Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin rasittava kakara!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
18.10.2006 |

Huh, oikeen pistää vihaksi!

kamu oli meillä taas kylässä 2v tyttönsä kanssa joka on aivan mahdoton. Tekee kaiken mahdollisen pahuuden ja äiti ei komenna tätä lastaan ollenkaan! Mulla on samanikäinen tyttö ja tämä kaverin lapsi jatkuvasti kiusaa minun lastani: tönii, nipistelee, ottaa kaikki lelut mitä tyttäreni ottaa käteen. harmittaa lapseni puolesta kun hän antaa niin helpolla periksi, ilmeisesti ei uskalla vastustaa tätä tyttöä koska valmiiksi jo pelkää että nipistää tms. Ja tämä kaverini tyttö on suht isonkokoinen omaan tyttööni verrattuna joten mun tyttöni alistuu aina tämän kakaran (anteeksi ilmaisuni) teoille.

Lisäksi tytön äiti antaa lapsen pomppia meillä sohvilla (mitä meillä ei saa tehdä!!!!) juosta kengät jalassa sisällä yms. Äiti vaan istuu ja sanoo tytölle (olkoon nyt vaikka leena) Leena älä nyt viitsi mutta ei kunnolla komenna että lapsi edes jotain voisi uskoa. Ja minun tyttärenihän tietenkin katselee vierestä kun toinen saa pomppia sohvalla yms ja ihmettelee miksi hän ei saa! Tapauksia on paljon, tämä vain yksi. Olen yrittänyt komentaa lasta, sanoa että meillä ollaan meidän säännöillä. Nyt en oikeen tiedä mikä avuksi. Nämä käy meillä usein kun ollaan naapureitakin vielä. Oisko kenelläkään vinkkiä tilanteeseen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimuksena teille pääsylle on, että tottelevat talonne käytöstapoja.

Vierailija
2/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi siis saada komento äidille perille eikä lapselle... =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kertakaikkiaan viitsi " opettaa" tytölleni että vieraisiin voidaan marssia kengät jalassa yms. Tämä äiti ei edes itse tunnu tajuavan mitä kaikkea antaa lapselleen periksi. Heillä tätä kutsutaan " vapaaksi kasvatukseksi" ja lasten ehdoilla menemiseksi. Äiti määrää ainoastaan ruokailu-ajat. kaiken muun päättää lapsi. Kauhistuttaa ajatellakin missä tilanteessa ovat muutaman vuoden päästä! Ja nainen odottaa vielä toista lasta....

Todellakin haluaisin jonkun ratkaisun tilanteeseen. En tajua mitä voisin keksiä että tämä kyseinen mamma tajuaisi tilanteen. Ei todellakaan ole kiva siivota lattiasta kattoon joka kert heidä vierailun jälkeen.

ap

Vierailija
4/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengät jätetään eteiseen ja sohvilla ei pompita jne. Kyllä on urpo äiti jos ei silloinkaan tajua.

Vierailija
5/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni vain katsoivat silmät pyöreinä kun nämä kaksi pistivät ihan ranttaliksi meillä ja tekivät minuutissa enemmän pahaa kuin lapseni viikossa. Vähän aikaa minä sitä touhua katselin ja odottelin, että poikien äiti lapsiaan ohjaisi, mutta kun homma alkoi karata ihan käsistä, otin minä ohjakset itselleni. Komensin poikia tiukalla äänellä ja kerroin mitä he tekivät väärin ja että tällaista ei meidän kotona tehdä. Poikien touhu rauhoittui vähän, mutta jouduin vielä pari kertaa kertomaan heille vähän meidän sääntöjämme.

Seuraavalla kerralla olimmekin sitten ihan ulkona, missä pojat alkoivat mm. repiä pihakoivuistamme kuorta. Kolmatta kertaa ei enää tule, ei ainakaan lähimpään viiteen vuoteen. Poikien äiti ei ottanut asiaan mitään kantaa.

Vierailija
6/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis, kylässä ollaan sen kyläpaikan tavoilla :)

Vierailija
7/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tämän pojan kanssa ottanut sellaisen linjan, että komennan kuin omaani, kun hänen äitinsä ei tee mitään. Olen sanonut pojalle, että meidän talossa on tällaiset ja tällaiset säännöt. Jos ei mene perille, pistän pojan jäähylle toiseen huoneeseen. Jos tämän pojan äiti loukkaantuisi, niin sanoisin suoraan, että tulkaapa sitten uudestaan, kun poikanne on oppinut hieman tapoja. Mutta kyllähän se V***TTAA olla toisten pentuja komentamassa... Mutta ilmeisesti tämän pojan äiti on vain patalaiska.

Vierailija
8/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittänyt komentaa yms. Ei tehoa! Kun oma äiti ei ota ollenkaan kantaa komentamiseen. Eniten käy sääliksi pieni tyttöni joka tästä kärsii kun " leikkikaveri" tönii ja kiusaa koko ajan. Eihän se lapsellekaan ole kivaa kun saa koko ajan pelätä mitä seuraavaksi tapahtuu.

ap

Vierailija
9/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhealta kun joutuu toisen lasta komentamaan. Kyllähän se on eri asia komentaa omaa kuin toisen. Ja ehkä en ole yhtä jämerä vieraan lapsen kanssa kuin omani. Sitä miettii että mitä lapsen äiti MINUSTA ajattelee. kun on aiemmin jo paheksunut sitä että lapsellani on niin kova komento. Minun lapsellani on rajat (jotka myös ovat rakkautta) sekä rakkautta hän saa yllin kyllin. Tämän Leenan äidin mielestä se vain on " kovaa kuria"

ap