Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parveketupakoitsijat!

Vierailija
05.07.2022 |

Soittakaa vaikka jotain kilikelloa ja ilmoittakaa että olette tulossa tupakalle. Niin ihmiset osaavat sulkea ovet ja ikkunat. Tai vaihtoehtoisesti menkää KAUAS tupakoimaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle alkais joku naapuri aukomaan päätä röökin parvekkeella nauttimisesta, niin sytyttäisin ennen sisälle menoa tuhkiksen tuleen ja jättäisin sen käryämään kyrp*naapurin kiusaksi. Se käry vasta pahalta haiseekin. Onneks mulla on kuitenkin ihmisiä eikä kyrpíä naapureina.

Vierailija
22/33 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä asuintaloss on tupakointi kielletty parvekkeella koska lasitetut ikkunat mutta silti ne tuppaa tupakoimaan eikä asialle tehdä mitään. Joskus huomaa että käytäväkin haisee ihan ja kämpät. Että vaikka ois säännöissä ettei saa kyllä ne tupakoijat tekee mitä haluaa... kokonaan bännätää koko tupakka

Ihan ensimmäiseksi voi opetella säännön, joka koskee yörauhaa. Klo 22- 07 on hiljaisuus. Katsotaan sitten tupakointiasiaa, kun tämä helppo sääntö on omaksuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse tupakoi, mutta mua ei oo koskaan tupakansavu hairinny 🤔

Vierailija
24/33 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse tupakoi, mutta mua ei oo koskaan tupakansavu hairinny 🤔

Minua häiritsee kun aiheuttaa välillä migreeniä.

Vierailija
25/33 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykynuoriso ei polta enää paljon. Ja vanhat röökaajat kuolee pois keuhkosyöpiinsä. Jotain hyvääkin.

Vierailija
26/33 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muistutuksesta. Menenkin tästä parvekkeelle tupakalle. :)

Avaan oven mahdollisimman hiljaa, ettei kukaan osaa valmistautua. ;)

Vierailija
27/33 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostaloihin tupakkihuone??

Vierailija
28/33 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä asuintaloss on tupakointi kielletty parvekkeella koska lasitetut ikkunat mutta silti ne tuppaa tupakoimaan eikä asialle tehdä mitään. Joskus huomaa että käytäväkin haisee ihan ja kämpät. Että vaikka ois säännöissä ettei saa kyllä ne tupakoijat tekee mitä haluaa... kokonaan bännätää koko tupakka

Huoneistossa EI voida KIELTÄÄ tupakointia. Jos ei parvekkeella saa polttaa, poltetaan huoneistossa

https://www.kiinteistolehti.fi/kho-taloyhtio-voi-kieltaa-huoneistossa-t…

Korkein hallinto-oikeus on kanssasi eri mieltä.

https://www.isannointiliitto.fi/isannointiliitto-vaikuttaa/toimintaympa…

Myös Isännöintiliitto tietää että "Tupakointikielto voidaan määrätä poikkeuksellisesti myös huoneiston sisätilaan. Tämä on mahdollista vain, jos savun kulkeutumista ei ole kohtuudella mahdollista ehkäistä rakenteiden korjaamisella tai muuttamisella. Asukkaalla on ennen kiellon määräämistä oltava mahdollisuus ehkäistä savun kulkeutuminen omilla toimenpiteillään."

Tuon KHO:n päätöksen jälkeen lienee selvää että myös huoneistokohtaisia kieltoja tullaan tulevaisuudessa näkemään paljon enemmän..

Vierailija
29/33 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään kesäisin kuunnella illalla, kun muiden parvekkeiden ovet alkavat aueta ja ihmiset alkavat tuulettaa. Silloin menen ja poltan kaksi-kolme tupakkaa putkeen omalla parvekkeellani.

Vierailija
30/33 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerrostaloihin tupakkihuone??

Niin miksipä ei?

Vierailija
31/33 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tupakointikielto on ongelmallinen. Asun yhtiössä, jossa tupakointi kiellettiin alkukeväästä parvekkeilla. Nyt tupakanhajua tuntuu asunnon sisällä, mitä ennen ei ollut. Esim. olin 2 viikkoa pois asunnoltani, niin asunto haisi palatessani tupakalta. Ilmeisesti asukkaat tupakoivat nyt sisällä, josta haju kulkeutuu muihin asuntoihin.

Vierailija
32/33 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäiseksi voi opetella säännön, joka koskee yörauhaa. Klo 22- 07 on hiljaisuus. Katsotaan sitten tupakointiasiaa, kun tämä helppo sääntö on omaksuttu.

Muistappa että nykyisin hiljaisuusaika ei ole sama kuin aiemmin. Esim. suihkussa saa käydä yöllä ym. Lasketaan normaali elämisen ääniin. Tästä on monta oikeuden päätöstä.

Vierailija
33/33 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä voi puhua, kun tupakoitsijoilla menee tunteisiin. Nyyh. :'( Heillä täytyy olla oikeus polttaa missä haluavat ja häiritä naapureita. Valittajia käsketään yleensä muuttamaan maaseudulle. Miksei tupakoitsijat muuta sinne? Saisivat polttaa ihan rauhassa. Mutta ei, kun aina syytön osapuoli joutuu lähtemään.  Koulussakin kiusattu joutuu lähtemään eikä kiusaaja.  En yhtään ihmettele, kun saa monesti kuulla, että tupakointi ja matala älykkyys kulkevat käsi kädessä.

Itse asun talossa, jossa ei saa polttaa parvekkeilla, mutta ei se auta, kun poltetaan parvekkeiden alapuolella. Se haju tulee sieltä sitten oikein mukavasti asuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä