te jotka olette olleet lapsivesipunktiossa niskaturvotuksen takia!!apua!
paljonko turvotusta oli ja oliko vauva kuitenkin terve??
itsellä np ultra oli tänään ja turvotusta 3mm punktioon menen pe tai ma.
sattuiko toimenpde ja kauanko se kesti.. kertokaa ihan mitä vain tietoa. olen ihan masentunut :(
Kommentit (7)
tekayn sivuoilla kun sanottiin että noilla lukemilla on pinempi riski että vauva olisi sairas kun se että saa keskenmenon..
t:ap
Itse toimenpide ei mua sattunut, mutta olin kyllä henkisesti aika rikki silloin, joten muistikuvat on aika hämäriä. Kaikkein kauheinta oli se tulosten odottelu...
neljä päivää myöhemmin ultrassa turvotusta ei enää löytynyt. Tästä huolimatta vauvalla oli down.
Minulle ei tehty lapsivesipunktiota vaan istukkabiopsia. Se ei sattunu, mutta tuntui todella epämukavalta. Itse istukkanäytteen otto ei kestänyt kauaa.
Tutkimus oli inhottava. Neulaa en pelännyt, eikä se edes sattunut, mutta kun se veti neulaan sitä lapsivettä, tuntui todella oksettavalta mahanpohjasta. Mulla oli istukka sen neulan tiellä, ne kun ei työnnä mielellään istukan läpi sitä neulaa. Sitten melkein pyörryin siitä etovasta olosta. Tunnin jouduin olemaan vielä poliklinikalla tarkailtavana.
Täysin terveen tytön sain, seulassa jäin kiinni sen vuoksi että raskauden kesto ei ollut mensuista laskien se mitä olisi pitänyt olla (mulla oli tuolloin 6 vkon kierto). Keskenmenoa pelkäsin, mutta enemmän pelkäsin kai sairasta lasta. Kuopukselta olin viisaampi ja jätin koko seulan väliin, koska aivan sama kuka sieltä olisi tullut vastaan olisin siinä vaiheessa ottanut kuitenkin.
että vauva on sairas. Meillä ei ollut turvotusta ja silti tuli down.