Jaksatteko kuunnella juttuja teille täysin tuntemattomista ihmisistä puhelimessa?
En ymmärrä, miksi jotkut selittävät ummet ja lammet ihan tavanomaisia asioita, mitä ovat tehneet kenenkin kanssa käyneet uimassa taikka istuneet iltaa ja mitä kukakin on sanonut. Tai kuinka ovat pyykänneet tai käyneet kaupassa. Monia tällaisia puheluita päivässä. Sen ymmärrän jos on jostain kiinnostavasta miehestä kysymys mutta että nimillä puhutaan ihmisistä joita en tunne ikään kuin tuntisin... sit Jake sano näin ja make teki noin... aihe ei liity minuun ja minun elämääni mitenkään.. eikä ole muutenkaan mitenkään erityisen mielenkiintoista. Minusta tuntuu että minut on estetty siihen asemaan Missä olisi tällaisen ihmisen aviopuoliso. Minuun ikään kuin puretaan kaikkia tunteita niin hyviä kuin huonoja. Itsekin kärsin yksinäisyydestä mutta ei ikinä halua mennä minnekään merkittävään paikka on minun kanssani, olen vain sankko johon kaikki kaadetaan. En halua ajaa enää aviopuolison asiaa, nyt riittää. Mutta mitä voin tehdä? On tylyä sanoa en jaksa kuunnella näin paljoa näin tylsiä mitenkään minuun liittymättömiä juttuja.
Kommentit (32)
Siis yleensä kun ihminen soittaa, niin eikö hänellä Pitäisi olla jotain asiaa sille ihmiselle jolle hän soittaa ,että tehtäisiinkö sitä tai tätä? Eikä vain selostaa ja dokumentoida kaikkia puuhiaan ja tuntemuksiaan, tehdä referaattia omasta päivästään?
Sinulle soitellaan juuri tuossa referointimielessä.
Mulla on tällainen kaveri, joka puhuu ummet ja lammet ihmisistä, joita en tunne millään tavalla. En ymmärrä miten voi edes kiinnostaa toisten asiat niin paljon.
Äitini 73-v tekee tätä. Hän haluaisi soitella vaikka joka päivä, minulle riittää 1-2 kertaa viikossa. Hän selittää juurikin jonkun entisen työkaverin miehen eturauhasesta tai vastaavasta, enkä todellakaan jaksaisi kuunnella yhtään.
Laitoin juuri estoon tällaisen pälpättäjän.
Vierailija kirjoitti:
Siis yleensä kun ihminen soittaa, niin eikö hänellä Pitäisi olla jotain asiaa sille ihmiselle jolle hän soittaa ,että tehtäisiinkö sitä tai tätä? Eikä vain selostaa ja dokumentoida kaikkia puuhiaan ja tuntemuksiaan, tehdä referaattia omasta päivästään?
Minun äitini ainakin soittaa ihan vain siksi, että haluaa kuulla ääneni. Tai siis ainakin perustelee puhelunsa sillä. Ja sitten kun on ääneni kuullut, alkaa selittää ummet ja lammet naapureiden ja muiden kyläläisten asioita. Siinä vaan pitää yrittää keksiä joku hyvä tekosyy, millä saa sen puhelun lopetettua.
Se on kans jännä kun toiset puhuu diipadaapaa tunti tolkulla vaikka napakarvoistaan ja jos minulla on kerrankin jotain ihan oikeaa ja tärkeää asiaa niin se on sitten tylsää kuunneltavaa. Ehkäpä se on kertojasta kiinni.
En todellakaan jaksa kuunnella mitään jorinoita tuntemattomista ihmisistä.
MicMac kirjoitti:
Sinulle soitellaan juuri tuossa referointimielessä.
Totta. Minä olen se jolle soitetaan milloin tahansa, mistä syystä tahansa. Minä olen se jolle soitetaan ja kerrotaan, mitä hauskaa aiotaan tehdä nyt taas joidenkin ihan muiden ihmisten kanssa ja mitä herkkuja heille on leivottu. Ei hän muiden kanssa toimi samoin, muihin ihmisiin hän haluaa tehdä hyvän ja edustavan vaikutuksen . Olen ajautunut tähän omasta syystä ääni kun suostun nallekarhuksi. Tähän on saatava muutos.
Ei tarvitse jaksaa. Mutta kannattaa ehkä huomauttaa pälpättäjälle että ei jaksa.
Jep, ei jaksa, varsinkin kun kertoja sanoo, että Kalle teki sitä ja Maija tätä eikä mulla ole aavistustakaa keitä ja missä suhteessa nämä ihmiset ovat pölisijään.
Olette outoja. Miten täällä voikin olla näin kummallista porukkaa.
Mielenterveydelle on tärkeää puhua melkein kenen kanssa tahansa. Tietenkin psykologille heidän kannattaisi soittaa. Olen kaupungilla töissä ja minulle tulee puheluita joissa soittajaa kismittää jokin asia ja aluksi soittaja uhkailee kaikella mahdollisella ja on todella hyökkäävä, mutta kun soittaja saa puhua ja hän puhuu yleensä kaikesta muustakin, niin muuttuu ihan eri ihmiseksi, mutta välillä tuntuu että puheluita tulee vain siksi, että saavat puhua.
Yleensä näillä juorukelloilla ei ole mitään omaa elämänsisältöä. Vanhalla äidilläni kaikkosivat myös tutut ja kaverit ympäriltä, niin se rupesi selostamaan tv-sarjojen tapahtumia. Se oli aika surullista ja säälittävää. Mutta myös jotkut tuttavaperheeni tekevät tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini ainakin soittaa ihan vain siksi, että haluaa kuulla ääneni. Tai siis ainakin perustelee puhelunsa sillä. Ja sitten kun on ääneni kuullut, alkaa selittää ummet ja lammet naapureiden ja muiden kyläläisten asioita. Siinä vaan pitää yrittää keksiä joku hyvä tekosyy, millä saa sen puhelun lopetettua.
Minunkin vanha äitini harrastaa tätä. Yritän jaksaa kaksi kertaa viikossa puhelimessa noita jaarituksia, vaikka ei yhtään kiinnostaisi ventovieraita koskevat asiat. Onneksi ei ole elämässä ketään muuta, joka harrastaa tätä. Joskus olen ihmetellyt bussissa istuessani, kun jotkut naiset puhuvat kaikki yksityisasiansa muiden kuullen kännykkään ja ruotivat muiden ihmisten asioita kaikkien kuullen - yleensä vielä kovaan ääneen.
Yleensä samat ihmiset puhuvat surutta toisen päälle eivätkä edes tunnu huomaavan sitä...
olen varmaan tylsimys, mutta ei tod jaksa kiinnostua tuntemattomien ihmisten sanomisista tai tekemisistä
Vanhemmilla ihmisillä olen tähän törmännyt. Ehkä se on heidän some, että vaihdetaan tietoja muista.
Mulla on myös yksi tuttu, jolla on tapana kertoa kaikki tuttujensa asiat arvostelevaan tyyliin. Haukutaan lasten nimet, kerrotaan intiimit sairaudet, parisuhderiidat jne. Todella kiusallista kuunneltavaa ja samalla vaan olla itse kertomatta juuri mitään, ettei saa lisää materiaalia juorupotpuriinsa.
Minulla on tälläinen tuttava, viimeksi puhui yli kaksi tuntia. Selittää minulle tuntemattomien ihmisten elämästä asioita, avioeroja jne. Puhuu myös päälle ja ei anna helposti suunvuoroa.
En ole kylläkään sanonut hänelle, että en ole kiinnostunut näiden ihmisten elämästä. Hänellä on erittäin hyvä muisti juuri kertomistaan ihmisistä. Tosiasiallisesti pidän häntä määrätyllä tavalla typeränä.
Siis pistetty eikä estetty. Nallekarhumaisen olkapään asiaa ajavan miehen asemaan.