Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sydämen lisälyönnit

19.08.2008 |

Hei,

Olen raskaana viikolla 17+6 ja riesana on usein levossa alkava tykytys (siis nopea pulssi) ja pitkin päivää tulevat muljahdukset tai lisälyönnit. Välillä tuntuu kuin sydän jättäis hypyn väliin, välistä ihan kuin värähtäis...kaikenlaisia tuntemuksia. Tämä on todella kiusallista ja PELOTTAVAA!

Eilen pääsin lääkärille ja otettiin EKG joka oli normaali, lukuunottamatta nopeaa pulssia joka johtui kai jännittämisessä. Tietenkään en siinä filmauksen aikana tuntenut yhtään "skippiä" yms..

Onko muilla ollut raskausaikana vastaavaa? Tiedän että raskausaikana nämä voivat lisääntyä, mutta esim. tänään tätä inhottavaa muljahtelua ym on ollut koko päivän!

Kilpirauhaskokeet otettiin myös ja tulokset saan perjantaina..

Ei kellään olis mitään lohduttavaa sanoa? menee pilalle koko odotus kun panikoin ja ahdistun tästä :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samoihin aikoihin kun sun rv, aivan samanlaista "pompotusta"...yritin neuvolassa kuvailla että ihankun sydän löis kerran liikaa tai jättäisi yhden lyönnin välistä ! Todella TODELLA inhottava tunne :/ Sitä ei sen koommin tutkittu ja se jäi pois ja olin unohtanut jo koko jutun....

en osaa muuta sanoa kuin että olen kokenut saman :D Eikä mulla ainakaan mitään vakavampaa :)

Sadeorkidea ja napsutin

rv 32

Vierailija
2/6 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et suinkaan ole ainoa! Tiedän miten inhottavalta tuo tuntuu! Itse olen kärsinyt noista samoista oireista jo kolme vuotta. Nyt olen raskaana, ja oireet ovat pahentuneet. Osasin tätä vähän odottaa koska ilmeisesti tämä on aikalailla normaalia raskausaikana.

Yritän ajatella positiivisesti, ettei niistä ole vaaraa niinkuin minulle on kerrottu, mutta kaikki sydämeen liittyvät tuntemukset ovat kyllä todella pelottavia. Itselläni lisälyönnit pahenevat rasituksessa ja väsyneenä, minkä vuoksi pelkään synnytystä! Toivottavasti saat rauhan ajatuksilta...

Piiperö rv 10+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteen todella hyvin... Tuo on todella inhottava tunne. Mulla ei tämän raskauden aikana onneksi oo ollut tuota montaa kertaa, mut stressi laukaisee mulla nuo samat oireet useinkin. Ja kun itse ainakin hermostun noista joka kerta, niin se pulssin nousu vaan lisää kyseisiä tuntemuksia jne jne...

Valitettavasti ei tuohon voi oikein mitään järin lohduttavaa sanoa,kuin että kyse ei ole mistään vakavasta. Olet kuitenkin päässyt lääkäriin ja tutkimuksiin, joka on hyvä.

Hirmuisesti voimia ja tsemppiä sinulle!

Vierailija
4/6 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itsellani molemmissa raskauksissa ns. vaarattomat lisalyonnit seka tihealyontisyyskohtaukset lisaantyneet huimasti. Lisaksi ovat yleensakin erittain tavallisia nuorilla naisilla, vaikkeivat olisi raskaanakaan. Jos sydan on tutkittu ja hyvaksi havaittu niin ovat tosiaan taysin vaarattomia. Itsella auttaa parhaiten se etta ei jaa miettimaan lisalyonteja kun niita tulee, ja lisaa liikkumista. Kun olen oikein hyvassa kunnossa niin lisalyonteja ei tule lahes ollenkaan. Itsellani on kuulemma jonkilainen ylimaarainen johtorata sydamessa joka aiheuttaa naita lisalyonteja kun sahkoimpulssi harhautuu vaaralle radalle, kai nain on muillakin. Mutta kuten sanottu, tama on ihan tavallista ja taysin vaaratonta. Joillain auttaa kuulemma myos magnesiumlisa.

