Mikä hemmetti morsiamia vaivaa? Jo toiset jäätävät häät nyt lusittu!!!
Olen raahannut nyt perheeni kaksiin häihin 250 kilsan päähän. Molemmat morsiamet ovat opiskelukavereitani.
Häät ensinnäkin tulevat nelihenkiselle perheelle kalliiksi bensoineen ja vaatteineen ja yöpymisineen. Sen lisäksi pitäisi olla valmis auttamaan koristeluissa, järjestää lapsille yhdeksän aikaan hakija ja jäädä juhlimaan.
Kiitokseksi saa puisevat häät, joissa enimmäkseen aika menee odotteluissa, drinkkejä saa muutaman ja juhlaruokana pari mautonta pastasalaattia, patonkia ja kermakakku.
Toinen morsiamista närkästyi, kun emme olleet valmiita uhraamaan häitä edeltävää päivää eli perjantaita juhlakoristeluihin ja lähdimmme kyllästyneiden 8- ja 12-vuotiaan kanssa yhdeksältä hotellille.
Loppukesästä olisi vielä kolmannet häät. Aiomme tehdä oharit ja mennä mökille. Siellä on tekemistä, ruokaa, eikä tarvitse maksaa 500 euroa yhdestä illasta ja kuunnella narinoita.
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärtänyt tarinasta, miksi nimenomaan morsiamet olivat jäätäviä? Onko oletuksena siis, että häät ovat morsiamen, eivät sulhasen, järkkäämä juhla?
Olen varma siitä, että häät suunnitellaan morsiamen tahdon mukaan vähintään 90% varmuudella. Onko sulhasella mitään sananvaltaa?
Miettikääpä itse ketkä olette olleet omissa tai ystävän häissä, kenen sana on painanut eniten?
Morsiamen määräysvalta johtaakin sitten muutaman vuoden päästä eroon.Sulhasia ei yleensä kiinnosta laittaa tikkua ristiin suunnittelun eteen, vaikka on ihan haluttu ne isot häät. Siksi se on vähän niinkuin pakko morsiamen järjestää. Samasta syystä liitot päättyy eroon, kun toinen ei pane tikkua ristiin minkään muunkaan eteen.
Harvoin sulhanen haluaa isot häät. Ei niitä kiinnosta levitellä hallaharsoja eikä tilata Kiinasta hääsälää.
Ihan hyvin voi haluta isot häät ilman, että yhtään kiinnostaa kiinalainen hääsälä tai ylipäätään mitkään koristelut.
Totta! Nykyään monet parit järjestävät yhtä innokkaasti omia häitään. Muinaisessa työpaikassani oli 3 häitään järjestelevää, ja heistä 2 miestä ja 1 nainen kaikki aivan yhtä innoissaan touhussa mukana.
Tän takia en pidä mitään juhlia. En oo mikään suunnittelija ja en halua että kaikki syyttää mua, jos jokin järjestelyissä mättääkin - kun näköjään miestä ei koskaan syytetä. Rahaakaan ei ole kovin paljoa, niin olisi 100% varmaa, että kritiikkiä tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WhiteTrash meininkiä tuollaset kotikutoiset häät.
>>maistraattihäät jos ei ole halua maksaa kunnon pippaloistaMinä en oikein ymmärrä mitä tällä palstalla White trash -nimityksellä tarkoitetaan?
Millaisia ihmisiä?
Minulla on kaksi tytärtä ja molemmilla oli kotikutoiset häät. Ruoka tosin riitti ja se oli hyvää ( makuasia tietenkin).
Molemmat tekevät väitöskirjaa ja ystävät olivat pääasiassa hyvin koulutettuja, mutta he ilmeisesti silti kuuluvat tuohon whitetrashiin.
Ei isoja rahoja? Halua laittaa kaikkia irtilähtevää varallisuutta häihin? Tyylitajun puutetta?
Vai mikä ominaisuus tekee wt?Mulle white trash on suurin osa niistä pariskunnista, jotka esiintyy suomalaisissa tosi-tv-hääohjelmissa. Lähes järjestään ainakin morsian on lihava ja tatuoitu.
^ jatkan...Lilamusta siili tms. Liian "antava" puku häämekoksi, sulho kännissä jo alttarilla...Käytöstavat kaikilla hukassa, kiroillaan, puhutaan härskiä ja nauraa röhnötetään kovaan ääneen. Pöytätapoja ei ole, veitset menee suuhun, tai haarukoidaan koko Menu samalla haarukalla(pelkästään)
Kaikki juodaan suoraan tölkistä, tai taskumatista.
Kiusallista.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä epäsuosittu mielipide, mutta minusta on rumaa puhua tällä tavalla toisten vaivalla järjestämistä häistä. Olisipa inhottavaa jos omat ystävät/sukulaiset haukkuisivat häät pystyyn jälkikäteen. Jotenkin tässä kuvastuu hyvin itsekeskeinen kulttuurimme. Ei ole kyse hääparin tärkeästä päivästä vaan siitä, että minulla ei vain saa olla tylsää tai minulle kelpaamatonta ruokaa. Itse olen ollut kaikenlaisissa häissä; lapsettomissa illallishäissä, bilehäissä, alkottomissa häissä, pienissä ja isoissa häissä ohjelmalla ja ilman. Kaikissa on ollut ihan mukavaa ja pääasia, että hääpari on nauttinut juhlasta. Eipä ole tullut mieleen haukkua juhlia jälkikäteen kenellekään. Eihän ne minua varten ole järjestetty.
Karjalainen vieraanvaraisuus ei taida olla tuttua.
Hääparilla on mukavampaa jos vieraat viihtyvät. Olen ollut sellaisissakin häissä, joissa vieraat lähti ennen kuin bilebändi aloitti. Hääparille jäi todella huonot fiilikset. Bändille soitettiin matkalle, että kääntykää takaisin, täällä ei ole enää tanssijoita.
Häät ovat muutenkin silkkaa rahantuhlausta, varsinkin kun nykyään parisuhteet eivät kestä ja häirä juhlitaankin sitten viiden eri kumppanin kanssa.
En itse aio häitä pitää, mennään miehen kanssa maistraatissa. En voi muutenkaan sietää häitä. Aina samat jutut. Nytkin katsoin somessa Mmiisas oli mennyt naimisiin ja samanlainen hääbingo oli ollut siellä kuin yhdissä häissä joissa olimme. Samat ohjelmat.
Häiritsee aloittajan syyllistys morsianta kohtaan. Ei sulhasta edes mainita😬
Kanttorina ollessani näin kaikenlaisia morsiamia. Tässä yksi mieleenjäävimmistä tapauksista. Soittaessani parvella Mendelssonia, oli morsiamella siinä määrin saappaat sekaisin, että sulho joutui näkyvästi tukemaan taluttaessaan juopunutta morsiantaan. Alttarilla morsio innostui hihittelemään ja huudahtelemaan omituisuuksia. Tämä tapahtui kolmen aikaan iltapäivällä. Kuinkahan protokolla mahtoikaan jatkua päivän edetessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä epäsuosittu mielipide, mutta minusta on rumaa puhua tällä tavalla toisten vaivalla järjestämistä häistä. Olisipa inhottavaa jos omat ystävät/sukulaiset haukkuisivat häät pystyyn jälkikäteen. Jotenkin tässä kuvastuu hyvin itsekeskeinen kulttuurimme. Ei ole kyse hääparin tärkeästä päivästä vaan siitä, että minulla ei vain saa olla tylsää tai minulle kelpaamatonta ruokaa. Itse olen ollut kaikenlaisissa häissä; lapsettomissa illallishäissä, bilehäissä, alkottomissa häissä, pienissä ja isoissa häissä ohjelmalla ja ilman. Kaikissa on ollut ihan mukavaa ja pääasia, että hääpari on nauttinut juhlasta. Eipä ole tullut mieleen haukkua juhlia jälkikäteen kenellekään. Eihän ne minua varten ole järjestetty.
Hääparilla on mukavampaa jos vieraat viihtyvät. Olen ollut sellaisissakin häissä, joissa vieraat lähti ennen kuin bilebändi aloitti. Hääparille jäi todella huonot fiilikset. Bändille soitettiin matkalle, että kääntykää takaisin, täällä ei ole enää tanssijoita.
Ei kukaan hääpari varmaan tarkoituksella suunnittele ankeita häitä, joissa vieraat eivät viihdy. Tämän ketjun perusteella vaikuttaa siltä, että joitain on melkeinpä mahdotonta miellyttää. Ehkä vierailla on peiliin katsomisen paikka, jos ajatuksena on, että he saapuvat häihin viihdytettäväksi ja osoittelemaan virheitä. Ei ihme, että ilmapiiri on ankea, jos vieraat ovat tällä asenteella liikkeellä. Ehkä voisi valittamisen sijaan nostattaa tunnelmaa omalla toiminnallaan. Mennä tanssimaan, herätellä kiinnostavia keskusteluja vierustovereiden kanssa tms.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan saanut kutsua häihin :(
Hyvien häiden resepti on aika yksinkertainen. Mietitään viihdyttävää ohjelmaa, kutsutaan tarpeeksi vieraita, järjestetään tarpeeksi viihdykettä ja hyvää ruokaa ja juomaa.
Ruuan ei tarvitse olla kallista tai hienoa ja juomaa on hyvä varata riittävästi ja jättää viina pois. Miedoilla juomilla harva vetää överit.
Bändi toimii lähes poikkeuksetta.
t. valokuvaaja
Vierailija kirjoitti:
Meidän häämme ovat kohta. Hääpaikalla ensin canapeet ja drinkkitarjoilu. Pöytiin tarjoiltu gourmet-illallinen. Baari auki pikkutunneille asti, ilmainen tietysti (siis vieraille;)). Yöruoka. Aamiainen seuraavan aamuna. Ja kaikille häävieraille varattu ja maksettu majoitus. Ei lapsia, kiitos.
Niin vissiin! :D
Ehkä tuleva morsian kyselee millaiset sitte olisi hyvät häät? Millaista ohjelmaa, mitä ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan hääpari varmaan tarkoituksella suunnittele ankeita häitä, joissa vieraat eivät viihdy. Tämän ketjun perusteella vaikuttaa siltä, että joitain on melkeinpä mahdotonta miellyttää. Ehkä vierailla on peiliin katsomisen paikka, jos ajatuksena on, että he saapuvat häihin viihdytettäväksi ja osoittelemaan virheitä. Ei ihme, että ilmapiiri on ankea, jos vieraat ovat tällä asenteella liikkeellä. Ehkä voisi valittamisen sijaan nostattaa tunnelmaa omalla toiminnallaan. Mennä tanssimaan, herätellä kiinnostavia keskusteluja vierustovereiden kanssa tms.
Hei Unelma-täti! Eikö olekin upea ilma ja ihana tunnelma! Harvoinpa sitä pääsee täyteen päivänpaisteeseen ilman pienintäkään varjonpaikkaa, ihan työväentalon leikatulle nurmelle! Eiköhän panna tanssiksi, heitetäänpä se rollaattori pois! Johan tässä on 85 minuuttia olla löllötelty.
Tai ehkä voisi kunnioittaa edes vieraiden perustarpeita eikä kohdella heitä kuin karjaa?
Vierailija kirjoitti:
"Drinkkejä saa muutaman". Tuossa taisi olla se avainkohta. Millaiselle ihmiselle MUUTAMA drinkki ei riitä? Ja millainen ihminen ylipäätänsä ajattelee jotain alkoholia, kun menee häihin?
Kuka amatööri menee häihin ilman taskumattia?
meidän tulevat häät - aika maistraattiin, nimet paperiin - ja maailma jatkaa pyörimistään.
Olisitte jättäneet lapset pois. Vaikka mummolaan ja käyneet miehen kanssa kahdestaan niissä häissä. Jos ei siis ollut lapsille erityisen tuttu henkilö kyseessä. Ei niihin pidä koko perheellä lähteä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan jo viisikymppinen pariskunta, joten häät alkaa olla harvemmassa. Tänä vuonna on yhden perheenjäsenen (siis ihan pakolliset osallistua) häät syksyllä ja niissä on pakko yöpyä. Hinta on 180e/2hlön huone ja mitään muuta ei ole seudulla tarjolla. Ainoa vaihtoehto olis ajaa syksyn pimeydessä hirviä peläten 100km kotiin. Mua hiukan tympii kun mieluummin tosiaan haluaisin herätä seuraavana aamuna kotona enkä hääseurueen kanssa samasta hotellista, mutta ihan turvallisuussyistä on pakko jäädä sinne. Lisäksi mulla on työmatkat molemmin puolin näitä kekkereitä, eli ärsyttää sekin, että kotona kerkee käydä vaan kääntymässä.
Viiskymppiset ei uskalla ajaa syksyllä 100km (vähän reilu tunti) koska tielle voi tulla hirvi?
Kyllä tässä taitaa olla jostain muusta kyse kuin iästä. Itsekin kohta 50, eikä ole ajamisen uskallukseen kyllä vaikuttanut mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärtänyt tarinasta, miksi nimenomaan morsiamet olivat jäätäviä? Onko oletuksena siis, että häät ovat morsiamen, eivät sulhasen, järkkäämä juhla?
Olen varma siitä, että häät suunnitellaan morsiamen tahdon mukaan vähintään 90% varmuudella. Onko sulhasella mitään sananvaltaa?
Miettikääpä itse ketkä olette olleet omissa tai ystävän häissä, kenen sana on painanut eniten?
Morsiamen määräysvalta johtaakin sitten muutaman vuoden päästä eroon.Sulhasia ei yleensä kiinnosta laittaa tikkua ristiin suunnittelun eteen, vaikka on ihan haluttu ne isot häät. Siksi se on vähän niinkuin pakko morsiamen järjestää. Samasta syystä liitot päättyy eroon, kun toinen ei pane tikkua ristiin minkään muunkaan eteen.
Harvoin sulhanen haluaa isot häät. Ei niitä kiinnosta levitellä hallaharsoja eikä tilata Kiinasta hääsälää.
Kyllä voi haluta isot häät vaikkei järjestelyt kiinnostaisikaan.
Pohjanmaan puukkojunkkarit saattaa halutakin isot häät, kun kaikki pitää olla suurta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän häämme ovat kohta. Hääpaikalla ensin canapeet ja drinkkitarjoilu. Pöytiin tarjoiltu gourmet-illallinen. Baari auki pikkutunneille asti, ilmainen tietysti (siis vieraille;)). Yöruoka. Aamiainen seuraavan aamuna. Ja kaikille häävieraille varattu ja maksettu majoitus. Ei lapsia, kiitos.
Riippuen häiden koosta niin toihan maksaa 100 000 euroa