Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huijaus puheluko Senegalista?

Vierailija
04.07.2022 |

Onko kukaan saanut huijaus / häiriö puheluita +221302657453 nrosta? Maakoodi +221 on kyllä Senegalin, mutta minä en tunne sieltä ketään. Numeronikin on salainen. En tietenkään vastannut. Mitä tapahtuisi, jos vanhingossa en näe soittajan numeroa ja vastaisin puheluun? Tietääkö kukaan moisesta touhusta jotain?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain puhelun Ugandasta. Älkää vastatko, älkää soittako takaisin, älkään tekstatko, poistakaa vain numero.

Miten numeron, jota ei ole tallennettu puhelimeen voi poistaa?

Vierailija
22/60 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Senegalista ei tule huijauspuheluita.

Senegalilaiset ja muut afrikkalaiset tunnetaan korkeasta moraalista ja ehdottomasta rehellisyydestä.

Toki, mutta heidänkään moraalinsa ei yllä somalien tasolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain puhelun Ugandasta. Älkää vastatko, älkää soittako takaisin, älkään tekstatko, poistakaa vain numero.

Miksi et vastannut? Minusta on törkeää rasismia jättää puheluun vastaamatta vain siksi, että puhelu tulee Afrikasta. 

Vierailija
24/60 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken pirahti 221 -alkuinen puhelu, kerran hälytti, en ehtinyt vastata ja kun myöhemmin katsoin, huomasin oudon numeron. Tulin tänne ja täällähän homma selvis. Joudun työkseni 24/7 vastaamaan vieraisiin numeroihin, niin joskus voin vahingossa vastata mm Microsoft -puheluihin. Silloin olin vaan hissukseen ja sammutin puhelun.

Vierailija
25/60 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Numeronikin on salainen." Mitä sitten? Ei puhelinhuijarit numeroita mistään Finderista etsi vaan tietokone soittaa kaikkiin mahdollisiin numeroihin.

En vastaa mihinkään ulkomailta tuleviin numeroihin. Jos töistä joku lontoolainen soittaa, niin hän soittaa Teamsin kautta. Harvemmin vastaan kotimaisiinkaan numeroihin, vähintään googletan ensiksi.

Vierailija
26/60 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vastaamista nyt mitään seuraa. Saa vain hetkeksi viihdettä niitä kuunnellessa

Vierailija
27/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut kaverillekin ja soitti takaisin, oli laskutettu pari euroa puhelinlaskussa.

Vierailija
28/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin eston nrolle ja poistin sen heti. Toimiiko esto vaikka nroa ei ole tallennettu puhelimeen?

Toimii. Voivat tosin soittaa eri numerosta,mutta älä vastaa mihinkään sanasta suuntanumerosta tulevaan puheluun, ja laita estot.

Vierailija
29/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin äsken senegalista tulleeseen puheluun.

Siellä oli joku ihana, paikallinen mies. Juttelimme varmaankin pari tuntia.

Olen aivan rakastunut ja suunnittelemme, että mies tulisi suomeen tapaamaan minua.

Lähetin jo rahaa lentolippuja varten.

Rakkaus on niin ihanaa.

Niin on, itse täällä kovasti odottelen nigerialaisen prinssini saapumista. Ei oo pariin viikkoon mitään kuulunut, varmaan matkalla ei oo verkkoa. 

Vierailija
30/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea ja varakas "amerikkalainen upseeri / kaunotar hädässä" siellä, haluaa miten syvästi on juuri sinuun rakastunut.

Vierailija
31/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain Senegalin maakoodilla olevan soiton eri numerosta. Muutaman kerran soi ja loppui. Ei minullakaan ole tuttuja Senegalissa. Mies vastasi joskus näihin Intiasta tuleviin tietokoneenhuoltohuijauksiin. Hetken kuunteli ja löi luurin korvaan. Itse vastasin suomalaisesta numerosta tulleeseen puheluun, jossa intialaisaksentinen mies ehti ilahtuneesti sanoa "Hello" ennen kuin puhelu katkesi. Mitään ei tapahtunut, vaikka vastasimme vahingossa noihin puheluihin.

Kalastavat tietoja .Lopen kyllästynyt tähän. 

Vierailija
32/60 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senegalin heppu yritti soittaa minullekin,mutta puhelin näytti puheluyritykseesi tulevan sieltä,että yritykseksihän se jäi!Varokaa näitä +212-soittoja ja jättäkää vastaamatta edes etunimellänne!

Vierailija
33/60 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti soittaa ensin arpomiinsa numeroihin, siis ihan vain kaikkiin numeroyhdistelmiin, ei niitä mistään finderista haeta tai henkilöitä valita. Sitten niihin numeroihoin, joista on vastattu soittaa ihminen, se huijari joka tekee huijausta työkseen.

Jos ei tunne ketään ulkomailta niin ei kannata vastata. Jos ei ole lähisukulaisia ulkomailla niin ei sieltä voi perintöäkään tulla, eikä tule uljas prinssi/prinsessa noutamaan valkealla ratsulla.

Vierailija
34/60 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin eston nrolle ja poistin sen heti. Toimiiko esto vaikka nroa ei ole tallennettu puhelimeen?

Hyvä tavaton, ei se auta!

Robotti-tietokone soittaa numerosarjoja, aina sattuu jokin numero kohdalleen!

Vierailija
35/60 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin äsken senegalista tulleeseen puheluun.

Siellä oli joku ihana, paikallinen mies. Juttelimme varmaankin pari tuntia.

Olen aivan rakastunut ja suunnittelemme, että mies tulisi suomeen tapaamaan minua.

Lähetin jo rahaa lentolippuja varten.

Rakkaus on niin ihanaa.

Ihanaa. Minäkin löysin rakkauden kun vastasin Senegalin puheluun. Ihana amerikkalainen kenraalismies, hänkin on tulossa jo Suomeen, luonnollisesti tarvitsi hieman rahallista avustusta jotta pääsisi eroon armeijasta, mutta kunhan pääsee Suomeen ja pankkiin niin hän korvaa minulle kyllä. Hän on hyvin, hyvin varakkaan suvun vesa.

Sitten muutamme hänen huvilalleen Floridaan, ajattelin jo kutsua Karita Mattilankin coctailille, eikös hän niillä huudeilla oleile. Sitten joisimme kaikki yhdessä makoisia mimosia ja käristäisimme rintakehäämme auringossa ja voisimme postailla bikinikuvia Twitteriin. Kyllä kelpaa!

Vierailija
36/60 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun otti yhteyttä Instagramin kautta nigerialainen romanssihuijari.

Ajattelin tsekata miten tällainen huijaus etenee ja "seurustelumme" jatkui WhatsAppin kautta. Esitin rikasta hölmöä leskeä ja annoin huijarille vahvasti filtteroidun ja käsitellyn kuvan itsestäni. Huijari oli miellyttävä-ääninen ja puhui kaunista englanninkieltä, joten iskin pökköä pesään ja esitin olevani hyvin rakastunut häneen mutta keksin aina uuden syyn, miksi en juuri nyt pystynyt lähettämään hänelle lainaksi pyytämäänsä summaa.

Nautin parin viikon ajan aivan uskomattomasta kiihkeästä ja taitavasta puhelinseksistä kunnes sitten (kuvainnollisesti) kiskaisin häneltä pöksyt nilkkoihin ja jätin tämän tulisen rakastajani ihmettelemään, että mitä nyt oikein olikaan tapahtunut....

Vierailija
37/60 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Senegalista ei tule huijauspuheluita.

Senegalilaiset ja muut afrikkalaiset tunnetaan korkeasta moraalista ja ehdottomasta rehellisyydestä.

Aivan totta.

Eikä sielläpäin käytetä Magic Voice puhelimia, jotka muuttavat miehen äänen naisen ääneksi.

Seksikästä voihkintaa ja mittari raksuttaa...

Tämä selvisi Ylen dokumentista, joka taisi kertoa Nigeriasta.

Vierailija
38/60 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole huijaus. Siellä on oikeasti Senegalilainen prinssi, joka tarvitsee apuasi siirtääkseen valtavan omaisuutensa Eurooppaan. Muodollisuuksien suorittamiseen tarvittavaa pientä rahallista avustusta kohti saat hyvän korvauksen.

Vierailija
39/60 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta voi olla kuin huijauspuhelu.

Monella ei ole mitään tekemistä Senegalin kanssa.

Vierailija
40/60 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli 26.7.22 myöhempään illasta puhelu Senegalista numerosta: +221308466 vaikka en tunne sieltä ketään, enkä pyöri Suomessakaan koskaan mustien tai muiden ulkomaalaistaustaisten kanssa, enkä jaa numeroani muuta kuin virallisiin tarkoituksiin!!!! :O