Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusallisimmat häät, joihin olet osallistunut?

Vierailija
05.07.2022 |

Joko vihittävän tai vieraan roolissa. Tuliko riitaa ennen tai jälkeen papin aamenen, yrittikö entinen heila vielä viimeisen kerran, sammahtiko Seppo-setä kalakeittokattilaan tai nielaisiko bestman sormuksen?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Morsian ryöstettiin läheiselle terassille pariksi tunniksi. Sulhanen oli sen aikaa muiden kavereiden kanssa auton takaluukulla juopottelemassa. Me vieraat istuimme kuivin suin ilman ohjelmaa kuumassa salissa. Ruoka oli surkeaa, booli tarjottiin joskus klo 22 aikaan. Me suku heitettiin ulos klo 23 ja sitten oikeat juhlat alkoivat.

Oliko teidät vieraan lukittu sinne kuumaan saliin istumaan? Kai sieltä ulos olisi päässyt vilvoittelemaan ja hakemaan se oma hauskuutensa?863

Vierailija
62/85 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki häät on enemmän tai vähemmän kiusallisia, ainakin tällaselle äärimmäisen epäromanttiselle, jalat maassa tyyppiselle ihmiselle. Tulee aina vaan tosi teeskentelevä ja vaivaantunut olo, ei näistä pönötys tilaisuuksista voi mitenkään saada luontevia (Eikä häistä todellisuudessa välitä kuin hääpari itse ja ehkä heidän vanhemmat) 

Hassu ajatus, että häät=pönötys. Itse olen ollut hyvinkin rennoissa ja jopa riehakkaissa häissä. Toisaalta, jos asennevammaa löytyy niin kuin sinulla, ei missään ole hauskaa. 

Oliko ne sattumoisin sinun omat hääsi. Tietysti hääparilla on omissa häissään hauskaa ja kännissä suomalaisilla on taatusti hauskaa vaikka tuntemattoman häissä. 

Ei todellakaan :D Olen ikisinkku, joka ei ole ikinä edes seurustellut, saati häitä suunnitellut. Ei se silti estä minua nauttimasta muiden häistä. Hyvässä seurassa on ihan sama onko tilaisuus häät vain grillibileet vai festarit. Hauskuus lähtee osallistujista, ei tilaisuuden nimestä. Toki joissain tilaisuuksissa pitää käyttäytyä hillitymmin kuin toisissa, mutta se on sitten toinen tarina. Häistä saa hauskat, jos vain haluaa. Niin ja kännissäkään ei tarvitse olla, vaan hauskaa voi olla selvinkin päin. Sitruuna pois pimpistä ja ilon pitoon vain!

en ole kaltaisesi ilopilleri joka näkee kaiken pinkkien lasien lävitse - enkä koe siinä olevan mitään pahaa tai että minun pitäisi muuttua koska ekstrovertit luulevat heidän tyylinsä olevan ainoa tapa elää.

Tähän kyllä puutun ja en ole varma, onko joku muu jo puuttunut. Ekstroverttiydellä ei ole mitään tekemistä elämänilon ja muiden huomioon ottamisen kanssa. Itse olen introvertti, mutta silti nautin muiden juhlista ja osaan iloita myös selvinpäin. Olen takki täysin tyhjä kun pääsen yksikseni olemaan tälläisen päivän jälkeen, mutta todellakin osaan olla onnellinen muiden juhlissa ja iloita.

Ärsyttää suunnattomasti kun ihmiset eivät edes tiedä, mikä on ekstrovertti ja mikä on introvertti ja ambivertti. Sitten tälläisiä asioita sekoitetaan ihan tyynen rauhallisesti kontekstiin. Introvertit osaavat käyttäytyä, osaavat olla sosiaalisia, osaavat iloita ja hymyillä. Introvertti vain tarvitsee myös omaa aikaa yksinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Morsiamen puku oli todella, siis todella antava ja avonainen edestä sekä takaa. Olen yleensä erittäin suvaitsevainen ihmisten pukeutumisen suhteen. Kehopositiivisuudessakin seikka jota kannatan, on se että jokainen voi mnnä biksuissa rannalle miettimättä jokaista muhkuraansa. Niin, rannalle ja hauskaa pitämään voi mennä miten puolialasti vain, mutta jos on nähnyt vaivaa ja hankkinut valkoisen perinteisin puvun, niin oliko oikeasti tarkoitus, että vanhimpia häävieraita selkeästi hävetti, kun näkivät morsiamen muodot?

Siis se puvun yläosa näytti edestä kuin seksifilmistä revityltä ja takaa näkyi selkämuhkurat. Alaosa oli sitten isoa valkoista hametta, ihan perinteinen. Morsian oli tosi nuori ja mua säälitti kun kuulin mitä vanhemmat vieraat puhuivat keskenään ja olihan se näky ihan kauhea.

En tiedä onko enää muodissa, mutta ainakin ennen koronaa tuntui että kaikissa häissä morsiamella oli aina sellainen olkaimeton mekko, ihan ryhdistä, painosta ja vartalotyypistö riippumatta. Niistä sitten selkäläskit tursusivat ulos, olkia vedettiin häveliäästi eteen ettei tissit korostuisi liikaa ja sitä mekon etumusta nyittiin pakonomaisesti ylös kun sen pelättiin valahtavan. Niin moni morsian olisi näyttänyt niin paljon kauniimmalta ja varmasti tuntenut olonsa varmemmaksi jossain muussa mekossa kuin siinä kliseeprinsessawt-viritelmässä. Ne olkaimettomat mekot vaatii kantajaltaan aika paljon.

Ennen kaikkea olkaimeton mekko vaatii sen, että se on sopivan kokoinen eli riittävän napakka pysyäkseen nykimättä ylhäällä, mutta ei kuitenkaan liian tiukka, jottei selkään tule löllyköitä. Pulleampikin ihminen pystyy olemaan kaunis olkaimetossa mekossa, mikäli se on hänelle sopivan kokoinen. Wt-häissä ongelmana on yleensä liian pieni puku, jolloin selkäläskit pursuilevat ja etuosa valuu, kun tissit eivät mahdu nätisti kuppeihinsa. 

Vierailija
64/85 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne, missä sulhanen jäi kiinni pettämisestä kaason kanssa. Harrastuvat seksiä vessassa.

Jaksaa aina ihmetyttää, miksi tuollainen ihminen edes menee naimisiin ja järjestää (usein kalliit) häät. Joku supernarsistisen ihmisen sairas kidutusmuotoko tuollainen on vai mitä ihmettä? 

Vierailija
65/85 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät, jossa miltei kaikki sulhasen puolelta tiesivät sulhasen lukuisista syrjähypyistä, mutta kukaan ei vaan kokenut velvollisuudekseen kertoa morsiamelle "koska *Tiina* ei oo mun hyvä kaveri, mutta *Make* on" tms. Minäkin olin häissä mieheni avecina enkä tuntenut heistä oikeastaan kumpaakaan, mutta olin kuullut näistä häitä ennen tapahtuneista panoreissuista siellä täällä. Aika surullista ja karmivaa. Erosivat kyllä alle 2 vuotta häiden jälkeen.

Vierailija
66/85 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät, jossa miltei kaikki sulhasen puolelta tiesivät sulhasen lukuisista syrjähypyistä, mutta kukaan ei vaan kokenut velvollisuudekseen kertoa morsiamelle "koska *Tiina* ei oo mun hyvä kaveri, mutta *Make* on" tms. Minäkin olin häissä mieheni avecina enkä tuntenut heistä oikeastaan kumpaakaan, mutta olin kuullut näistä häitä ennen tapahtuneista panoreissuista siellä täällä. Aika surullista ja karmivaa. Erosivat kyllä alle 2 vuotta häiden jälkeen.

No hyi hele. Noin ne lierot ja lurjukset kukoistaa, kun muut vaan hymistelee vieressä. Toivottavasti morsian-parka sai vedettyä mukanaan edes omaisuutta maksimaalisesti.

Vierailija
67/85 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki häät on enemmän tai vähemmän kiusallisia, ainakin tällaselle äärimmäisen epäromanttiselle, jalat maassa tyyppiselle ihmiselle. Tulee aina vaan tosi teeskentelevä ja vaivaantunut olo, ei näistä pönötys tilaisuuksista voi mitenkään saada luontevia (Eikä häistä todellisuudessa välitä kuin hääpari itse ja ehkä heidän vanhemmat) 

Hassu ajatus, että häät=pönötys. Itse olen ollut hyvinkin rennoissa ja jopa riehakkaissa häissä. Toisaalta, jos asennevammaa löytyy niin kuin sinulla, ei missään ole hauskaa. 

Niin, ehkä epäromanttisuus ja realistinen asenne elämää ja erilaisia tapahtumia kohtaan on joidenkin mielestä asennevamma. Pahoittelen, en vain pysty lähtemään sinun tai kenenkään muunkaan mieliksi mukaan näihin teennäisiin hääleikkeihin.  itselle tulee lähinnä häistä mieleen vain että aikuiset ihmiset leikkii satuleikkejä keskenään. 

Aaa, olet siis vain katkera vanha piika, joka kiukkuaa kun kukaan ei ole sinua huolinut. "En ois mitään häitä halunnutkaan ja ihan tyhmät koko häät". Samaan tapaan kiukkuaa 3-vuotias, joka ei saa tahtomaansa lelua :D

Olen lesbo, asunut saman naisen kanssa 10vuotta, naimisiin en aio mennä koskaan koska kumpikaan meistä ei halua. 

Eli se kiukuttelu menikin näin "Mutkun mä en haluu niin kukaan muukaan ei saa". Hyvä tarkennus sinulta. 

En ymmärrä miten se on niin vaikeaa joidenkin hyväksyä toisten ihmisten erilaisia mielipiteitä tai näkemyksiä. luulisi että aikuiset ihmiset osaa lukea muidenkin mielipiteitä. 

No jos mielipide on väärä niin onhan sitä mahdoton hyväksyä. Häitä on noin miljoonia erilaisia. Et voi yksien häiden perusteella sanoa, että kaikki häät ovat paskaa. 

Kenenkään mielipide ei ole väärä tai oikea. on vain erilaisia näkemyksiä. 

Vierailija
68/85 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omissa häissä ulkopuolisena - eksä ja anoppi hoitivat suunnittelun ja toteutuksen - itselle jäi lähinnä tunne, että on kuin joku kaluste tai muu häärekvisiitta.

Eksä passitti meikäläisen kasvojen puhdistukseen pari päivää ennen häitä, mutta vihkimisen aamuna ei sitten saanutkaan mennä parturiin. Hääkuvat otti joku anopin tuttu mainoskuvaaja - tuloksena se, että kuvassa oma naama loisti em. puhdistuksen jälkeen näppyläisenä ja tukka harroitti vähän sinnepäin. Anoppi hoiti päivän kuljetukset ja kun morsianta haettiin kauneussalongista, niin minut jätettiin seisomaan jalkakäytävälle frakki päällä aamupäivällä.

Vihkimisen jälkeen anoppi piti huolen, että kaikki miespuoliset juhlijat pappi mukaanlukien juotettiin tukevaan känniin (oli sentään kallista viskiä ja konjakkia...) - jonka seurauksena tuli sitten häpäistyä itsensä sopertamalla kaikenlaista sekavaa. Anoppi sen sijaan totesi, että "oli se hyvä, että me löydettiin sut" - eli keneköhän kanssa sitä olikaan tullut mentyä naimisiin ja kenen aloitteesta.

Seuraavana aamuna tuleva ex totesi, että hän oli istunut loppuyön sohvassa onnellisena ajattelemassa, että hän on nyt naimisissa. Ei tullut yhtään tunne, että oli vain ratkaisu uhkaavaan vanhapiikuus -ongelmaan (riittää kun on jotekin tolkuissaan, riittävästi koututettu, hyvä käytöksinen ja kiltti).

Klassisesti häiden jälkeen eksän käytös muuttui täydellisesti - enää ei menty yhtään minnekään yhdessä ("ei meidän enää tarvitse") vaan eksä jumitti kotiin sohvalle, halveksunta ja vähättely alkoi lisääntymään ja seksi vähenemään jne. No, tätä "avio-onnea" riittikin sitten kaikki pari vuotta.

Eroprosessi olikin sitten ihan oma tarinansa - alkaen anopin uhkailuista, että hän hommaa miehiä panemaan minut järjestykseen ja hoitaa, että menetän työni enkä enää ikinä saisi Suomesta mistään töitä.

Voi miten surullinen olo tästä tuli puolestasi :( Ikään kuin olisit ollut statisti omissa häissäsi. Karmea perhe. Positiivisesti ajateltuna on lottovoitto, että pääsit tuosta konkkaronkasta eroon.

Niinpä - jos tuon olisi jotenkin pystynyt aavistamaan, niin olisin kyllä mielelläni jättänyt koko kokemuksen väliin. Takana oli kuitenkin kolmisen vuotta seurustelua ja reilu vuosi yhdessäasumista - ja vaikka jälkeenpäin ajatellen vaaran merkkejä oli ajoittain ilmassa, niin muuten tuo aika oli ollut vähintäänkin ok ja välillä jopa aivan ihanaa. Hääsuunnitelmatkin kuulostivat ihan mainioilta (pienet vapaamuotoiset häät, illallinen läheisen loistoravintolan kabinetissa jne.) - mutta käytännön toteutus oli sitten omalta kohdalta aika karu. Jotenkin sitä oli koko päivän niin hämmentynyt siitä miten asiat etenivät, ettei osannut edes mitenkään reagoida.

No, joskus on tullut jollekin sanottua, että noista vuosista saisi käsikirjoituksen hyvään hömppäsarjaan - ainoa vika olisi ehkä se, että monet käänteet olisivat ehkä hömppäsarjassakin epäuskottavia...

Vierailija
69/85 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalien häät on lähinnä noloa katsottavaa. onneksi en itse kuulu alempiin ryhmiin vaan on varaa pitää kunnon juhlat joissa on kaikilla varmasti mukavaa ja koulutetut ihmiset osaa myös käyttäytyä. 

Vierailija
70/85 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kahdet häät ovat olleet aika kiusalliset. Toiset olivat silloin, kun olin aika nuori. Häissä hääväki pakotettiin osallistumaan niihin tyhmiin hääleikkeihin ja ohjelmanumeroihin, jokaisen oli pakko, ei voinut kieltäytyä, ihan hirveää.

Toisen kerran häät olivat aika ankeat. Alkoholia ei häissä tarjottu, ja ruokana oli vain keitto ja leipä, mikä loppui kesken. Samoin kakku loppui kesken. Musiikkia ei ollut, vaan jotain muuta ankeaa ohjelmaa. Harmitti, että mentiin koko kemuihin.

Vierailija
71/85 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Kutsussa on EHDOTTOMASTI mainittava, aikooko hääpari tehdä noloista noloimman mokan, eli lähteä 2 h kestävään hääkuvaukseen kesken "juhlien"  Juhlat venyvät kohtuuttoman pitkiksi ja kaikkien kunto ei kestä noin pitkiä sessioita.

En lähde enää koskaan häihin, ellen tiedä, pitkitetäänkö juhlia tahallaan eikä sitä korvata ylimääräisillä tarjottavilla, vaan vieraat ovat 5 h nälissään ja janoissaan ja hukassa.

Vierailija
72/85 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusallisin aloitusteksti, johon olen törmännyt: 

Tämän ketjun aloitus. 

Viestisi peukutukset vasta noloja ovatkin. Yläpeukutit ainoana omaa viestiäsi ja kaikki muut alapeukuttivat.

Vierailija
73/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärtänyt ^

Vierailija
74/85 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasolta pääsi pieru kesken puheen.

Vierailija
75/85 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ 😆

Vierailija
76/85 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joissa kaikki vieraat tiesivät liiton päättyvän eroon. Sulhanen empi vielä kirkon pihassa kavereilleen. Tunnelma oli todella vaivaantunut. Alle vuoden se kesti. 

Vierailija
77/85 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulhanen yritti saada sukkanauhaa morsiamen mekon alta, mutta tarttuikin peräsuolen laskeumaan.

Vierailija
78/85 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani oli kauheimmat, koska jossain alitajunnassa tiesin, että virhe tuli tehtyä.

Vierailija
79/85 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi sammalsi jo iltapäivällä.

Vierailija
80/85 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulhanen petti ennen häitä (ajatteli, että oli ikäänkuin vapaa vielä silloin). Morsian sai tästä tietää juuri ennen häitä. No häät pidettiin.. eivät vieraat varmaan huomanneet mitään. Mutta minä tiesin tästä ja oli minusta vahvasti aistittavissa juhlassa, sääliksi kävi morsianta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi