Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihon alainen finni sisäkämmenessä? o.O

Vierailija
05.07.2022 |

Huomenta päivvää.

Minulla alkoi eilen ihan outo vaiva sisäkämmenessä, nimettömän sormen kohdalla yläkämmenessä. Alue on todella kipeä ja nyrkkiin puristaminen sattuu ja on melkein mahdotonta. Tunnen että siellä ihon alla on joku möykky. Laitoin eilen jotain yrttivoidetta siihen koska en muutakaan keksiny. Tänä aamuna kipu ja jomotus on vieläkin läsnä ja möykky siellä ihon alla on selkeempi nyt. Vääntelin kättä nyrkkiin, ja sormet auki, ja nyrkkiin, ja kun taas avasin kämmenen, eli kaikki sormet suoraksi, niin siitä kipukohdasta alkoi yhtäkkiä pursuta jotain keltasta mömmöä ulos. Innostuin sit puristelemaan sitä kipukohtaa ja taas vääntämään kättä kiinni ja auki, niin sitä mönjää tuli ja tuli. Mutta se möykky on vieläkin siellä alla. Pesin kädet hyvin saippualla ja desinfioin sen kipukohdan ja pistin taas sitä yrttisalvaa (bioforce). Paraneekohan tää itsekseen vai pitääkö mennä lääkäriin o.O

Mutta niin, onko tää joku sisäinen finni? Miksi se on tullu just kämmeneen? Mielessä kävi oonko saanu tikun sinne, mutta en oo kyllä ollu missään semmosessa paikassa mistä olisin voinu sellaisen saada, olen vain kiltisti istunut tietokoneella viimeset pari päivää. Ei helteillä jaksa muutakaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pakko vielä lisätä että mulla on atooppinen ihottuma ja sitä ihottumaa on käsissäkin. Voiko ihottuma tehdä jonku tälläisen finnin? Ei kyllä ikinä ennen ollu tämmöstä.

ap

Vierailija
2/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse menisin tuollaisen nivelkohdan oudosta mätäpatista lääkäriin näytille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikku siellä ihon alla on.

Vierailija
4/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse menisin tuollaisen nivelkohdan oudosta mätäpatista lääkäriin näytille.

Ei siinä ole oikein mitään mitä näyttää, ulkoisesti ei näy yhtikäs mitään, mutta sormella tuntee että joku möllykkä sielä alla. No iho on rosoinen siinä kohtaa, mutta se on sitä ihottumaa, niin se ihottuma hämää ja peittää näkyvyyttä paljon. Mutta ei kyllä näy mitään näppyä tms. Joo pitää huomenna mennä lääkäriin jos ei ala yhtään paranemisen merkkejä näyttää, katselen vielä tämän päivän. En mielellään mene lääkäriin hepposista syistä, jos kotikonstein vois jotain tehdä..

ap

Vierailija
5/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla paise

Vierailija
6/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, kuvitellaan että olisi tikku, niin miten sen "saa pois", tai miten edistän paranemista? Jotain keltaista mönjää sain jo sieltä puristettua äsken vahingossa.

ap

Vierailija
7/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla paise

voiko tämmöstä parantaa kotikonstein vai onko pakko lääkäriin mennä?

ap

Vierailija
8/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene avohoitoon ja kysy !

Vierailija
9/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen paisetta. Voi olla että iho on ollut vähän rikki ja bakteeri päässyt sitä kautta ihoon.

Syntyy märkäpesäke joka pyrkii pintaan. 

Se  on usein todella kivulias kuten kuvasit. 

Voit yrittää jouduttaa sen puhkeamista lämmön avulla, esim pitämällä kättä hyvin lämpimässä vedessä.

Itse olen tehnyt näin kerran, mutta se on kyllä melkoisen tuskallista. Kehotan kyllä menemään lääkäriin jossa se avataan ja saat parin-kolmen  päivän antibioottikuurin. Usein siihen asetetaan pieni kumiletkun pätkä jotta se pysyy auki ja pääsee paranemaan pohjia myöten. Sen voi poistaa itse lääkärin ohjeen mukaan. On kokemusta siitäkin. 

Kipu helpottaa heti kun se saadaan auki ja paraneminen voi alkaa.

Vierailija
10/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimen munia.

Vierailija
11/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, kuvitellaan että olisi tikku, niin miten sen "saa pois", tai miten edistän paranemista? Jotain keltaista mönjää sain jo sieltä puristettua äsken vahingossa.

Vierasesine on ollut aika kauan ihon alla, kun se kerta mätii. Yleensä se poistuu itsestään, keho ikäänkuin työntää sen ulos. Näin käy nimenomaan tässä mätä vaiheessa.

ap

Vierailija
12/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mentävä lääkäriin ja saatat tarvita antibiootit.

Tuossa on verenmyrkytys riskinä.

Vierailija
13/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin heti tänään ja lopeta heti jonkun luontaismönjän lykkääminen siihen. Hyvä kun olet puhdistanut muuten huolella.

Vierailija
14/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niitä on niitä ganglioita, voisko olla joku sellainen.

Vierailija
15/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo menen huomenna, haluan ensin nähdä miten käy. Nyt on kipu laskenut sen jälkeen kun puristelin sit mömmöä pois ja putsasin käden kunnolla. Nyt tuntuu inhottavalta vain jos puristan käden nyrkkiin, muuten ei enää jomota. Aamulla jomotus oli kova, vaikka käsi oli rentona. Nyt ei enää tunnu kipua sillon kun käsi rentona. Tuon lämminvesi jutun löysinki jo googlesta. Pidin kättä tulikuumassa vedessä hanan alla noin minuutin. Kuulemma pitäisi tehdä näin muutaman kerran päivässä.

ap

Vierailija
16/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen paisetta. Voi olla että iho on ollut vähän rikki ja bakteeri päässyt sitä kautta ihoon.

Syntyy märkäpesäke joka pyrkii pintaan. 

Se  on usein todella kivulias kuten kuvasit. 

Voit yrittää jouduttaa sen puhkeamista lämmön avulla, esim pitämällä kättä hyvin lämpimässä vedessä.

Itse olen tehnyt näin kerran, mutta se on kyllä melkoisen tuskallista. Kehotan kyllä menemään lääkäriin jossa se avataan ja saat parin-kolmen  päivän antibioottikuurin. Usein siihen asetetaan pieni kumiletkun pätkä jotta se pysyy auki ja pääsee paranemaan pohjia myöten. Sen voi poistaa itse lääkärin ohjeen mukaan. On kokemusta siitäkin. 

Kipu helpottaa heti kun se saadaan auki ja paraneminen voi alkaa.

'

Okei . Hyi tuo kumiputki juttu kuulostaa karseelta. Varsinki kun on sisäkämmen kyseessä.. 

ap

Vierailija
17/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niitä on niitä ganglioita, voisko olla joku sellainen.

Googletin ganglian, niin eikös siinä se jutska oo ihon yläpuolella näkyvillä, sellane iso rakkula tms. Tää ei oo semmone

ap

Vierailija
18/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei mitään yrttimömmöjä siihen! Jos sulla on siinä kohdassa ihottumaa eli iho rikki, niin todennäköisesti sinne on päässyt joku bakteeri, joka on tehnyt paiseen. Näin helteessä on todellakin syytä mennä lääkäriin paiseen kanssa. Saat antibiootit ja ammattilainen puhdistaa sen kunnolla. Paikka on vielä sisäkämmen, se on vaikea pitää puhtaana. Ja paise voi näyttää ensin että olet itse saanut sen puhdistettua, etkä sitten mene lääkäriin, niin se on saattanut ehtiä tehdä ontelon ja kohta on entistä pahempi tilanne.

Vierailija
19/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei mitään yrttimömmöjä siihen! Jos sulla on siinä kohdassa ihottumaa eli iho rikki, niin todennäköisesti sinne on päässyt joku bakteeri, joka on tehnyt paiseen. Näin helteessä on todellakin syytä mennä lääkäriin paiseen kanssa. Saat antibiootit ja ammattilainen puhdistaa sen kunnolla. Paikka on vielä sisäkämmen, se on vaikea pitää puhtaana. Ja paise voi näyttää ensin että olet itse saanut sen puhdistettua, etkä sitten mene lääkäriin, niin se on saattanut ehtiä tehdä ontelon ja kohta on entistä pahempi tilanne.

äh.. kuulostaa pelottavalta. :(  hmm laitoin yrttivoidetta siihen sen takia koska pesun ja desinfioinin jälkeen se iho kohta kuivuu aivan korpuksi ja koska ihottumaa, niin alkaa kirvelemään se kuivuus , sen takia pakko jotain siihe laittaa, kun en uskalla mitään tavallista apobaseakaan siihe laittaa jos bakteereja voi mennä. aattelin että se yrttivoide pitää bakteerit enemmä kurissa, kun siinä bioforcessa on jotain alkoholia ja mitä kaikkee tulehduksen estäviä ainesosia.. se bioforce on tarkoitettu nimenomaan haavoille tms.

ap

Vierailija
20/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

äh.. kuulostaa pelottavalta. :(  hmm laitoin yrttivoidetta siihen sen takia koska pesun ja desinfioinin jälkeen se iho kohta kuivuu aivan korpuksi ja koska ihottumaa, niin alkaa kirvelemään se kuivuus , sen takia pakko jotain siihe laittaa, kun en uskalla mitään tavallista apobaseakaan siihe laittaa jos bakteereja voi mennä. aattelin että se yrttivoide pitää bakteerit enemmä kurissa, kun siinä bioforcessa on jotain alkoholia ja mitä kaikkee tulehduksen estäviä ainesosia.. se bioforce on tarkoitettu nimenomaan haavoille tms.

ap

Kyllä se alkaa paranemaan kun saat oikeat lääkkeet vaivaan. Paiseet on aika yllättäviä, huonolla tuurilla ei tarvita kuin pienen pieni rikkeymä ihoon. Miehelle tuli muutama vuosi sitten niskaan. Kävi parturissa, missä oli varmaan tullut niskaa ajettaessa joku pienen pieni iho rikkeymä ja sitten joutui töihin likaisiin olosuhteisiin. Niska turposi ja oli todella kipeä, ensimmäiset antibiootit eivät toimineet ja joutui käymään sairaalassa asti puhdistuttamassa ja saamassa antibiootteja suoneen. (Tosin osittain johtui siitä että paise oli pään alueella). Mutta ei siis kannata ottaa riskejä asiassa. Puhdista itse parhaasi mukaan ja sitten lääkäriin. Ja älä myöskään laita itse mitään paksuja siteitä siihen, lämpö hautoo ja lisää bakteerimassaa eksponentiaalisesti.