Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, vinkkejä, hääjuhlat ex/ero/lapset

Vierailija
04.07.2022 |

Kummityttö menee naimisiin. Olen eronnut vuosi sitten keväällä, ex löysi uuden ja perusti tämän kanssa heti perheen, heillä on nyt vauva. Omat lapsemme ovat pikkukoululaisia.
Meillä on vuoroviikkojärjestely ja hääviikonloppuna lapseni ovat isällään.
Tulevat häät ovat nyt ensimmäinen "sukujuhla", ja luulen, että kaikki sukulaiset eivät edes tiedä, että olemme eronneet.

Minua nyt jotenkin ahdistaa etukäteen, lapseni menevät siis juhliin isänsä uuden perheen kanssa minä yksin. Tuntuu tosi ikävältä, ensinnäkin katsoa monta tuntia exän uutta perhettä ja lisäksi kun omat lapseni ovat heidän kanssaan, olisi jotenkin outoa vetäytyä itse muualle. Ja lapsenikin varmaan tulevat minun luokseni jossain välissä tai haluavat että olen heidän kanssaan.

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Miten olette selvinneet?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten lapsellisia vastauksia täällä on. Ei kai sitä nyt mennä toisen hääjuhlia tai omien lasten elämää sotkemaan järjestelemällä jotain ihme draamoja. Menet juhliin, käyttäydyt niin, että kummityttö saa onnistuneet juhlat, huomioit omia lapsiasi normaalisti, exälle asiallisen viileä.

Ja kun juhlat on ohi, itket kotona niin paljon kuin tarvitsee.

Vierailija
42/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla keksitty juttu. Kummilapsi siis aikuinen, veikkaus n 25v joten nämä kummit ovat iältään vähintään liki 50v...?? Ja pienet lapset ?

Ei oikein täsmää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika skarppeja ootte, minä en pystyisi menemään.

Vierailija
44/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tässä tilanteessa uuden puolison asemassa, tosin ero oli mieheni exän aloitteesta ja mitään uusia lapsia tähän ei ole tullut meille. Lapset olivat juhlissa äitinsä kanssa, istuimme kylläkin samassa pöydässä ja juteltiinkin.

Tilanne oli kyllä mielestäni molemmille osapuolille jännittävä ja kiusallinen vaikka mitään katkeruuksia ei ollut. Sinuna kyllä kysyisin, voiko lapset olla juhlassa sinun kanssasi jos yhtenä seurueena oleminen on hankalaa.

Vierailija
45/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette oikeasti läheisiä, kummityttösi ymmärtää kyllä, jos jäät pois, kunhan kerrot syyn.

Mun kummeista toinen jäi pois isäni hautajaisista.koska ex-miehensä oli siellä uuden kumppanin kanssa. Soitti mulle, esitti osanoton, kertoi syyn, muisti kukkaseppeleellä. Ihan korrektisti toimi minusta.

Vierailija
46/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh. Olen ollut asiallisen viileä exälleni kummallekin läheisen ihmisen häissä, lähes tukehtunut hääkakkuun kun exä lääppi nuorta vaimoaan juhlissa, meidän lapset istuivat heidän pöydässään uusperheenä ja heillä myös vauva, jota kaikki sukulaiset ihastelivat. Sisälläni raivo ja voimattomuus kun en voinut tehdä mitään. Exä sai levittää uuden onnensa juhliin eikä ollenkaan miettinyt mitään matalaa profiilia. Uusi vaimo sirkutti ja tutustui yhteisiin sukulaisiimme ja vauva rikkoi jään.

Kyllä, itkin tilanteelle voimattomuuttani välillä sivussa juhlista, kotimatkan ja koko yön kunnes nukahdin. Kukaan ei lohduttanut minua. Exä sanoi juhlissa, virnistellen, että kai tulet tervehtimään pöytään ja vauvaa katsomaan, olet oikeastaan sikarin minulle velkaa.

Te ette tiedä miltä tuo kaikki tuntuu vaikka en haluaisi palata ajassa taaksepäin niin kaikki rikki mennyt ja itsensä hylätyksi tunteminen sattuu.

Vierailija
47/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten lapsellisia vastauksia täällä on. Ei kai sitä nyt mennä toisen hääjuhlia tai omien lasten elämää sotkemaan järjestelemällä jotain ihme draamoja. Menet juhliin, käyttäydyt niin, että kummityttö saa onnistuneet juhlat, huomioit omia lapsiasi normaalisti, exälle asiallisen viileä.

Minusta tuollainen teennäisyys on yhtä kuvottavaa kuin draaman aiheuttaminen. En mä ainakaan halua, että joku joutuisi juhlien jälkeen itkemään. Enemmän arvostaisin, että rehellisesti jää pois ja kertoo mulle aidon syyn.

Vierailija
48/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä aikuiset käyttäytyvät ja jos on pelkoa, että eivät osaa, niin sitten jäävät pois.

Vierailija
49/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vähän vastaavissa tilanteissa ja juuri tuo on minusta pahinta, että exän uusi juttelee sukulaisten kanssa minun lasteni asioista tai että oma äitini halusi koko ajan pitää heidän vauvaa sylissään ja hoitaa ja hoki lapsilleni, että mummo vähän tutustuu teidän pikkusiskoon.

En mielestäni ole katkera, mutta kyllä pahalta tuntui. Samoissa juhlissa omat lapsuudenkaverini tulivat pienessä huppelissa kertomaan, kuinka exän uusi on tosi mukava.

Mekin olimme mieheni kanssa 22 vuotta yhdessä, niin siinä ehti sukulaiset ja molempien kaveripiirit tulla tutuiksi ja yhdistyä.

Vierailija
50/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän uusi on tosi mukava on just se asia mitä haluaa kuulla omilta kavereitaan. Saa toki ajatella niin mutta ainakaan minulle ei tarvitse tulla kehumaan. Lakkasin pitämästä yhteyttä kummitätiini juuri tuollaisen kehun jälkeen. Että jos sitten pyytää kylään minun exääni ja hänen uutta vaimoaan, minulla on vähän muuta menoa.

Vierailija
51/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyh. Olen ollut asiallisen viileä exälleni kummallekin läheisen ihmisen häissä, lähes tukehtunut hääkakkuun kun exä lääppi nuorta vaimoaan juhlissa, meidän lapset istuivat heidän pöydässään uusperheenä ja heillä myös vauva, jota kaikki sukulaiset ihastelivat. Sisälläni raivo ja voimattomuus kun en voinut tehdä mitään. Exä sai levittää uuden onnensa juhliin eikä ollenkaan miettinyt mitään matalaa profiilia. Uusi vaimo sirkutti ja tutustui yhteisiin sukulaisiimme ja vauva rikkoi jään.

Kyllä, itkin tilanteelle voimattomuuttani välillä sivussa juhlista, kotimatkan ja koko yön kunnes nukahdin. Kukaan ei lohduttanut minua. Exä sanoi juhlissa, virnistellen, että kai tulet tervehtimään pöytään ja vauvaa katsomaan, olet oikeastaan sikarin minulle velkaa.

Te ette tiedä miltä tuo kaikki tuntuu vaikka en haluaisi palata ajassa taaksepäin niin kaikki rikki mennyt ja itsensä hylätyksi tunteminen sattuu.

Yhteisiin sukulaisiin? Sen siitä saa kun on liian sisäsiittoista meininkiä.

Vierailija
52/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisi häät väliin jos ex tulisi uuden kanssa paikalle.

Vierailija
53/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vaihtoehto on mennä juhliin miesseuralaisen kanssa. Äkkiä verkot vesille onko tuttupiirissä joku hyvännäköinen mies, joka suostuisi pitämään seuraa sinulle. Lapsiahan mies ei ole vielä tavannut kun juttu on aika tuore esim. puoli vuotta mutta sen verran vanha, että perhejuhlissa esittely. Exääsi ketuttaisi kumminkin.

Ottaisin hyvän mieskaverin tai jos sellaista ei ole, palkkaisin seuralaispalvelusta komean tyypin henkiseksi tueksi ja turvaksi.

Vierailija
54/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla keksitty juttu. Kummilapsi siis aikuinen, veikkaus n 25v joten nämä kummit ovat iältään vähintään liki 50v...?? Ja pienet lapset ?

Ei oikein täsmää..

Palstan laskutaitoinen Miss Marple paikalla...

Monet hankkivat lapsia yli nelikymppisinä.

Ensimmäisen ja ainoan virallisen kummilapseni sain 14-vuotiaana, papin erikoisluvalla, koska rippikoulu oli käymättä vielä.

18-vuotisena erosin kirkosta, joten lisää kummilapsia ei tullutkaan.

Vierailija
55/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo saanut kärsiä tarpeeksi. Lähetä kortti kummitytölle ja sovi tapaaminen hänen kanssa erikseen jos hän on sinulle läheinen. Mitä sitä turhaan kiusaamaan itseään, ikävä tilanne kaikin puolin.

Vierailija
56/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollainen teennäisyys on yhtä kuvottavaa kuin draaman aiheuttaminen. En mä ainakaan halua, että joku joutuisi juhlien jälkeen itkemään. Enemmän arvostaisin, että rehellisesti jää pois ja kertoo mulle aidon syyn.

Onko se itku nyt niin kamalaa, ei ne tunteet niin pelottavia ole, eiköhän ap ole itkenyt asiaa jo muutenkin. En itse jättäisi sukulaiseni häitä väliin eksän takia.

Vierailija
57/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kummitytöltä onko eksä kutsuttu perheineen vai yksin? Itse en morsiamena kutsuisi oman sukulaiseni eksän uutta vaimoa. Varsinkin jos tietäisin että siitä tulisi ikävä ja kiusallinen olo jätetylle. Eksän voisin kutsua jos hän on myös läheinen mutta uusi vaimo saisi vauvan kanssa jäädä pois.

Vierailija
58/74 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kummitytöllesi ja kerro tilanteesi. Mietitte sitten yhdessä mitä teet. Haleja ja tsemppiä. Ei se maailma yhteen tai kahteen kuspäähän kaadu.

Vierailija
59/74 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein täsmää..

Palstan laskutaitoinen Miss Marple paikalla...

Monet hankkivat lapsia yli nelikymppisinä.

Ensimmäisen ja ainoan virallisen kummilapseni sain 14-vuotiaana, papin erikoisluvalla, koska rippikoulu oli käymättä vielä.

18-vuotisena erosin kirkosta, joten lisää kummilapsia ei tullutkaan.

Sun logiigan mukaan pariskunta tuli kummeiksi heti rippikoulujensa jälkeen. Tietämättään, että heistä tulee vielä pariskunta. Ap puhuu kummitytöstä, mutta kaiken järjen mukaan myös ex on saman tytön kummi, koska ei olisi muutoin menossa häihin. Laskelmia voi tehdä edelleen erinäisistä asioista😂

Vierailija
60/74 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne juhliin ihan normaalisti, käyttäydyt neutraalin kohteliaasti, ja jos/kun joku kysyy, kerrot rehellisesti tilanteen. He tekevät sitten itse johtopäätökset.