Onko sulle käynyt niin, että läheinen ystävä alkaakin vain ärsyttää?
Mulla on vanha ystävä, ollaan tunnettu ala-asteelta alkaen ja ollaan oltu siis noin 40 vuotta tekemisissä. Ollaan lastemme kummeja ristiin.
Nykyään kuitenkin ystäväni toiminta silloin kun nähdään vain ärsyttää minua. Hän valittaa jatkuvasti, tiuskii, ja kaikin tavoin vaikeilee. Olen yrittänyt kannustaa positiivisuuteen ja tsempannut terveysasioissa, mutta jotenkin tuntuu et hän kokee et hän voi mulle olla millainen tahansa. Ei edes koskaan pyydä anteeksi niitäkään törkeyksiä, jotka ehkä kuitenkin myöntää ylilyönneiksi.
Mitä tehdä? Puhe ei auta. Pitääkö laittaa välit poikki?
Kommentit (50)
On kai ihminen erilainen 2- kuin 6- kymppisenä. Harvoin sitä samalla tavalla muututaan.
Valitettavasti. Alkoi syömään liikaa energiaa enkä voinut enää olla rennosti.
vaihdevuodet,ressi, ongelmat aiheuttaa joskus kuormitusta ja ärtymystä.sillon kannattaa pitää taukoa. ei tarvi haistatella ja riidellä, voi pitää vaikka välivuoden niin ettei kyläile. katsoa miten asiat menee. palata voi sitten ystävyyteen uudella tavalla kun aika kuluu. ei tarvi katkoa välejä voi pitää taukoa.
asiat voi sillä välin ratketa tai muuttua.ihmisten kiinnostukset ja into vaihtelee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, lopetin yhteydenpidon häneen.
Samoin. Se Se mt läski halusi seuraa linkki kivaa...kunnees sen läskit ja pää rhjäti yhtäkkiä. Hyi ...Sain jäsentä päin tietää oli joinut päänsä tohjoksi... Se loppui siihen.
Ärsyttää. Sietokyky näin viiskymppisenä rajallinen.
En enää jaksanu katsoa sitä ryyppäämistä.
Narsisti "ystävä" ei ymmärtänyt muuta kuin omaa tapaansa elää ja ajatella asioista. Pisti itse onneksi välit poikki.
Vierailija kirjoitti:
vaihdevuodet,ressi, ongelmat aiheuttaa joskus kuormitusta ja ärtymystä.sillon kannattaa pitää taukoa. ei tarvi haistatella ja riidellä, voi pitää vaikka välivuoden niin ettei kyläile. katsoa miten asiat menee. palata voi sitten ystävyyteen uudella tavalla kun aika kuluu. ei tarvi katkoa välejä voi pitää taukoa.
asiat voi sillä välin ratketa tai muuttua.ihmisten kiinnostukset ja into vaihtelee.
Voihan sitä ottaa tosiaankin ihan vain etäisyyttä, niin ettei pidä säännöllisesti yhteyttä ja kieltäytyy tapaamisista, vaikka sitten kiireisiin vedoten. Ei ystävyyttä tarvitse silti kokonaan "irtisanoa", eihän se ole niinkuin parisuhde, jota päättäessä sanotaan, että tänä oli nyt tässä- hyvää loppuelämää!
Ikää kun tulee, niin olen entistäkin valikoiva seurani suhteen.