Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viiltelyjäljet käsivarressa ja sukulaisvierailut

Vierailija
04.07.2022 |

Olen alkanut epäillä, että yksi sukulaiseni epäilee minua huumeidenkäyttäjäksi, kun minulla on teininä tekemäni viiltojäljet käsivarressa. Minulla tosin oli se samat teininäkin, enkä ole koskaan käyttänyt mitään päihteitä; en edes tupakkaa tai alkoholia.

Hän suhtautuu minuun aiempaa nuivemmin ja etäisemmin, vaikka olen kohtelias ja vien aina tuliaisia ja autan kotitöissä paljon jne. Eipä tässä taida olla mitään tehtävissä. En jaksa alkaa selitellä niitä jälkiä, kun hän ei kysynyt mitään. Lämpimällä säällä on vähän "pakko" pitää lyhythihaisia, vaikka jälkien vuoksi olen vuosikaudet pitänyt pitkähihaisia kesäisinkin. Ehkä pitää ottaa uudelleen etäisyyttä ja en enää ole tekemisissä hänen kanssaan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenkö siis vain palveluksen, jos pysyttelen erossa sukulaisistani siksi, kun mulla on teininä tehdyt viiltojäljen arvet käsivarsissani? Olen ihan kunnollinen kansalainen muuten.

Vierailija
2/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että se luulisi viiltojälkiä pistojäljiksi? Pitää olla vähän tyhmä sukulainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiltelyjäljistä aiheutuu koko elämän kestävä stigma, niin se vain on. Itse olen valinnut pitkähihaiset, koska en jaksa sitä ihmisten tuijotusta ja joskus harvoin kommentointia. Tatuointia olen myös harkinnut, tuijotelkoon mieluummin sitä eikä arpia.

Vierailija
4/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyt erossa, et ole selittelyvelvollinen yhtään kenellekään etkä kenenkään kynnysmatto.

Vierailija
5/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt tuota viiltelyhommaa, eikö siinä tosiaan tule mieleen, että ne jäljet jää näkyviin... No, mielen syövereitä on vaikea aina tajuta, että siinä mielessä voisi jättää moiset sukulaiset sitten rauhaan, ettei jää harmittamaan moinen käytös.

Vierailija
6/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että se luulisi viiltojälkiä pistojäljiksi? Pitää olla vähän tyhmä sukulainen.

En googlettamatta tiedä itsekään, miltä huumeidenkäyttäjien pistojäljet näyttävät (uskoisin, että pistemäisiltä arvilta näyttävät - en itse tuijottele muiden käsivarsia). Mulla on käsivarren ulkosyrjällä sellaisia poikkiraitoja muutama.

Vierailija
7/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt tuota viiltelyhommaa, eikö siinä tosiaan tule mieleen, että ne jäljet jää näkyviin... No, mielen syövereitä on vaikea aina tajuta, että siinä mielessä voisi jättää moiset sukulaiset sitten rauhaan, ettei jää harmittamaan moinen käytös.

Olin hieman ahdistunut teini. Vieläkin hävettää koko asia ja kyse oli yhdestä riidasta, jonka seurauksena tein itselleni ne jäljet ja karkasin samana iltana kotoa (ainoa yö poissa kotoa luvattomasti koko teiniaikanani). Istuskelin sitten jossain bussipysäkillä yksin aamuun saakka, kunnes liikennevälineet alkoivat jälleen kulkea ja menin kotiin takaisin.

Vierailija
8/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole viiltoarpia, mutta erään tapaturman jäljiltä jäi rumat jäljet käteen, jotka haluan peittää. Näin kesäisin käytän sifonkisia, riittävän pitkähihaisia "viittoja". Ei ole ollenkaan kuuma, suojaa kivasti auringoltakin ja mitään arpia ei näy kellekään. 

Lämpimästi suosittelen sinullekin.

Vierailija
9/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää, jos jotkut vielä vuosien päästä - kerran ohikiitävänä hetkenä nuorena viilletyistä jäljistä - kummastuu. Hyvin vaikea ymmärtää miksi vielä takertuu arpiin.

Minulla on vuosia sitten tullut palavamma-arpi kyynärtaipeen lähellä. Yleensä palovammasta jääneet arvet häviää vuosien myötä. Ehkä tuokin vielä lähtee aikanaan.

Vierailija
10/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monia teinejä ei kiinnosta miltä jäljet tuntuu esim. 30-vuotiaana. Siinä yrittää vain selvitä ja lievittää omaa pahaa oloa. Mä viiltelin toista rannetta jonkin aikaa, kunnes menin töihin missä oli työasuna t-paita, eikä saanut pitää koruja niin lopetin. Nyt vuosien jälkeen jäljet on melko huomaamattomat, mutta jos koko käsivarsi on viillelty täyteen ne varmasti näkyy loppuelämän. 

Vierailija
11/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan laita pitkähihaista ohutta paitaa?

Vierailija
12/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vaan laita pitkähihaista ohutta paitaa?

Vahinko tapahtui jo eli iäkäs sukulaiseni näki arpeni. Täytyy olla vastaavissa tilanteissa varovaisempi jatkossa.

Vierailija
13/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että ankea lapsuutesi sai sinut viiltelemään itseäsi ja syytät iäkästä sukulaistasi siitä, ettei puuttunut teidän perheen menoon. Luulisi hiljenevän.

Vierailija
14/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun henkistä tuskaa ei saa laantumaan millään muulla kuin korvaamalla se fyysisellä, tai sitten kun ei tunne mitään niin hakee edes jotain fyysisiä tuntemuksia, silloin ei edes tule mieleen että mitäköhän isotäti marjukka 20 vuoden päästä näistä jäljistä ajattelee. Todennäköisempää on että itse kuolee siihen tuskaan kuin jäisi esittelemään jälkiään.

Vierailija
15/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär 21 v. ei peittele viiltojälkiään ja niitä on paljon, käsissä sekä jaloissa. Ei tosin niitä

tyrkytä/esittele tarkoituksella, mutta käyttää helteillä hihattomia paitoja, sortseja, mekkoja yms

Kantaa rohkeasti teininä tehtyjen töppäysten jäljet ja vastaa reilusti, jos kysytään.

Vierailija
16/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätte sen tunteen, kun lyö nyrkkiä pöytään että "voi prrrkle!"  - Ei siinäkään ajattele rauhallisen analyyttisesti, että ei oo järkee lyödä pöytää eikä se mitään auta- vaan vitutus purkautuu sitä kautta ulos. Viiltelyssä samaa. Itsellänikin jälkiä nuoruudesta on.

Vierailija
17/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 35vuotta elänyt näiden viiltelyrantujen kanssa. Alussa peittelin useiden vuosien ajan, mut sit päätin olla vaan välittämättä. Huomaan kyllä et jotkut katsoo, kukaan ei ole kysynyt mitään ikinä. Jos kysyis, niin kertoisin rehellisesti et nuoruuden pöllöilyjä ovat.

Vierailija
18/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan esim niitä huiveja, jotka käärittiin käsiin oliko kasarilla? Mä käytän niitä, eri värisiä, peittää hyvin ja moni sanoo et onpa pirtsakan näköinen huivi sulla.

Vierailija
19/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se paha olo on se juttu. Ei siinä ajattele niin hirveän rationaalisesti.

Ehkä se hätähuuto

on sellaisen, että toivoo jonkun edes reagoivan, jos näkee.