Millä koronatestiin kun ei ole autoa?
Kotona tehty koronatesti positiivinen ja olo todella kipeä. Töistä sanottiin että pitää mahdollisimman pian mennä viralliseen koronatestiin. Ongelmana on sinne pääseminen. Itselläni ei ole autoa eikä lähipiirissä ketään kuka voisi viedä. Olen tilannut taksin kahdesta eri firmasta joista molemmista sanottiin että ei ongelmaa, onnistuu kyllä. Ja molemmista on sitten myöhemmin laitettu viestiä että tilaus perutaan kun ei ole pleksillisiä autoja. Julkisilla ei saa mennä ja en kyllä kuumeessa pysty lähtemään neljän kilometrin lenkille kaupungin ainoaan testipaikkaan.
Soitin kaupungin koronaneuvontapuhelimeen ja siellä pahoiteltiin tilannetta mutta meidän kaupungissa ei ole liikkuvaa näytteenottoa. On kuulemma ollut aiemminkin ongelmana se että testiin ei oikein pääse. Valitettavasti eivät voi auttaa. Että mitähän ihmettä tässä oikein pitäisi tehdä, olisiko ideoita?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Massahypnoosi:Miksi ihmiset eivät näe covid huijaksen läpi?
Mikset kuiten kato dokumentteja Espanjantaudista?
Vierailija kirjoitti:
https://www.kela.fi/taksimatkat
"Milloin voi käyttää Kela taksia?
Jos et voi terveydentilasi vuoksi käyttää julkisia kulkuneuvoja tai niitä ei ole käytettävissä, voit saada korvauksen koronarokotukseen tehdystä taksimatkasta 27.3.2021-31.12.2022. Tilaa taksi alueellisesta tilausnumerosta."
Tuo koskee koronarokotukseen kulkemista, ei koronatestiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuljettaisiko Kela-taksi jos muut taksifirmat eivät suostu?
Se kelataksi on ihan normitaksi jonka ainoa ero on hinnoittelu matkustajalle. Ja siksi siihen vaaditaan lääkärintodistus/lähete, että sen matkan saa omavastuuhinnalla ja taksiyrittäjä sitten laskuttaa loput kelalta.
Vaikka mulla on auto, en silti pysty todella kipeänä lähteä ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kelataksi on ihan normitaksi jonka ainoa ero on hinnoittelu matkustajalle. Ja siksi siihen vaaditaan lääkärintodistus/lähete, että sen matkan saa omavastuuhinnalla ja taksiyrittäjä sitten laskuttaa loput kelalta.
Näin.
Tämä on selkeästi sanottu siitä, mitä Kela taksi tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kela.fi/taksimatkat
"Milloin voi käyttää Kela taksia?
Jos et voi terveydentilasi vuoksi käyttää julkisia kulkuneuvoja tai niitä ei ole käytettävissä, voit saada korvauksen koronarokotukseen tehdystä taksimatkasta 27.3.2021-31.12.2022. Tilaa taksi alueellisesta tilausnumerosta."
Tuo koskee koronarokotukseen kulkemista, ei koronatestiin.
Ja tuossahan oli sellaista toimintamallia, että jos rokotuksen sai drive-in pisteestä taksista nousematta niin matka oli yhdensuuntainen ja asiakas maksoi yhden omavastuun. Sen sijaan jos se rokotus piti hakea rokotuspisteestä ja asiakas nousi sen vuoksi autosta (ja se sama taksi odotti) niin omavastuu veloitettiin toistamiseen, koska siinä oli kaksi matkaa..
Mutta joo, ei tuo ohjeistus koske koronatestiin kulkevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mulla on auto, en silti pysty todella kipeänä lähteä ajamaan.
Totta tuokin. Toisaalta sitten voisi saada jonkun kortillisen kaverin käyttämään kun olisi se auto..
Kaikkiahan ei koronat pelota.
Minkä takia se pomo vaatii virallista testiä? Vaatiiko myös norosta näytettä? Opit ainakin tästä, että et sano työnantajalle kotitestistä mitää. Soitat vain, et olet kipeä ja et tule töihin.
Kela taksilla matka maksaa 25e vaikka olisi muutama sata metriä.
Itse olin pienessä operaatiossa sairaalassa ja olisin päässyt muilla keinoin kotiin, joka oli alle kilometrin päässä. Hoitaja oli tilannut KELA- taksin.
FFP3 kasvoille ja taksilla testiin. Suojaa 99 % kuskia ja jos hänelläkin maski suoja käytännössä 100 %. Hengityssuojain kasvoilla pystyy miss tahansa olotilassa olemaan taksimatkan verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelataksi on aivan tavallinen taksi, jossa on aivan tavallinen taksinkuljettaja.
Taksiyrittäjällä on vain sopimus ajaa Kela korvattavia kyytejä.Kelataksia ei voi noin vaan itse soittaa. On oltava jo sen asiakas valmiiksi (lääkärintodistus).
Kun itse olin kerran päivystyksessä ja pääsin tarkkailun jälkeen kotiin, niin hoitaja soitti Kela taksin minulle.
Sen oma vastuu hinta on aina vain 25 euruoa, vaikka matka olisi miten pitkä tahansa.
Kyllä voi soittaa. Ei siinä matkan aikana mitään todistusta pyydellä.
t. sossu
Etkö vaan voisi ostaa sen auton, olisi kaikkein helpointa? Rintajoupit ja kamuxit tuovat varmasti auton kotiovelle.
Massahypnoosi:Miksi ihmiset eivät näe covid huijaksen läpi?