jos haluan lueskella ja laiskotella, laitan uuniin karjalanpaistia tai teen jotain muuta yksinkertaista ruokaa.

-Siis lasketko sinä sen kokkaamisenkin siihen puoleen tuntiin =).

[/quote]

Vierailija
36/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä?

Vierailija
37/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ostella tiskikoneita ja kuivausrumpuja (tiskikone hajos). Kuivausrummulle ei kyllä oikein olis paikkakaan, usko tai älä.

Vierailija
38/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tavarat järjestyksessä aina. Lapsilla on omat huoneensa missä ovat heidän tavaransa ja kummasti ovat oppineet lelunsa pitämään aika hyvässä järjestyksessä, vaikka ikää on 5 ja 4 vuotta.

Vierailija
39/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä mulla ainakin menee ruoanlaittoon päivässä vähintään varmaan tunti yhteenlaskettuna, aamiaiset ja iltapalat ja välipalat ja lounaat ja päivälliset...

Vierailija
40/49 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eihän se imurointi kauaa viekään, mutta se romppeen kokoaminen ja paikoilleen vieminen että PÄÄSEE imuroimaan lattian vie melkoisen kauan aikaa semminkin kun muksut vielä niin pieniä (vajaa 2v ja 7 kk), että tavarat ei mene paikoilleen.

Niin ja meillä myös luututaan ia pyyhitään pölyt imuroinnin yhteydessä, eipä tuo imurointi muuten paljoa lämmitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme