Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko muilla lapsuudessa sellaista, että lääkettä ei meinattu antaa vaikka olisitte tarvinneet jotain lääkettä?

Vierailija
04.07.2022 |

Minä muistan omasta lapsuudestani sen, kun minulla oli joskus vaikka kipua ja valitin sitä vanhemmille, niin he vähettelivät kipua ja sanoivat, että en minä lääkettä tarvitse. Loukkasin 13-vuotiaana jalkani niin että nilkka murtui ja jalkaan laitettiin kipsi. Jalka oli oikeasti kipeä mutta vanhemmat eivät suostuneet antamaan lääkettä ja esimerkiksi nukkuminen oli vaikeaa kun jalkaa sattui. Vaikka vanhemmat tiesivät, että itkin kivusta, niin he eivät antaneet lääkettä. Onneksi jo täysi-ikäinen mutta vielä kotona asuva siskoni sääli minua, kävi ostamassa lääkkeitä ja antoi minulle niitä vanhempien tietämättä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät onneksi omat vanhemmat, mutta 80luvun lapsena muistan kyllä miten yhden kaverin korvatulehdusta hoidettiin puhaltamalla tupakansavua korvaan ja toinen ei saanut särkylääkettä päänsärkyyn. Ihan järkyttävää :(

Vierailija
22/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain neljäsosan aspiriinia kun päähän koski. Olin jo ainakin kymmen vuotias,. Ei se auttanut mitään niin pieni määrä . Sama annos oli ollut aina, eikä sitä suurennettu vaikka kasvoin. Yläasteella ostin itse Buranaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse sain kotona aina lääkettä, jos tarve oli, joillain kavereilla kyllä oli aika nihkeää lääkeiden saaminen. Yksi sukulaiseni on todella lääkevastainen, sekä omalla, että lastensa kohdalla. Meinasi saada slaagin, kun lääkäri oli johonkin vaivaan käskenyt syödä buranaa kuurina viikon ajan, 3 krt päivässä tms. Oli vakuuttunut, että sellaiseen lääkemäärään suunnilleen kuolee.

Vierailija
24/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaäidilläni oli suuria vaikeuksia ymmärtää kuukautiskipujani. Olivat kuulemma psykosomaattisia. Onneksi isälläni oli lähes aina särkylääkettä, jota myös tarvittaessa sain.

Vierailija
25/25 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa kohtelua ap. 

Miten tätäkin voi alapeukuttaa? Eläimenkin kipuja pitää jo lain mukaan helpottaa, saati sitten ihmisen. 

Monet jää niihin lääkkeisiin koukkuun.

Buranaan ja Panadoliin?

Kyllä niihinkin voi jäädä.

Avaatko millä mekanismilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi