Mihin 30-vuotias tarvitsee sähköavusteista pyörää, kun 85-vuotiaskin osaa ajaa tavallista pyörää?
Hassua, kun täällä vanhukset ajaa oikeilla pyörillä ja nuoret sähköavustuksella. :)
Kommentit (34)
Ihmettelen ihan samaa. Olen itse 40+ ja käytän tavallista pyörää työmatkoihini kuten kaikkeen muuhunkin. Minulla on mahdollisuus käydä töissä suihkussa ja käynkin.
Olen miettinyt sähköpyörän hankintaa mutta minulla ei oikeasti ole siihen tarvetta eikä mahdollisuutta säilyttää missään. Pihalle en halua sitä jättää koska kaikki nyysitään enkä halua tuoda pyörää sisälle.
Nyt mulla on noin 10v vanha pyörä eikä siinä ole 'kuin' seitsemän vaihdetta, joten se ei kelpaa varkaille -vierestä viedään pyöriä mutta mun säilyy.
Olen täysin tyytyväinen pyörääni, joka on aikast huoltovapaa kun sen käyttää joka toinen vuosi huollossa. Sähköpyöriä pitänee ehkä huoltaa enemmän? Tutullani sähköpyörä toimi yhden kesän ja on nyt ollut huollossa vähän väliä kun myyjä/maahantuoja ei halua sitä vaihtaa vaan korjata koko ajan.
sinäkö AP olet täällä tehnyt muitakin sähköpyöräaiheisia aloituksia? Jos nyt vaan polkisit ilolla sitä omaa normipyörääsi ja antaisit muiden pyöräillä millä nyt pyöräilee? Tai jos nyt noin kovasti kismittää niin vuokraa tai pyydä lainaan sähköpyörä jotta saat kokeilla sellaista. Ei tarvi täällä netissä mussuttaa turhista. Senkin ajan voi vaikka mennä ulos pyöräilemään...
85-vuotiaan ei tarvitse polkea joka päivä töihin, ja voi valita reittinsä nini ettei ole ylämäkiä liikaa.
Vastustatko sähköpyöriä siksi että kuvittelet että ne vie sinulta mahdollisuuden autoilla? Vai mistä on kysymys?
Jos jaksaa pyöräillä tavallisella pyörällä 15 km, niin sähköpyörällä menee kevyesti 60 km. Siis se mahdollistaa pitemmät pyöräretket. Itsekin olen miettinyt sähköpyörän hankintaa, kun kaikki kiinnostavat kohteet 20 km säteellä on jo käytynä. Eniten sähköpyörässä epäilyttää akkupalon riski.
Ehkä sillä kasikymppiselläkin olisi sähköpyörä jos sillä olisi sellaiseen varaa.
Kylläpä sähköpyörien omistaminen kirveltää ihmisten persettä
Minulla on sähköpyörä, koska en halua mennä hikisenä töihin.
En myöskään halua käydä työpaikalla jossain yleisessä kammosuihkussa.
Onko se ap:ltä pois, jos joku ajaa sähköpyörällä? Onko joskus joku "mummo" ohittanut hänet (ja hänen lycransa) ylämäessä ja nyt on suru puserossa?
Mihin 30 -vuotias tarvitsee sähköpyörää kun voi istua myös tietokoneen ääressä saman ajan?
Jännä kans kun vanhukset käy paikan päällä pankissa kun nuoremmat hoitaa kaiken netin välityksellä. Voi näitä aikoja!
Työmatkani on 13km ja kuljen sen sähköpyörällä. Työ sisältää asiakaspalvelua eikä työpaikalla ole mahdollisuutta peseytyä. Pyöräilen kyllä ihan riittävästi tavallisellakin polkupyörällä, taas elokuussa kutsuu saariston rengastie.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä sähköpyörien omistaminen kirveltää ihmisten persettä
Kyllä, aloituksesta huokuu kateus.
85 vuotiaat ovat yleensä jo niin pihejä ja arkkuun valmiita, etteivät tuhlaa rahojaan uusiin hömpötyksiin.
Esimerkiksi a) kaikki fyysiset sairaudet eivät näy päällepäin, voihan olla että joku ei vaan edes pysty ajamaan pitkiä matkoja tavallisella pyörällä
tai b) hikoilee paljon ja töissä ei ole suihkua tai c ) haluaa ajaa sähköpyörällä.
Olipa syy mikä tahansa, niin miten kenellekään tulee edes mieleen miettiä, miksi jollain on sähköpyörä?!
Täällä on todella hupaisia tyyppejä kirjoittelemassa!
Kaiva se vanha jankkausketju ja lue sieltä
Voi vain todeta että v i t t u a k o s se aplle kuuluu
Sellainen 30-vuotias on lellitty pullamössösukupolven jäsen, jonka pitää saada heti kaikki mitä haluaa ja joka on tottunut nuoresta asti pääseemään autolla kaikki vähänkin pitemmät matkat, kun taas 85-vuotias on usein joutunut kävelemään pitkiäkin matkoja ja tekemään usein raskaitakin töitä pitkää päivää.
Kun sille 30 vuotiaalle työmatkakulkuneuvoksi on vaihtoehtona joko auto tai sähköavusteinen polkupyörä, niin eikö jälkimmäinen kuitenkin ole parempi?
Sähköavusteisella polkupyörällä pääsee etenemään nopeammin, ainakin täällä, missä 90% maastosta on joko ylämäkeä tai alamäkeä, tyypillisesti kumpaakin yhtä paljon.
Mihin 85-vuotias tarvitsee tavallista polkupyörää, kun 47-vuotiaskin osaa kävellä?