Ihon alainen finni sisäkämmenessä? o.O
Huomenta päivvää.
Minulla alkoi eilen ihan outo vaiva sisäkämmenessä, nimettömän sormen kohdalla yläkämmenessä. Alue on todella kipeä ja nyrkkiin puristaminen sattuu ja on melkein mahdotonta. Tunnen että siellä ihon alla on joku möykky. Laitoin eilen jotain yrttivoidetta siihen koska en muutakaan keksiny. Tänä aamuna kipu ja jomotus on vieläkin läsnä ja möykky siellä ihon alla on selkeempi nyt. Vääntelin kättä nyrkkiin, ja sormet auki, ja nyrkkiin, ja kun taas avasin kämmenen, eli kaikki sormet suoraksi, niin siitä kipukohdasta alkoi yhtäkkiä pursuta jotain keltasta mömmöä ulos. Innostuin sit puristelemaan sitä kipukohtaa ja taas vääntämään kättä kiinni ja auki, niin sitä mönjää tuli ja tuli. Mutta se möykky on vieläkin siellä alla. Pesin kädet hyvin saippualla ja desinfioin sen kipukohdan ja pistin taas sitä yrttisalvaa (bioforce). Paraneekohan tää itsekseen vai pitääkö mennä lääkäriin o.O
Mutta niin, onko tää joku sisäinen finni? Miksi se on tullu just kämmeneen? Mielessä kävi oonko saanu tikun sinne, mutta en oo kyllä ollu missään semmosessa paikassa mistä olisin voinu sellaisen saada, olen vain kiltisti istunut tietokoneella viimeset pari päivää. Ei helteillä jaksa muutakaan.
Kommentit (25)
Pakko hehkuttaa nyt kello 22:26. Se finni tai mikä lie mollukka on pienentyny ja ei oo enää kipeä käsi, pystyn jo nyrkkiin puristaa kättä. Oon siis päivän aikana kuumassa vedessä uittanu kättä usiampaan kertaan, ja desinfioinu sen finnikohdan. Otin myös yhden buranan, jos se estäisi tulehdusta leviämästä. Keltaista mönjää ei juurikaan tule enää. Sitä tuli enemmän sillon aamulla ja keskipäivällä. Pidin myös semmosta vanutuppoa kämmenessä ja teippiä ympäri käden, ettei pöpöjä päässy siihen kun tein koti-askareita.
Jippiiii.. olen optimistinen nyt että ehkä ei tarvi sinne lääkäriin huomenna. No aamulla sen näkee onko kivut takasin.
ap
Ganglio eli hyytelörakkula veikkaisin. Menee itsekseen ohi.
Käsi on kunnossa nyt. On niinku ei ois mitään ollukkaa. Jeeee oi tätä autuutta😇 olin kyllä tosi huolissaan eilen. En tykkää antibiooteista yhtään koska ne sekottaa koko kehon pitkäksi aikaa. Muutenki pelkään lääkäriä jos siellä kidutettaan esim leikataan iho auki yms ällöä. En oo koskaan ollu kirugisissa toimenpiteissä. Ihan kauhu ajatuski jos joutus.
Ap
Sisäkämmen ja ulkokämmen ja etupylly ja takapylly.
Helle ollut vissiin liian kova.