A-studiossa ihmetellään tänään miksi avoimiin työpaikkoihin ei löydy työntekijöitä vaikka satoja tuhansia työttömiä lorvailee samaan aikaan tuilla
Ohjelmassa kuullaan yrittäjiä jotka eivät löydä yrityksiinsä työntekijöitä.
Kommentit (2046)
Niin, että miehet älkää arvostelko naisten ulkonäköä, jos pituutta on vain 170 cm. Me naiset osataan kyllä sanoa takaisin ja mielellään nuorten kauniiden naisten kuullen.
Ja jos nainen tulee teidän työpaikalle työkokeiluun niin kannattaa varoa arvostelua ettei tule teille itselle noloja tilanteita. Ei kannata työttömyyteen liittyvistä jutuista puhua mitään.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikoissa, missä maksetaan huonoa palkkaa, kannattaa tyntekijöiden tehdä mahdollisimman hitaasti työ, luonnollisesti ja välttää turhaa innokkuutta työasioissa, jos paikasta löytyy joku perseennuolija, niin se heti kuriin niin kaikilla helpompaa.
Saikuttaa kannattaa kunnolla, onhan sekin kotiinpäin.
Lääkärinä olen ihan samaa mieltä. Palkka on niin huono että en viitsi hoitaa potilaita kunnolla. Jos joku valittaa niin sanon että painu jonnekin muualle. Ihan turha hoitaa töitä kunnolla kun palkka ei nouse tai saa mitään kiitosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole aina palkasta kiinni. Esim. useilla alueilla hitsaajia tai koneistajia ei vain ole tarpeeksi. Sama juttu ICT-alalla.
Onneksi ulkomailta tulleet ammattilaiset paikkaavat osaajapulaa. Jostain syystä suomalaiset eivät viitsi kouluttautua ammatteihin ja hakeutua töihin. Ilmeisesti Kelalta saa sen verran rahaa kun loisimiseen tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikoissa, missä maksetaan huonoa palkkaa, kannattaa tyntekijöiden tehdä mahdollisimman hitaasti työ, luonnollisesti ja välttää turhaa innokkuutta työasioissa, jos paikasta löytyy joku perseennuolija, niin se heti kuriin niin kaikilla helpompaa.
Lääkärinä olen ihan samaa mieltä. Palkka on niin huono että en viitsi hoitaa potilaita kunnolla. Jos joku valittaa niin sanon että painu jonnekin muualle. Ihan turha hoitaa töitä kunnolla kun palkka ei nouse tai saa mitään kiitosta.
Niin, viitsiikö sun lasta tarhassa vahtia. Meillä työkokeilijoilla tahtoo tuo portti unohtua laittaa kiinni, johtuisikohan vauva palstan kirjoituksista, kato ne huonommat jotka ei aina muista kaikkea laitetaan työkokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole aina palkasta kiinni. Esim. useilla alueilla hitsaajia tai koneistajia ei vain ole tarpeeksi. Sama juttu ICT-alalla.
Onneksi ulkomailta tulleet ammattilaiset paikkaavat osaajapulaa. Jostain syystä suomalaiset eivät viitsi kouluttautua ammatteihin ja hakeutua töihin. Ilmeisesti Kelalta saa sen verran rahaa kun loisimiseen tarvitaan.
Suomen ammatillisen nuoriso- ja aikuiskoulutuksen laatu pitäisi ensimmäisenä kyseenalaistaa.
Ensin on syy ja työttömyys sen seuraus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja asiakkailta rahaa katumaasturiin, kela ja valtio hoitaa hyllyttäjien palkan.
Vierailija kirjoitti:
Työnteon pitää aina olla kannattavampaa kuin työttömänä oleminen.
Jos näin ei ole niin jossain on pahasti vialla.
On se aika pahasti vialla, jos ei töistä saa kunnon palkkaa
Niin kato, minä nyt olen tällainen huono ihminen, että asiakaspostitkin saattaa työkokeilussa mennä vääriin osoitteisiin tai keittiössä väärää ruokaa allergisille.
Hyvä vauvapalsta
Vierailija kirjoitti:
Niin kato, minä nyt olen tällainen huono ihminen, että asiakaspostitkin saattaa työkokeilussa mennä vääriin osoitteisiin tai keittiössä väärää ruokaa allergisille.
Hyvä vauvapalsta
Meitä työttömiä haukutaan joka paikassa niin ei me kato osata tarhassa allergia ruokia antaa oikeille lapsille, voi mennä väärälle lapselle, kato me ei saada palkkaa, kun ei osata.
Vierailija kirjoitti:
On, se on nimenomaan palkasta kiinni.
Mulla on ammattitutkinto ja mulle on useaan otteeseen tarjottu 10-12€ "palkkoja"
Teknologiateollisuus on yhtä helvetin syöpää.
Kyllä mä hitsaan ihan mitä vaan, kun siitä maksetaan päälle 18€/h
Pentuna keräsin roskiakin 13€/h plakalla
Ammattihitsarit on kyllä töissä, ne on jo TÖISSÄ.
Ne hankkii sen 4000-6000€/kk, niistä OIKEISTA HITSAAJAN TÖISTÄ.
Pajalla räkäsaumaa tevät on sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kokoomus maksaa sulle palkkaa tästä paskan suoltamisesta?
Kyllä mä olen hankkinut jo 2 ammattia, mutta en mä ilmaiseksi töitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kokoomus maksaa sulle palkkaa tästä paskan suoltamisesta?
Kyllä mä olen hankkinut jo 2 ammattia, mutta en mä ilmaiseksi töitä tee.
9 e / tunti.
Vierailija kirjoitti:
sipila anta talo ja kela anta raha. raha tule koko aika. koko suku tula saama raha, ja jokainen omasa asunosa kokomuslaise vuokravat asuntoja ja kela maksa kaiki voita.
vinkkinä persulle; oletko edes josku harkinnut töihin menoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ammatillisen nuoriso- ja aikuiskoulutuksen laatu pitäisi ensimmäisenä kyseenalaistaa.
Ensin on syy ja työttömyys sen seuraus.
muistatahan mitä Sipilä teki ammatilliselle koulutukselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sairaanhoitajia Filippiineiltä jotka tarvitsevat koulutuksen että voivat tehdä Suomessa hoitajan töitä. Entäjos vain maksaisitte kunnon palkan k lopettaisitte kyykyttämiswn?
Ja ihan tiedoksi, se että mies on iältään 35 tai alle, ei tarkoita hyvännäköistä.
Eikä se, että käy salilla tai harrastaa jääkiekkoa tarkoita, että mies olisi hyvännäköinen. Mies voi olla silti hiton ruma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vauvapalsta
Meitä työttömiä haukutaan joka paikassa niin ei me kato osata tarhassa allergia ruokia antaa oikeille lapsille, voi mennä väärälle lapselle, kato me ei saada palkkaa, kun ei osata.
Työttömien jatkuva haukkuminen ja mollaaminen alkaa purra. Virheitä tulee, kun ei osata, ollaan niitä huonompia ihmisiä.
Oi voi, kun allergia ruoka meni väärälle henkilölle. Oi voi, kun työtön on huono eikä osaa, siksi ei palkkaakaan makseta.
Oi voi, toivottavasti muistan laittaa kerrostalon pääoven yöksi kiinni, kun vien illalla roskat. Sitä kun on työtön ja HUONOMPI IHMINEN niin ei välttämättä muista.
Itsellä ei ole polkupyörää, milläs rahoilla minä sellaisen ostaisin, täytyisi vissiin saada palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että osa lääkäreistä ei oikeasti omaa sellaista tietotaitoa, jonka luulisi korkeapalkkaisen lääkärin omaavan. Eikä näköjään edes halua auttaa ihmisiä oikeasti..
Joka päivä saa soittaa apteekista lääkäreille ties minkä asian vuoksi. Enterotablettia halutaan puolittaa, yhteisvaikutukset, annosvirheet (asikloviiria vyöruusuun huuliherpeksen annostuksella).
t. farmaseutti