Viiltelyjäljet käsivarressa ja sukulaisvierailut
Olen alkanut epäillä, että yksi sukulaiseni epäilee minua huumeidenkäyttäjäksi, kun minulla on teininä tekemäni viiltojäljet käsivarressa. Minulla tosin oli se samat teininäkin, enkä ole koskaan käyttänyt mitään päihteitä; en edes tupakkaa tai alkoholia.
Hän suhtautuu minuun aiempaa nuivemmin ja etäisemmin, vaikka olen kohtelias ja vien aina tuliaisia ja autan kotitöissä paljon jne. Eipä tässä taida olla mitään tehtävissä. En jaksa alkaa selitellä niitä jälkiä, kun hän ei kysynyt mitään. Lämpimällä säällä on vähän "pakko" pitää lyhythihaisia, vaikka jälkien vuoksi olen vuosikaudet pitänyt pitkähihaisia kesäisinkin. Ehkä pitää ottaa uudelleen etäisyyttä ja en enää ole tekemisissä hänen kanssaan.
Kommentit (24)
Jos viiltelyäljet häiritsevät itseäsi niin käytä jotain ohutta ja ilmavaa pitkähihaista paitaa joka ei ole kuuma helteelläkään.
Sitten kun olet tarpeeksi kauan käyttänyt lyhythihaisia niin asia ei enää ahdista ja mietitytä. Kestää hetken tottua mutta elämä on sen jälkeen helpompaa ja olet rohkeampi. Turhaa peitellä ja stressata jälkiä. Jos joku on niin hölmö että tuomitsee sen takia niin se ei ole sinun ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär 21 v. ei peittele viiltojälkiään ja niitä on paljon, käsissä sekä jaloissa. Ei tosin niitä
tyrkytä/esittele tarkoituksella, mutta käyttää helteillä hihattomia paitoja, sortseja, mekkoja ymsKantaa rohkeasti teininä tehtyjen töppäysten jäljet ja vastaa reilusti, jos kysytään.
Täyspäisen äidin kanssa kasvaessa hänen mieleensä ei olisi edes tullut saati että olisi kyennyt noin kauhealla tavalla monta kertaa vahingoittamaan itseään. Kertoo hyvin paljon perheestänne, huostaanotto nuorella iällä dynamiikaltaan terveeseen perheeseen olisi tuonkin tragedian välttänyt, kaikista kun ei ole vanhemmuuteen.
No, sillä
Sukulaisella on omat angstinsa.
Ehkä se on osasyynä siihenkin, että
Olet viillellyt. Ehkä suvussanne on tuollaista epäluuloisuutta ja sieltä, ettei asioista puhuta? Suljetaan silmät.
Ehkä joku päivä
Otat asian esiin itse. Kerrot, että olet miettinyt pelottaako tai askarruttaa häntä nämä sinun arpesi.