Naisystäväni tissuttelee viiniä joka päivä, hän on alkoholisti!
En ole huomannut ennen kun emme asu yhdessä, mutta näin lomalla naisen alkoholiongelma paljastui.
Hänellä on jo klo 12 viinilasi kädessä ja sama meno jatkuu iltaan asti. Kysyin monta lasia menee päivässä, mutta hän suuttui kysymyksestäni.
Olemme kolmekymppisiä, joten minusta aika outoa hänen juominen. Voisin kuvitella jonkun elähtäneen 50-vuotiaan muidun kiskovan viiniä koko päivän, mutta ei nuoren naisen.
Nainen tekee kirjoitustyötä kotona, mikä mahdollistaa juopottelun.
Jotenkin meni maku häneen. Taidan jättää loman jälkeen. Haaveissani on ihan perheen perustaminen, mikä ei juopon kanssa onnistu.
Kommentit (55)
Itse laitoin korkin lopullisesti kiinni pari kuukautta sitten. Oli lähtenyt tissuttelu ihan totaalisesti käsistä. En kyllä ottaisi enää myöskään juovaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna naisesi rentoutua lomalla ja lopeta se nipottaminen. Jos nainen ei räyhää tai muutu välivaltaiseksi, mikä on ongelma? Sekö, ettei nainen toimi kuten haluat?
Ongelma on se, ettei me voida tehdä mitään yhdessä. Suunnitelmissa oli kaikkea kivaa: pyöräretkiä, melontaa, vierailuja lähikaupunkeihin, patikointia metsissä. Täällä mökillä olisi myös pientä korjailua ja muuta puuhaa. Mitään ei voida tehdä yhdessä, koska eihän humalassa mikään onnistu. Kaikki jää mun yksin tehtäväksi. Tätä on jatkunut nyt viikko. Suoraan sanoen alkaa todella tympiä sekin, ettei me olla koskaan samalla aaltopituudella, kun toinen on humalassa humalaisen juttuineen. Ja totta on se mitä monet on sanoneet: eihän se ole ryyppäämistä, kun nainen nauttii pari (kymmentä) lasia viiniä. No onpas!
Ap
Ei se sun nainen ole sun lomaunelmien toteuttaja. Lomalla monet haluaa vain rentoutua. Mikä estää sinua remppaamasta ja juoksemasta paikasta toiseen lomallasi ihan itse, vai kaipaatko naistasi maksamaan viulut?
Onpas tosi kummallinen ajatus että nuori nainen ei voisi olla alkoholisti. Mistä ihmeestä tuollainen ajatus oikein tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on nainen ja todellusuudessa hänen miehensä juo
Ap on naisia vihaava trolli, jonka tunnistaa otsikon huutomerkistä.
Mitä väliä onko trolli vai ei. Tuo tilanne on kuitenkin todellisuutta kymmenissä tuhansissa kodeissa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei viisikymppisissä naisissa ole sen enempää haukkumista kuin saman ikäisissä miehissäkään! : )
Ja kyllähän me viisikymppiset olemme jo aika elähtäneitä parikymppisiin verrattuna. Ihan tosi asiahan se on. Elämä jättää jälkensä, eli sen miten tahansa.
Nuorikin voi ränsistyä ennen aikojaan jos ei välitä itsestään.
Suomalainen dokailun glorifiointi on vaan jotain niin noloa, onkohan missään tälläistä että haetaan pakulla halpaa juotavaa muutaman kuukauden tarpeisiin? Oikein ylpeillään vielä sillä.
Missä muualla verotus ohjaa hakemaan naapurimaasta alkoholia pääläritolkulla? No, Etelä-Ruotsista käy monen tie Tanskaan viinakauppan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna naisesi rentoutua lomalla ja lopeta se nipottaminen. Jos nainen ei räyhää tai muutu välivaltaiseksi, mikä on ongelma? Sekö, ettei nainen toimi kuten haluat?
Ongelma on se, ettei me voida tehdä mitään yhdessä. Suunnitelmissa oli kaikkea kivaa: pyöräretkiä, melontaa, vierailuja lähikaupunkeihin, patikointia metsissä. Täällä mökillä olisi myös pientä korjailua ja muuta puuhaa. Mitään ei voida tehdä yhdessä, koska eihän humalassa mikään onnistu. Kaikki jää mun yksin tehtäväksi. Tätä on jatkunut nyt viikko. Suoraan sanoen alkaa todella tympiä sekin, ettei me olla koskaan samalla aaltopituudella, kun toinen on humalassa humalaisen juttuineen. Ja totta on se mitä monet on sanoneet: eihän se ole ryyppäämistä, kun nainen nauttii pari (kymmentä) lasia viiniä. No onpas!
ApEi se sun nainen ole sun lomaunelmien toteuttaja. Lomalla monet haluaa vain rentoutua. Mikä estää sinua remppaamasta ja juoksemasta paikasta toiseen lomallasi ihan itse, vai kaipaatko naistasi maksamaan viulut?
Kun nämä eivät olleet yksin MINUN lomaunelmiani vaan MEIDÄN KAHDEN yhteisiä. Jos olisin tehnyt päätöksiä yksin, en olisi tullut tänne mökille ollenkaan. Sitä paitsi tämä on naisystävän sukulaisen mökki, jonne HÄN itse halusi. Mulle sopii olla täällä ja maksaa oleskelusta tekemällä korjaustöitä ja kunnossapitoa, mutta tylsäähän tämä on kun ainoa seura on humalainen muidu. Jos olisin ihan yksin loman viettänyt, olisin suunnannut jonnekin Ibizalle tai Santorinille missä yleensä lomailen. Mutta kun nyt tässä jotain parisuhdetta yritetään kehitellä niin totta kai kumppanin toiveet otsn huomioon. Ja ottaako hän minun? NO EI!
Ap
Sulje se ämmä muutamaksi viikoksi kellariin ja viet sille sinne esim. kerran päivässä ruokaa ja vettä niin että se pääsee eroon viinin lipittämisestä. Säästyväthän nekin rahat johonkin parempaan. Kuten vaikka sinun viinoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei viisikymppisissä naisissa ole sen enempää haukkumista kuin saman ikäisissä miehissäkään! : )
Ja kyllähän me viisikymppiset olemme jo aika elähtäneitä parikymppisiin verrattuna. Ihan tosi asiahan se on. Elämä jättää jälkensä, eli sen miten tahansa.
Suomalainen dokailun glorifiointi on vaan jotain niin noloa, onkohan missään tälläistä että haetaan pakulla halpaa juotavaa muutaman kuukauden tarpeisiin? Oikein ylpeillään vielä sillä.
Vähän ohis, mutta kyllä on. Joka puolella ainakin Europpaa alkoholit kuskataan halvemmasta maasta.
Vierailija kirjoitti:
Sulje se ämmä muutamaksi viikoksi kellariin ja viet sille sinne esim. kerran päivässä ruokaa ja vettä niin että se pääsee eroon viinin lipittämisestä. Säästyväthän nekin rahat johonkin parempaan. Kuten vaikka sinun viinoihisi.
Ihme agressioita! Sulla ei kyllä kaikki ole ihan hyvin.
Ap
Tänäänkin tää aloitti viinin lipittämisen klo 11.45. Ihanaa mä meen laiturille lukemaan muinaiskreikan kielioppia liipaa laapaa ja ottaan aurinkoa liipa laapaa. Otan tosta lasin viiniä mukaan, kato miten ihanasti se helmeilee auringossa liipa laapaa. Puoli tuntia sitten meni aittaan nukkuun. Lupasi aamulla laittaa lounasta, kun mä korjaan mökin terassilaudoitusta. Eipä taida tulla lounasta.
Ap
Hyvä jos kaikki naiset myös jättäisivät juopot miehensä. Saattaisivat jopa raitistuakin tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ja miten sitä glorifioidaan? Tässäkin ketjussa puhutaan nimenomaan juomista vastaan. Ja aina haukutaan suomalaisia juoppoudesta. Silloinkin, kun varsinaista ongelmaa ei oli, ei örvelletä, ei tapella. Mut aina se on surkeaa. Ei italialaisen tartte hakea pakulla alkoholia mistään, kun saavat sitä mielin määrin kohtuuhinnalla lähikaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Ap on nainen ja todellusuudessa hänen miehensä juo
Minä luulen myös, että ap on nainen, joka moralisoi ja osoittelee sormella jotain ikäistään tuttua tai työkaveria ja siinä samalla sivaltaa jotain viisikymppistä. Taas joku "kokemusta omaava" kolmikymppinen vähän kommentoimassa.
No; Miten AP kävi? Jäitkö mökille katsomaan tissuttelua vai siirryitkö hissukseen muihin maisemiin?
Vau. Lopullisia ja 100% diagnooseja tulee kuin apteekin hyllyltä. Kyllä on valistunutta kansaa.