Vierailija
5/6 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että en ole yksin asian kanssa....:) Mulla alkoi tämä enne raskautta, joskus tän vuoden maaliskuussa ja on jatkunut siitä asti. Kävin lääkärissäkin asian kanssa, mutta hän sanoi että sydän ja keuhkot kuulostavat ihan normaalilta(keuhkot sen takia kun mulla on astma, kylläkin ollut oireettomana monen monta vuotta ja sitä että onko se nyt puhkeamassa uudestaan)....Itsekkin olin ihan paniikissa aluksi, mutta nyt olen hieman rauhoittunut vaikkakin välillä juurikin kun jään miettimään asiaa niin ihan hirveää...mutta olen ajatellut että kun vielä olen hengissä ja sama jatkuu niin ei tähän kait sitte kuole...Ja varsinkin nyt kun raskaana on niin huolestuttanut, että onko haittaa vauvalle. Olen myös kakkea mahdollista miettinyt, että mitä tämä voisi olla...paniikkihäiriökin käynyt mielessä...astma spirometriassa kävin nyt maanantaina ja tulokset ihan normaalit eikä mitn poikkeavaa ollut, että ei viittaisi astmaankaan oikein. Nooh, nyt on kuitenkin jo helpompi olla asian kanssa ja olo helpompi. Ja kuulostaisi täällä ainakin siltä että ei ole vaarallista. Olen myös miettinyt että työstressi aiheuttanut, vaikkakaan en hirveästi stressaa töitten kanssa, mutta eihän sitä koskaan tiedä....Ja kesälomalla kun viikon olin niin tuntui olo paljon helpommalta enkä ajatellut koko asiaa oikeastaan. Täytyy olla päässä vika!:D Täytyypäs palata astialle....mutta mukavaa että kukaan meistä ei ole yksin asian ja huolien kanssa:D Tsemppiä ja jaksuja kaikille!!!

AngelEye ja masuasukki rv 14+4

Vierailija
6/6 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että en ole yksin asian kanssa....:) Mulla alkoi tämä enne raskautta, joskus tän vuoden maaliskuussa ja on jatkunut siitä asti. Kävin lääkärissäkin asian kanssa, mutta hän sanoi että sydän ja keuhkot kuulostavat ihan normaalilta(keuhkot sen takia kun mulla on astma, kylläkin ollut oireettomana monen monta vuotta ja sitä että onko se nyt puhkeamassa uudestaan)....Itsekkin olin ihan paniikissa aluksi, mutta nyt olen hieman rauhoittunut vaikkakin välillä juurikin kun jään miettimään asiaa niin ihan hirveää...mutta olen ajatellut että kun vielä olen hengissä ja sama jatkuu niin ei tähän kait sitte kuole...Ja varsinkin nyt kun raskaana on niin huolestuttanut, että onko haittaa vauvalle. Olen myös kakkea mahdollista miettinyt, että mitä tämä voisi olla...paniikkihäiriökin käynyt mielessä...astma spirometriassa kävin nyt maanantaina ja tulokset ihan normaalit eikä mitn poikkeavaa ollut, että ei viittaisi astmaankaan oikein. Nooh, nyt on kuitenkin jo helpompi olla asian kanssa ja olo helpompi. Ja kuulostaisi täällä ainakin siltä että ei ole vaarallista. Olen myös miettinyt että työstressi aiheuttanut, vaikkakaan en hirveästi stressaa töitten kanssa, mutta eihän sitä koskaan tiedä....Ja kesälomalla kun viikon olin niin tuntui olo paljon helpommalta enkä ajatellut koko asiaa oikeastaan. Täytyy olla päässä vika!:D Täytyypäs palata astialle....mutta mukavaa että kukaan meistä ei ole yksin asian ja huolien kanssa:D Tsemppiä ja jaksuja kaikille!!!

AngelEye ja masuasukki rv 14+4