Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksatteko kuunnella juttuja teille täysin tuntemattomista ihmisistä puhelimessa?

Vierailija
05.07.2022 |

En ymmärrä, miksi jotkut selittävät ummet ja lammet ihan tavanomaisia asioita, mitä ovat tehneet kenenkin kanssa käyneet uimassa taikka istuneet iltaa ja mitä kukakin on sanonut. Tai kuinka ovat pyykänneet tai käyneet kaupassa. Monia tällaisia puheluita päivässä. Sen ymmärrän jos on jostain kiinnostavasta miehestä kysymys mutta että nimillä puhutaan ihmisistä joita en tunne ikään kuin tuntisin... sit Jake sano näin ja make teki noin... aihe ei liity minuun ja minun elämääni mitenkään.. eikä ole muutenkaan mitenkään erityisen mielenkiintoista. Minusta tuntuu että minut on estetty siihen asemaan Missä olisi tällaisen ihmisen aviopuoliso. Minuun ikään kuin puretaan kaikkia tunteita niin hyviä kuin huonoja. Itsekin kärsin yksinäisyydestä mutta ei ikinä halua mennä minnekään merkittävään paikka on minun kanssani, olen vain sankko johon kaikki kaadetaan. En halua ajaa enää aviopuolison asiaa, nyt riittää. Mutta mitä voin tehdä? On tylyä sanoa en jaksa kuunnella näin paljoa näin tylsiä mitenkään minuun liittymättömiä juttuja.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini. Selittää heinolalaisista työkavereistaan, naapureistaan ja kaupungin ihmisistä ummet ja lammet, enkä tunne heistä yhtäkään, kun en ole koskaan edes käynyt siellä muuten siellä anoppilassa.

Vierailija
22/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyköhän sieltä rivien välistä puhujasta itsestään totuuksia, joihin voisi tarttua ja johdattaa keskustelua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumme luottoystäväni kanssa paljonkin toisillemme vieraista ihmisistä, mitä jokin sanoi /teki yms. Emme varsinaisesti kuvaile henkilöitä tarkasti, vaan pohdimme ihmisiä ja heidän käytöstään yleensä. Ihmiset ovat mielenkiintoisia ja mitä syvällisemmin heitä tarkastelee sen enemmän saa keskusteluissakin luottoystävän kanssa irti. Ohitamme sen pinnalllisen vaiheen nopeasti, sillä ei sellaista kukaan jaksaisi kuunnella. 

Saattaa olla, että jos ohjaisit sen turhan pälpättäjän pohtimaan kohtaamisiaan ihmisten kanssa syvällisemmin saattaisi se pälpättäjäkin oivaltaa mikä siinä tilanteessa jäi vaivaamaan?  

Vierailija
24/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis yleensä kun ihminen soittaa, niin eikö hänellä Pitäisi olla jotain asiaa sille ihmiselle jolle hän soittaa ,että tehtäisiinkö sitä tai tätä? Eikä vain selostaa ja dokumentoida kaikkia puuhiaan ja tuntemuksiaan, tehdä referaattia omasta päivästään?

Kyllä mun kaverit kertoo mitä ovat puuhailleet viime aikoina. Ei tarvitse olla mitään erityistä asiaa minulle.

Vierailija
25/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihmisten elämäntarinat ovat yleisesti mielenkiintoisia, ja luen mielelläni henkilöhaastatteluja myös ihmisistä, joita en lainkaan tunne tai tiedä keitä ovat - taviksista tai mulle tuntemattomista julkkiksista.  Mulle saa siksi kertoa myös sinänsä vieraiden ihmisten kuulumisia, jos ei nyt ihan hirveän yksityisluonteisiin asioihin mene, ettei ole aivan kiusallista. Aina kiinnostaa, ja on mielenkiintoista pohtia, miksi ihmiset toimivat niinkuin toimivat. Ei välttämättä tarvitse edes kertoa, kuka on kysymyksessä, ja voi pohdiskella vaikka nettipalstoilta luettua tarinaa. Pitäiskö teidän siis laittaa ne rasittavat äidit soittamaan mulle...

Vierailija
26/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette outoja. Miten täällä voikin olla näin kummallista porukkaa.

Moikka pälpättäjä.

Vierailija
27/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks työkaveri selostaa mulle ummet ja lammet hänen serkkunsa huoltajuuskiistoista, siskonsa perintöriidoista jne.

Täysin tuntemattomia ihmisiä minulle.

Eniten ärsyttää se, kun mietin mitäköhän tää kaveri selostaa minusta ja perheestäni tuntemattomille?

Olen kyllä yrittänyt olla kertomatta yhtään mitään yleisluontoista kummempaa perheestäni hänelle..

M40

Vierailija
28/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis yleensä kun ihminen soittaa, niin eikö hänellä Pitäisi olla jotain asiaa sille ihmiselle jolle hän soittaa ,että tehtäisiinkö sitä tai tätä? Eikä vain selostaa ja dokumentoida kaikkia puuhiaan ja tuntemuksiaan, tehdä referaattia omasta päivästään?

Minä noudatan tätä logiikkaa.

Mulla ei myöskään ole sometilejä, koska en usko että ketään kiinnostaa tietää mitä söin tänään tai missä kaupassa kävin.

Edellisen kerran mulla oli kaverille "oikeeta asiaa" vuonna 2019, silloin soitin.

Pysyy puhelinlaskut kurissa kun ei turhia lörpöttele.

Vierailija
29/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun kaverit kertoo mitä ovat puuhailleet viime aikoina. Ei tarvitse olla mitään erityistä asiaa minulle.

Kysymys oli siitä että soitetaan monta kertaa päivässä ja koko ajan kerrotaan tavallisia jokapäiväisiä asioita esim. suihkussa käymisistä tai yhdentekeviä juttuja kuuntelijalle vieraiden ihmisten normijutuista.

Vierailija
30/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsina en koskaan ole ollut puhelin ihminen saat t-viesti ihminen.Minulle puhelin merkitsee sovitan kohtaaminen livenä,Kuin tilan ajan esim.lääkäriin.Syy myös ei älypuhelin,ei some profiilia F,B/ insta. Udelle tuttavuudelle kun antaa numeron jotta tavattaisiin ulkona, kotien ulkopuolella kävelyä ymm.Kun kehuu kävelee Kivikon metsä.Mitä sieltä soiton takaa tulee ? 3h.maratooni puhelu ja sairaskertomus,päälle ja todella ventovieraiden ihmisten haukkuminen.Ei voidakaan kävellä,Mutta viiniä kitaisi kanssani.Kiitos ei! En siedä maratooni puhujia puhelin ja en vaan tykkää viinistä,mutta ulkoilusta kyllä ja Kotini osaa yksinkin olla.

Vierailija
31/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siksi kai ei ole ystäviä juuri ollutkaan.

Vierailija
32/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse jaksaa. Mutta kannattaa ehkä huomauttaa pälpättäjälle että ei jaksa.

Ei auta kaikkien kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme