Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

A-studiossa ihmetellään tänään miksi avoimiin työpaikkoihin ei löydy työntekijöitä vaikka satoja tuhansia työttömiä lorvailee samaan aikaan tuilla

Vierailija
04.07.2022 |

Ohjelmassa kuullaan yrittäjiä jotka eivät löydä yrityksiinsä työntekijöitä.

Kommentit (2046)

Vierailija
1401/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni yrittäjä oli ja on hyysätty koronatukien muodossa.

Muista lukuisista tuista, palkkauseduista ja veroeduista nyt puhumattakaan.

Kyllä hyysäys on hyvin kelvannut niillekin.

Muista kuitenkin että todellisuudessa sen tukien saajien määrä oli promillen luokkaa yrittäjistä.

No ei todellakaan ollut!

Ja nuo muut tuet ja edut rullaavat hyysäävän kevyesti vuodesta toiseen.

Oikeuttaako siis yrittäjyys muiden ihmisten arvosteluun?

Ylivoimaisesti suurin osa yrityksistä on yhden hengen yrityksiä, jotka eivät saaneet juuri minkäänlaisia tukia koronan aikana ja jotka eivät todellakaan saa mitään tukia normaaliaikana. Yksinyrittäjä on myös muita heikommassa asemassa sosiaalitukien suhteen. Lisäksi jos yritystoiminnan kanssa tulee ongelmia, tulot eivät vain putoa nollaan vaan putoavat miinuksen puolelle, kun yrityksen kulut juoksevat edelleen, vaikka rahaa ei tulekaan tilille.

Olen aina kuvitellut että yrittäjyys on oma valinta...

Vierailija
1402/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalossa näyttää tontin vuokrasopimus päättyvän jokusen vuoden päästä, katselin asuntojen myynti ilmoituksia.

Asumme vuokralla, täytyy vaihtaa kämppää.

10 kertaistuu tuo tontin vuokra, vanha sopimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Romuttakaa ammattiliitot!

Sitähän ne ovat tehneet ja nyt työmarkkinoilla on pätkätyöt, nollasopimukset ja vierasmaalaisten alihankintatyöntekijöiden markkinat.

Siksi Suomessa asuva suomalainen nuori ei voi nykytyömarkkinoiden varaan elämää ja tulevaisuutta rakentaa, kuten aiemmat sukupolvet.

Kiitos Kokoomus! Saitte mihin pyritte.

Työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä.

Nyt kun sähkölämmitys maksa

No sitten kannattaa jo asiaa tutkia,tämmönen sähkönkulutus ei ole normaalia,vieläpä rivitalossa .Meillätuo 250a 1800 kuukaudessa ensi talvena niin ei ole eläkeläisten taloille ostajaa eikä rivitalokämpille.

Ison ok-talon sähkönkulutus pahimmilla pakkasilla 250 e,kesällä 50.Vaikka kolminkertaistuisi ollaan silti aika kaukana sinun haaveilemastaKuinka hatarissa taloissa luulet ihmisten asuvan?

Rivitaloissa on tullut 600 euron sähkölaskuja

No sitte kannattaa jo tutkia mistä johtuu näin suuri sähkölasku,ei se kyllä normaali ole.Meillä166 neliötä ja 250e siirtoineen  talvella.

Vierailija
1404/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joutuu työttömäksi, niin ei kannata jäädä lomailemaan. Kolme kuukautta on raja, jonka jälkeen työllistyminen vaikeutuu ja mitä pidempään se kestää, sitä vaikeampi on saada taas töitä. Työnantajana katson cv:n tyhjää väliä tarkasti.

Yritin kerran te-toimiston kautta saada työntekijöitä, kun ajattelin, että voisin palkata pitkäaikaisia työttömiä. Sain ison listan virkailijalta useamman kerran ja soitin todellakin kaikki läpi. Yksikään, siis yksikään ei halunnut töihin. Ilmoittivat sen jokseenkin suoraan.

Tämä tuskin yllättää ketään.

Vakituiset on sairaslomalla viikon kuukaudessa, lapsen 3 flunssapäivää ja omat 2 flunssapäivää.

Kyllä vitutti katsoa tuota, kun olin palkkatukitöissä ja verorahoista saikuttavat isolla palkalla.

Ei noita sairauspäiviä millään verorahalla makseta vaan yrittäjä sen joutuu maksamaan 100%sesti!

Ai valtiolla ja kaupungin työpaikoissa. Verorahoista nuo saikut maksetaan.

Työttömät kyllä kertovat eteenpäin saikuttajien nimet.

Vierailija
1405/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joutuu työttömäksi, niin ei kannata jäädä lomailemaan. Kolme kuukautta on raja, jonka jälkeen työllistyminen vaikeutuu ja mitä pidempään se kestää, sitä vaikeampi on saada taas töitä. Työnantajana katson cv:n tyhjää väliä tarkasti.

Yritin kerran te-toimiston kautta saada työntekijöitä, kun ajattelin, että voisin palkata pitkäaikaisia työttömiä. Sain ison listan virkailijalta useamman kerran ja soitin todellakin kaikki läpi. Yksikään, siis yksikään ei halunnut töihin. Ilmoittivat sen jokseenkin suoraan.

Tämä tuskin yllättää ketään.

Vakituiset on sairaslomalla viikon kuukaudessa, lapsen 3 flunssapäivää ja omat 2 flunssapäivää.

Kyllä vitutti katsoa tuota, kun olin palkkatukitöissä ja verorahoista saikuttavat isolla palkalla.

Ei noita sairauspäiviä millään verorahalla makseta vaan yrittäjä sen joutuu maksamaan 100%sesti!

Ai valtiolla ja kaupungin työpaikoissa. Verorahoista nuo saikut maksetaan.

Työttömät kyllä kertovat eteenpäin saikuttajien nimet.

Moni perheellinen jaksaa töissä, kun saikuttaa viikon kuukaudessa.

Ymmärsin tämän, kun olin palkkatukitöissä menoa katsomassa julkisella.

Vierailija
1406/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyyh. Tarjoan 8,50 tunti ja 0 - 25 tuntia töitä viikossa aamuisin 2 tuntia ja illalla 3 tuntia. Miks ei oo tulijoita kertoo yrittäjä P. Ersereikä.

Tämä! Ja moni muu sadoista eri skenaarioista.

Itselläni tämä tilanne:

Työkyvytön fyysisiin hommiin, mutta eläkettä/uudelleen koulutusta en saa. Mitä minun pitäisi siis tehdä? 

En kykene lasiterassien tekoon, eikä minua oteta edes haastatteluun istumatöihin kun ei ole koulutusta niihin.

Ei ole varaa kouluttautua sillä rahalla mitä siitä saisi koska olen työtön, eikä ole työkykyä tehdä niitä hommia joista rahaa saisin opiskeluun.

Vierailija
1407/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyyh. Tarjoan 8,50 tunti ja 0 - 25 tuntia töitä viikossa aamuisin 2 tuntia ja illalla 3 tuntia. Miks ei oo tulijoita kertoo yrittäjä P. Ersereikä.

Itselläni tämä tilanne:

Työkyvytön fyysisiin hommiin, mutta eläkettä/uudelleen koulutusta en saa. Mitä minun pitäisi siis tehdä? 

En kykene lasiterassien tekoon, eikä minua oteta edes haastatteluun istumatöihin kun ei ole koulutusta niihin.

Ei ole varaa kouluttautua sillä rahalla mitä siitä saisi koska olen työtön, eikä ole työkykyä tehdä niitä hommia joista rahaa saisin opiskeluun.

Ja kaupungin työpaikassa, kun laitoshuoltajalla tai keittäjällä on selkä kipeä niin siirretään toimistotöihin ilman koulutusta, koska on jo vakituinen työpaikka julkisella. Kyllä vihaksi pistää tuollainen. Tradenomeja on pilvin pimein työttöminä.

Vierailija
1408/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tämä tilanne:

Ja kaupungin työpaikassa, kun laitoshuoltajalla tai keittäjällä on selkä kipeä niin siirretään toimistotöihin ilman koulutusta, koska on jo vakituinen työpaikka julkisella. Kyllä vihaksi pistää tuollainen. Tradenomeja on pilvin pimein työttöminä.

Tradenomiksi opiskelemaan haki tänä vuonna 59952 ja pääsee 4781.

Pikkuisen kiva taso.

Ja kaupungin työpaikkojen sihteereinä on keittäjiä ja siivoojia.

Vierailija
1409/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-Studiossa on ihmetelty nyt jo kaksi päivää putkeen tätä asiaa. Missä sitä maratonia pääsee seuraamaan?

Vierailija
1410/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän ne ovat tehneet ja nyt työmarkkinoilla on pätkätyöt, nollasopimukset ja vierasmaalaisten alihankintatyöntekijöiden markkinat.

Siksi Suomessa asuva suomalainen nuori ei voi nykytyömarkkinoiden varaan elämää ja tulevaisuutta rakentaa, kuten aiemmat sukupolvet.

Nyt kun sähkölämmitys maksaa 1800 kuukaudessa ensi talvena niin ei ole eläkeläisten taloille ostajaa eikä rivitalokämpille.

Ison ok-talon sähkönkulutus pahimmilla pakkasilla 250 e,kesällä 50.Vaikka kolminkertaistuisi ollaan silti aika kaukana sinun haaveilemastaKuinka hatarissa taloissa luulet ihmisten asuvan?

Meillä on sähkölasku ollut yleensä enimmillään 300€/kk kovimmilla pakkasilla.

Viime talvena oli suurin sähkölasku 700€. Se oli osittain omaa syytä, sillä ei seurattu sähkön hintoja vaan elettiin niinkuin ennenkin.

Sen jälkeen ryhdyttiin seuraamaan hintoja ja ajoittamaan kulutusta edullisempiin aikoihin.

Meillä on varaava sähkölämmitys, eli voidaan lämmittää oleskelutiloja tehokkaammin öisin ja sammuttaa lämmitys kalleimpina tunteina. (Makkareita ei viitsi yöllä lämmittää kuumaksi) Lämpö pysyy hyvin varaavassa elementissä.

Vierailija
1411/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkanut vetuttaa että teen matalapalkka-alalla töitä jotta voin elättää kaikki työnvälttelijät ja ne jotka vetoaa ettei "kannata". Sit tämä että pidetään suomalaisuutta jonain hel ve tin etuoikeutena ettei tarvitse tehdä röirä jollei saa palkkaa ja nähdään maahan muu tt ajat ongelmina kun tekwvät sen mitä itse suomalai set näyttävät mallia. Mulle kyse on kunnia asiasta ja siitä että jos joskus olen työkyvytön voin jäädä kotiin hetkeksi, ja haluan näyttää lapselleni esimerkkiä että on olemassa sellainen asia kuin työ; ei siksi että Innat, Irmast, Saarat ja Jonnet voi makoilla himassa kun työnteko ei kannata. Hyi hel...

Niin, niin kauan kuin ihmiset suostuvat paskapalkkoihin ne palkat eivät tule nousemaan. Vedotaan sisuun ja luterilaiseen työmoraaliin, kyllä niillä pitää saada kairata työntekijää persiiseen ja työn ilon on riitettävä. Ahnettahan se on tehdä töitä rahasta ja syntiähän sellainen on.

Suomi nykyään, pthyi.

Toinen matalapalkkaidiootti

Vierailija
1412/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista kuitenkin että todellisuudessa sen tukien saajien määrä oli promillen luokkaa yrittäjistä.

No ei todellakaan ollut!

Ylivoimaisesti suurin osa yrityksistä on yhden hengen yrityksiä, jotka eivät saaneet juuri minkäänlaisia tukia koronan aikana ja jotka eivät todellakaan saa mitään tukia normaaliaikana. Yksinyrittäjä on myös muita heikommassa asemassa sosiaalitukien suhteen. Lisäksi jos yritystoiminnan kanssa tulee ongelmia, tulot eivät vain putoa nollaan vaan putoavat miinuksen puolelle, kun yrityksen kulut juoksevat edelleen, vaikka rahaa ei tulekaan tilille.

Onhan se periaatteessa, tosin viime vuosien uusi ilmiö on pakkoyrittäjyys. Joillain paikkakunnilla jopa lehdenjakajaksi haluavan on ruvettava yrittäjäksi. Kommentoin vain tuota erikoista ajatusta hyysäämisestä.

Vierailija
1413/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tämä tilanne:

Pikkuisen kiva taso.

Olin yhdessä kaupungin työpaikassa palkkatuella ja vakituiset nauroivat, että 7 sihteeristä vain yhdellä on pätevyys.

Siinä näemme kuka tahansa osaa maksaa palkat, kun joku vain näyttää miten ohjelma toimii.

Vierailija
1414/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sairaaksi mennyt kun työttömät ja eläkeläiset vaan loisivat meidän rahoilla. Pois pois turhat korvaukset ja sairaseläkkeet ja reippaasti risusavottaan. Siellä ne tuki- ja liikuntaelinsairaudet paranee liikunnalla.

Vierailija
1415/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ollut!

Onhan se periaatteessa, tosin viime vuosien uusi ilmiö on pakkoyrittäjyys. Joillain paikkakunnilla jopa lehdenjakajaksi haluavan on ruvettava yrittäjäksi. Kommentoin vain tuota erikoista ajatusta hyysäämisestä.

Pakkoyrittäjyys on yrittäjäpuolue Kokoomuksen ansiota.

Vierailija
1416/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tämä tilanne:

Pikkuisen kiva taso.

Olin yhdessä kaupungin työpaikassa palkkatuella ja vakituiset nauroivat, että 7 sihteeristä vain yhdellä on pätevyys.

Siinä näemme kuka tahansa osaa maksaa palkat, kun joku vain näyttää miten ohjelma toimii.

Oikeita kermaperseitä.

Vähän selkää kolottaa niin järjestetäänpä sinulle toimistotyöpaikka.

Ei ihme, että ovat pihalla työn hausta nykypäivänä. Ja luulevat etteivät työttömät halua töihin.

Vierailija
1417/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun sähkölämmitys maksaa 1800 kuukaudessa ensi talvena niin ei ole eläkeläisten taloille ostajaa eikä rivitalokämpille.

Rivitaloissa on tullut 600 euron sähkölaskuja

Ja pelkästään sähkö ei ole kallistunut valtavasti, sinänsä sähkön hintahan on noussut yli 100% vuodessa mikä missä tahansa muussa maassa olisi jo aiheuttanut kapinoita... siihen kun lisätään polttoaine/diesel jonka hinta on noussut kahdessa vuodessa 100% sekä esim. elintarvikkeiden hinta joka on noussut 30-80% riippuen tuotteesta  ja muut nousseet hinnat eri tuotteissa ja palveluissa niin monissa maissa olisi jo kansanäänestys menossa tarvittavista muutoksista hallinnoissa... Suomessa sen sijaan kerrotaan joka viikko mediassa miten tämä on maailman onnellisin maa, uskokaa kun hallinto ja media niin sanovat... älkää uskoko sitä mitä näette ympärillänne...

Vierailija
1418/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on sairaaksi mennyt kun työttömät ja eläkeläiset vaan loisivat meidän rahoilla. Pois pois turhat korvaukset ja sairaseläkkeet ja reippaasti risusavottaan. Siellä ne tuki- ja liikuntaelinsairaudet paranee liikunnalla.

Vedin juuri 5 km juoksulenkin metsässä iloisesti itseäni hyysäten!

Hoida sinä sieltä niitä käpyjä ja risuja pois tieltä niin saat rahoillesi vastinetta.

Vierailija
1419/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusihteerinä laitoshuoltaja. Niin se menee nykypäivänä.

Voivat sivussa opiskella merkonomin tutkinnon : 6 tuntia viikossa koulussa ja loput töissä palkalla. Helppo koulutus.

Tule opiskelemaan tradenomiksi. Luette kokeisiin 200 sivuisen kirjan, siitä tulee muutama kysymys ja loput muistiinpanoista. Ja tuossa on vain 1 aine. Pikkuisen väärä kuva koulunkäynnistä jollain merkonomeilla.

Vierailija
1420/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A-Studiossa on ihmetelty nyt jo kaksi päivää putkeen tätä asiaa. Missä sitä maratonia pääsee seuraamaan?

Lopettaisivat sen ihmettelyn ja menisivät oikeisiin töihin.