Viestitteleekö teidän äidit teille joka päivä??
Minun äiti viestittelee.. Kun tekee jotain, niin laittaa viestiä. Mietin onko normaalia vai onko yksinäinen ?
Kommentit (52)
Kenellä on äiti elossa? Itse menetin äitini 32 vuotiaana.
Ei koskaan viestittele. Soittaa ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, jos en itse soita.
Vierailija kirjoitti:
Laittaa viestiä ja soittaa monesti päivässä. Käyn siellä vähintään kerran päivässä. Vietetään myös monesti lomia yhdessä
Monesti päivässä? Ja se on sulle ok? Teillä ei ilmeisesti kummallakaan ole oikein tekemistä päivisin.
Vierailija kirjoitti:
Laittaa viestiä ja soittaa monesti päivässä. Käyn siellä vähintään kerran päivässä. Vietetään myös monesti lomia yhdessä
Kuulostaa ahdistavalta. Muuta ehdikään kuin äidin kanssa viestitellä ja soitella. Jonkin sortin läheisriippuvuutta?
Ei todellakaan. Muistisairas äitini ei osaa käyttää kännykkää.
N40+
Vierailija kirjoitti:
Eikö teidän kannattaisi jo asua yhdessä, kun käytännössä vietätte aikanne yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkin monella. Sanoisin, että suurimmalla osalla alle 50-vuotiaista ja sitäkin vanhemmista aika monella. Oma äitini on 65-vuotias ja hänen äitinsä on vielä elossa. Mummo on 87-vuotias.
Ei. Jos en soita hänelle viikkoon niin sitten kun soitan niin ensimmäiseksi ihmettelee, että mitään ei ole kuulunut. Ei ymmärrä, että puhelin toimii molempiin suuntiin. Tarkoitus on varmaan antaa omaa rauhaa, muttei ymmärrä, että siirtää vastuuta yhteydenpidosta kokonaan mulle. Olen 48v. Taustaksi vielä se, että lapsuudessani isäni äiti ajoi meidät kaikki hulluuteen soittelemalla 5x päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Päivittäin laittaa jotain whatsapissa.
Onko sulle ok?
On.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kuolevat eri ikäisinä. Mahdolliset lapsetkaan eivät menetä vanhempiaan prikulleen saman ikäisinä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja olen 39. Äiti on 75.
Minä asun yksin mutta en ole yksinäinen, koska on aika monta hyvää ystävää jäljellä. Kyllä me aikuisen lapseni kanssa pidetään yhteyttä Whatsapp viestien useamman kerran viikossa. Toki joskus soitellaankin ja tavataan myös. Kyllä se ilahduttaa, kun viesti saapuu.
Mun 70v mutsi ei edes halua soittaa mulle, kun korkeintaan jos joku hätä tai haluaa valittaa, eli 2x v.
MUUTEN kyllä odottaa että minä soitan ja hyppään vaikka hän jaksaa tehdä enemmän asioita kun minä. (Tai lähinnä on aikaa,) Kiipee joka katolle toisin kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Mun 70v mutsi ei edes halua soittaa mulle, kun korkeintaan jos joku hätä tai haluaa valittaa, eli 2x v.
MUUTEN kyllä odottaa että minä soitan ja hyppään vaikka hän jaksaa tehdä enemmän asioita kun minä. (Tai lähinnä on aikaa,) Kiipee joka katolle toisin kuin minä.
Mutsis vois alkaa tehdä leffastuntteja, jos on taitava hyppimään katolta katolle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teidän kannattaisi jo asua yhdessä, kun käytännössä vietätte aikanne yhdessä?
Ei kun molemmat halutaan omat huushollit. Ollaan muuten aina oltu tosi läheisiä ja musta aivan ihana juttu!! Hoitaa mun lapsia aina jos on tarve(monesti menevät hänen luo koulun jälkeen kun olen töissä), annan rahaa aina kun tarvitsee. Teen ruuat 80% ja käyn viemässä, hän lämmittää. Mikä asia tässä nyt teitä kyselijöitä ahdistaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Täytin 40 ei soittoa tai edes viestiä.
Laitoitko äidillesi kun hänellä oli syntymäpäivä. 60 tai 65 v ?
Mun äidin kanssa soitellaan tai viestitään kerran tai kaksi kertaa kuussa. Nähdään muutaman viikon välein. Omalle kotoa pois muuttaneelle tyttärelle laitan viestiä tai soitan noin kerran viikossa.
Päivittäin viestiminen tuntuisi siltä, että en olisi itsenäistynyt äidistäni tai vastaavasti suostunut päästämään irti tyttärestäni.
Äitini ei ole viestittänyt 15 vuoteen. Sen sijaan narisistiäiti soittelee kultalapselleen (sisarus) vähintään 3-4 krt päivässä. Olen se syntipukki joten minuun ei haaskata resursseja.
Ei, mutta meillä onkin huonot välit. Viikoittain ollaan silti yhteydessä tai ainakin noin kymmenen pv välein.
Tuntuupa monella palstalaisella olevan ongelmia äiti suhteessaan. Kylmät/katkenneet välit. No, se selittänee usein niin sairaat aloitukset ja kommentit.