Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei pikkukoiria kouluteta? Miksi ne ovat sekopäisiä?

Vierailija
04.07.2022 |

Mikä on syy, että kaikkein pienimpiä koiria ei kouluteta? Heti kun astuvat ulko-ovesta, paljastetaan hampaat ja alkaa jäätävä rähinä, haukkuminen ja murina. Eikö näitä omistajia nolota, kun ohi kulkee isoja hyvin koulutettuja ja tyyniä koiria, samalla kun se oma pomeranian kurluttaa silmänvalkuaiset esiin kääntyneenä kuin sikaa tapettaisi?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Meillä on välillä hoidossa siskoni chihuahua, joka on muuten aivan ihana ja kiltti koira, mutta muita koiria kohdatessaan ei vaan pysty lopettamaan haukkumista. Alkaa kävelylenkeillä rähistä ihan hulluna jo silloin, kun näkee toisen koiran toisessa päässä katua. Nyt vanhoilla päivillään on alkanut rähjätä vieraille ihmisillekin. Hävettää tuo rähinä ja pyrinkin koiraa lenkittäessäni aina siihen, että emme kohtaisi ketään muita. Jos vastaan tulee muita koiria, nostan koiran syliin jo valmiiksi. Sitä en tiedä, pystyykö tuollaisia pikkukoiria edes kouluttamaan ja onko sekopäinen haukkuminen niillä vain verissä?

Se on osittain jo jalostuksesta johtuvaa päävikaa. En ole ikinä törmännyt normaalisti toimivaan chihuahuaan. Älä missään nimessä nosta syliin. Tuossa on erittäin suuri vaara, että koira puree sinua! Rähjäävä koira ei toimi loogisesti, vaikka se ei normaalisti purisi, niin vietit vie ja se saattaa tarrata lähimpänä olevaan asiaan. Jos se on kovin ylhäällä sylissä, niin jopa naamaasi, kurkkuusi tai korvaasi.

Vierailija
82/87 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Meillä on välillä hoidossa siskoni chihuahua, joka on muuten aivan ihana ja kiltti koira, mutta muita koiria kohdatessaan ei vaan pysty lopettamaan haukkumista. Alkaa kävelylenkeillä rähistä ihan hulluna jo silloin, kun näkee toisen koiran toisessa päässä katua. Nyt vanhoilla päivillään on alkanut rähjätä vieraille ihmisillekin. Hävettää tuo rähinä ja pyrinkin koiraa lenkittäessäni aina siihen, että emme kohtaisi ketään muita. Jos vastaan tulee muita koiria, nostan koiran syliin jo valmiiksi. Sitä en tiedä, pystyykö tuollaisia pikkukoiria edes kouluttamaan ja onko sekopäinen haukkuminen niillä vain verissä?

Se on osittain jo jalostuksesta johtuvaa päävikaa. En ole ikinä törmännyt normaalisti toimivaan chihuahuaan. Älä missään nimessä nosta syliin. Tuossa on erittäin suuri vaara, että koira puree sinua! Rähjäävä koira ei toimi loogisesti, vaikka se ei normaalisti purisi, niin vietit vie ja se saattaa tarrata lähimpänä olevaan asiaan. Jos se on kovin ylhäällä sylissä, niin jopa naamaasi, kurkkuusi tai korvaasi.

Mikä on mielestäsi "normaali "?

Täällä pk seudulla olen nähnyt useita kyseisen rodun koiria. Iso osa hyvinkin rauhallisia ja tyytyväisenä omistajansa kanssa lenkillä. Ohitukset (muiden koirien ym.) sujuneet pääosin hyvin.

Kyllä se hihnanpää vaikuttaa paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestäsi "normaali "?

Täällä pk seudulla olen nähnyt useita kyseisen rodun koiria. Iso osa hyvinkin rauhallisia ja tyytyväisenä omistajansa kanssa lenkillä. Ohitukset (muiden koirien ym.) sujuneet pääosin hyvin.

Kyllä se hihnanpää vaikuttaa paljon.

Itse en ole pk seudulta. Normaalilla tarkoitan, ettei rähjää, hauku kuin heikkopäinen ja käyttäytyy rauhallisesti. Hienoa jos sellaisia on! Minua on purrut chihu, vaikka olin kaukana koirasta ja tarjosin kämmentä haistettavaksi. Tuli luokse rauhallisesti, mutta tarrasi vähän aikaa haisteltuaan kiinni. En yrittänyt koskea tms. Tämä oli hämmentävää, koska en nähnyt mitään merkkejä koirasta, että se on hyökkäämässä. Omistaja tietysti naureskeli, että olipa se äkäisellä päällä. Yksi koiristani on musta noutaja ja pelkästään väri jo provosoi monia koiria ja ihan jokainen vastaan tullut chihu on haukkunut koiralleni.

Ei minulla ole pieniä koiria vastaan mitään. Harmittavan usein niiden omistajat päästävät koirat pitkälle flexillä ja ne rähjäävät ja haukkuvat omistajien hymyillessä, joten olen samaa mieltä siitä, että hihnan toinen pää vaikuttaa paljon. Toisaalta ihan 100% varmasti myös jalostuksella on edesautettu kyseisen rodun ongelmakäytöstä.

Vierailija
84/87 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin pienen koiran päälle kävi kaksi isoa koiraa. Nyt raukka menee ihan paniikkiin eikä pysty rentoutumaan lenkillä, saa ihan tosissaan paniikkikohtauksia. Että kouluttakaa vaan ne isot koiranne. Pelko ei parane.

Ja sinä silti viet sitä lenkille? Vaikka se menee paniikkiin? Vastuutonta. Sinulla olisi nyt urakka edessä ja sinun pitäisi alkaa pikkuhiljaa totuttamaan sitä pienin askelin. Koira on eläin ja se peilaa omistajansa käytöstä hyvin pitkälle. Pelko kyllä hellittää, kun omistaja kasaa itsensä. Et siis saa itse pelätä tai näyttää epävarmuutta. Et sääliä, etkä lässyttää koiralle, kuinka jokainen iso turri on vihollinen. Yrität nyt päästää itsesi liian helpolla.

Jos ajat auto onnettomuuden, niin oletko loppuikäsi menemättä autoon vai pyrkisitkö pelosta eroon?

Vierailija
85/87 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmaksi osaksi pienten koirien remmirähjäys on ihan pelkoagressiivisuutta. Joko on isompi koira hyökännyt kimppuun ja siitä on jäänyt traumoja tai omistaja pelkää isompaa koiraa ja pieni koira reagoi omistajansa pelkoon. Toki joukkoon mahtuu myös niitäkin joita ei vaan ole koulutettu ollenkaan kun ajatellaan että ei tuon kokoinen mitään vahinkoa saa kuitenkaan aikaan. Pitäisi olla joku pakollinen käytöskoulu ihan jokaiselle koiralle ja pakollinen koulutus myös jokaiselle koiranomistajalle, että päästäis eroon tästä kokosyrjinnästä ja koirien onegelmakäyttäytymisestä. Jos isot koirat koulutettaisiin niin että ne ei hyökkäilisi kimppuun ei pienten koirien eikä niiden omistajien tarvitsisi pelätä ja jos pienten koirien omistajat ymmärtäisivät että koko ei ole tekosyy koulutuksen laiminlyömiselle ei olisi myöskään itsestään liikoja luulevia remmirähjöjä. 

Vierailija
86/87 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdistä saa lukea kuinka iso kiltti koira napsahti ja tappoi lapsen tai koiran tai ihan minkä vaan.

Nauruks pistää.

Jaa, että lapsen ! Useimmin se  oma vanhempi tappaa kuin koirat ovat tappaneet 

Vierailija
87/87 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurin (rivari) coton de tulear haukkuu kaikkea ja kaikkia. Kotioloissa omistajat huutavat takaisin, että ole hiljaa, älä hauku!! On muutenkin ihan hirveä räyhä, kun tulee jossain vastaan. Lisäksi haukkuu aina tuntikausia, jos on yksin kotona. Sivukorvalla kuulin, kun omistajat selittivät kylässä oleville kavereilleen, että nämä pienet koirat on kivoja, kun niitä on helpompi kouluttaa(=jättää kouluttamatta)

Me olemme haaveilleet omasta koirasta, mutta epäilyttää ottaa tuollaisen räyhääjän naapuriin koiraa. Pelkään, että oppii haukkumaan jokaista ääntä ja yksinoloa, kun naapurin koirakin tekee niin. Olemme muuttamassa lähivuosina omakotitaloon ja tuntuu, että olisi fiksumpi ottaa oma koira vasta sitten. Meidänkin on tarkoitus ottaa pieni rotu, mutta käydä tokot ja muut sen kanssa, jotta oppii hyväkäytöksiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi