Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on opiskella oikeustiedettä Lapin yliopistossa?

Vierailija
05.07.2022 |

Millaista siellä on opiskella?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siellä opiskella, vaikka onkin hieman alemman kategorian opinahjo. Kaikki tietävät aina, miksi opiskelit siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi siellä opiskella, vaikka onkin hieman alemman kategorian opinahjo. Kaikki tietävät aina, miksi opiskelit siellä.

Mitä tarkoitat "Alemmalla kategorialla"?

-AP

Vierailija
4/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne menevät ne, jotka eivät muualle päässeet.

Vierailija
5/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne menevät ne, jotka eivät muualle päässeet.

mutta eihän sillä ole väliä kun juristi on juristi.

Vierailija
6/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishaussa Lapin oikikseen pyrkii vuosittain ensisijaisesti noin 500 hakijaa. Älä usko puheita siitä, että siellä opiskelisi vain niitä, jotka eivät päässeet Helsinkiin.

Helsinkiläiset haluavat tietysti Helsinkiin, mutta monille pohjoisen nuorille Rovaniemen oikis on kova sana.

Vierailija
7/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höps.

Luokkakaverini meni sinne, koska halusi opiskella nopeasti ja tehokkaasti.

On nyt Suomen menestyneimpiä liikejuristeja Helsingin ydinkeskustassa.

Vierailija
8/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tämä oikis- palstahullu?

Vierailija
9/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteishaussa Lapin oikikseen pyrkii vuosittain ensisijaisesti noin 500 hakijaa. Älä usko puheita siitä, että siellä opiskelisi vain niitä, jotka eivät päässeet Helsinkiin.

Helsinkiläiset haluavat tietysti Helsinkiin, mutta monille pohjoisen nuorille Rovaniemen oikis on kova sana.

Ei toki pelkästään niitä, mutta kyllä aika isossa osassa ne ovat. Jos olet valmis kärvistelemään Rovaniemellä 5 vuotta, niin tuo on ihan ok vaihtoehto. Yksi perhetuttu teki tutkinnon Lapin yliopistossa, kun ei Helsinkiin päässyt. Nyt hän on ollut jo toistakymmentä vuotta kovapalkkaisessa hommassa Brysselissä. Ei sillä tutkinnon suorituspaikalla ole niin väliä varsinkaan kansainvälisissä kuvioissa. Helsinki ja Rovaniemi on ihan yhtä tuttuja useimmille keskieurooppalaisille. 

Vierailija
10/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeiden kautta Helsinkiin menevät ovat usein yrittäneet jopa 3 vuotta peräkkäin. Opiskelupaikka Helsingissä ei siis ole mikään tae lahjakkuudesta.

Vierailija
11/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina ihmettelen miten jengi jaksaa tuolla käydä luennoilla, kun on koko talven vähintään 20 astetta pakkasta.

Vierailija
12/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina ihmettelen miten jengi jaksaa tuolla käydä luennoilla, kun on koko talven vähintään 20 astetta pakkasta.

Opiskelija-asuntoja on paljon yliopiston vieressä.

Vierailija
13/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikiksessa opiskelu on lähinnä lakikirjojen ulkolukua, ei siellä luennoilla tarvitse käydä. 

Vierailija
14/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikiksessa opiskelu on lähinnä lakikirjojen ulkolukua, ei siellä luennoilla tarvitse käydä. 

eikä tarvitse ulkoa osata vaan tietää suurin pirtein asioista. siksi juuri on laki kirjat joista voit aina katsoa.

Vierailija
15/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnehän pääsee sisään tosi helposti ja tenttikysymysetkin ovat samoja vuodesta toiseen.

Vierailija
16/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsykokeiden kautta Helsinkiin menevät ovat usein yrittäneet jopa 3 vuotta peräkkäin. Opiskelupaikka Helsingissä ei siis ole mikään tae lahjakkuudesta.

Tai sitten hakevat neljänenn kerran Lappiin ja kertovat tohkeissaan kuinka Lappiin oli ni-in paljon helpompaa ja mutkattomampaa päästä kuin Helsinkiin kun ei tarvinnut kuin kerran hakea... Mutta joo. Enemmän Lapin yliopistossa muistan kohdanneeni Oulun etelä puolelta tulleita kuin pohjoispuolelta tulleita. 

Vierailija
17/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinnehän pääsee sisään tosi helposti ja tenttikysymysetkin ovat samoja vuodesta toiseen.

Sitten muihinkin oikiksiin pääsee aika helposti. Viime vuonna valintakokeella pääsi Lappiin, kun pisteitä oli 43. Muualla rajat olivat 45, 46 ja 48.

Lääketieteestä vaikuttaa jo lähes kadonneen oppilaitosten rankkaaminen. Tosiasiat taitavat viedä oikeustieteen samaan suuntaan.

Vierailija
18/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ne luentosalit on ihan yhtä lämpimiä kuin vaikka Porthaniassa. - Itse olin erinomaisen tyytyväine siihen. että Lapin yliopisto on sijainnut koko yliopisto-opiskeluaikani alle viiden sadan metrin päässä kotioveltani. - Helsingisssä minulla ei olsi koskaan ollut varaa asua yhtä lähellä opiskelupaikkaani. Ja onhan Lapissa oma "Lapin taikansa" jonka kokeminen tehnyt enemmän kuin hyvää minulle joka läksin opiskelemaan autolla matkaten 837 kilometrin päästä. - Tosin moni pohjoisemmasta kotosin oleva kyllä on sanonut, ettei Rovaniemi ole vielä Lappia....

Vierailija
19/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö ne opinnot erityisesti Lapin kysymyksiin, niissähän korostuu aina saamelaisten oikeudet ja poronhoito?

Vierailija
20/28 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö ne opinnot erityisesti Lapin kysymyksiin, niissähän korostuu aina saamelaisten oikeudet ja poronhoito?

Voi siellä joku tutkija olla sillä alalla ja ehkä jopa yksi valinnainen opintojakso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän