Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita joilla helle sotkenut päivärytmin täysin ja olo on sairas vaikka pahin on ohi?

Vierailija
03.07.2022 |

Itse olen täysin loppu, ja unettomat helleyöt purkautuvat nyt kauheana väsymyksenä. Lapset ovat valvoneet myös yöt, koska päivällä on liian kuuma tehdä mitään. Eli ollaan vaihdettu rytmi päinvastoin. Ruoat olen tilannut kotiin koska en pysty kävelemään pitkää matkaa kauppaan tukalassa helteessä. Töissä pyörryin hetkeksi vaikka olin juonut vettä ja pysynyt varjossa. Jäin saikulle. Edelleenkään en ole toipunut täysin, kroppa tuntuu edelleen ylikuumenneelta vaikka lämpötila on laskenut.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa juoda tarpeeksi vettä

Vierailija
2/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa vatiin kylmää vettä ja jalat siihen, se viilentää oloa. Samoin ns. pulssikohtiin kylmäkalke tai pakasteesta jokin vihannes tmv pussi, pulssikohtia kyynärtaipeet, ranteet, niskassa, nilkoissa. Se viilentää kehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt noin pahasti, mutta tein tällä viikolla yövuoroa ja kämpässä 30 lämmintä niin univelan kanssa ei paras olo.

Vierailija
4/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatiin kylmää vettä ja joko kädet tai jalat siihen, se viilentää. Tai pyyhe pakastimeen ja sen jälkeen harteille. Vettä juoda riittävästi.

Vierailija
5/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa googlata Näin viilennät helteellä kehon. Siellä vinkkejä, myös jo edellämainittuja.

Vierailija
6/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko mielipiteiltä niiltä ruokalähteiltä, jotka joutuvat helteessä kulkemaan, kun sinä et kykene edes kaupassa käymään omaa perhettäsi varten?

Vierailija
7/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iho palaneen tuntuinen, vaikka olen käyttänyt aurinkorasvaa ja en ole ollut paljon ulkona. Outoa. Olisko keho kuitenkin päässyt kuivumaan vähän, ja se vaikuttaa ihon kykyyn parantaa vaurioita nopeasti.

Vierailija
8/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt noin pahasti, mutta tein tällä viikolla yövuoroa ja kämpässä 30 lämmintä niin univelan kanssa ei paras olo.

Toi on jo paha!

Vierailija
9/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on ja moneksi yöksi sotki unirytmi. Suomalaisille +14 on optimaalisin lämpötila tutkimusten mukaan.

Vierailija
10/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ihan kauhean ryytynyt ja heikko olo. Tänään huimasi.

Vierailija
11/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa googlata Näin viilennät helteellä kehon. Siellä vinkkejä, myös jo edellämainittuja.

Hyvin on tarjennut pyöräillä, jumpata ulkona, uida järvessä ja lenkkeillä koiran kanssa (koiran takia aikaisin aamusta ja myöhään illasta). Olen tykännyt. Olen puuhastellut myös kaikenlaista pientä piha- ja remppahommaa ulkona, nekin jees, kun on hyvät kelit. Veden kanssa läträäminen on ollut hyvä konsti. Ja lippis päähän ja juotavaa. Ja bikinit päälle.

MUTTA

en ole maannut auringossa. Yritin vähän, mutta oli liian tukalaa.

Vierailija
12/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt kylmissä kylvyissä. Istun siellä puoli tuntia perse jäässä, niin olo alkaa tuntua normaalilta.

Vierailija
13/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona jo ihan mukava, mutta makkarissa hautoo vielä tukala kuumuus. Jos avaa ikkunan tulee tuhat hyttystä sisään.

Eli en nuku hyvin tänäkään yönä....

Vierailija
14/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut onneksi joten kuten nukuttua tuulettimen vieressä. Silti aamuisin on huimannut, olo on vetämätön, ja ajatustoiminta sakkaa. Toivottavasti nyt tulevalla viikolla saisi viimein kunnolla nukuttua.

Kaikkiin uusiin taloihin pitäisi tehdä kunnollinen ilmastointi, ja vanhempiin rakennuksiin pitäisi sellainen teettää. Kuumat kesät ovat todellinen ongelma nyt myös Suomessa. Rakentajien pitää viimein herätä tähän. Yhteiskunta käy puoliteholla, kun suurin osa on lähes työkyvyttömiä unideprivaation vuoksi.

Käytin tänään taksia, jossa kuski kertoi nukkuneensa niin huonosti kuumassa asunnossa, että näköä haittaa. Onneksi sentään autossa oli ilmastointi. Monissa hoitolaitoksissa, vanhainkodeissa ja työpaikoilla on aivan liian kuuma. Jotain pitäisi asialle tehdä.

Vierailija
15/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

''

Tai voi ostaa ilmastointilaitteen,vaikka sellaisen siirrettävän ja unohtaa ne  naurettavat itapskojen viilennysvinkit.

Jos rahaa lapsiinki,niin takuulla on rahaa yhteen pikku masiinaan ,saa alta 300e.

Vierailija
16/42 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko mielipiteiltä niiltä ruokalähteiltä, jotka joutuvat helteessä kulkemaan, kun sinä et kykene edes kaupassa käymään omaa perhettäsi varten?

On se varmaan kauheaa ilmastoidulla autolla kuskata ruokia ja saada siitä palkkaa. Tuskinpa ap on pelkästään jotain pyörällä tuotavaa wolttia tilannut (ja monet wolt-ruuatkin tulee autolla).

Vierailija
17/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa veden sekaan! Ja lääkäriin heti, normaali terve ihminen ei kärsi parin päivän lämmöstä noin pahasti! Ehkä diabetes tmv??

Itse olemme tällä hetkellä reilusti yli 35 asteen lämmössä ilman ongelmia vaikka ikää on +/- 60v, samoin 10v vanhemmat ystävämme nauttivat tästä lämmöstä ja jaksavat tehdä pyörälenkkejä (mies vasta ajoi 30km) ja hoitaa tilaansa. Eikä täällä ole edes jäähdyttimiä sisällä:)

Vierailija
18/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut onneksi joten kuten nukuttua tuulettimen vieressä. Silti aamuisin on huimannut, olo on vetämätön, ja ajatustoiminta sakkaa. Toivottavasti nyt tulevalla viikolla saisi viimein kunnolla nukuttua.

Kaikkiin uusiin taloihin pitäisi tehdä kunnollinen ilmastointi, ja vanhempiin rakennuksiin pitäisi sellainen teettää. Kuumat kesät ovat todellinen ongelma nyt myös Suomessa. Rakentajien pitää viimein herätä tähän. Yhteiskunta käy puoliteholla, kun suurin osa on lähes työkyvyttömiä unideprivaation vuoksi.

Käytin tänään taksia, jossa kuski kertoi nukkuneensa niin huonosti kuumassa asunnossa, että näköä haittaa. Onneksi sentään autossa oli ilmastointi. Monissa hoitolaitoksissa, vanhainkodeissa ja työpaikoilla on aivan liian kuuma. Jotain pitäisi asialle tehdä.

Koneellinen ilmastointi on ollut pakollinen kaikissa asunnoissa ja taloissa jo vuosikymmeniä, sitä ennen painovoimainen.

Tarkoitit varmaan jäähdytystä?

Vierailija
19/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona jo ihan mukava, mutta makkarissa hautoo vielä tukala kuumuus. Jos avaa ikkunan tulee tuhat hyttystä sisään.

Eli en nuku hyvin tänäkään yönä....

.

Kaupasta saa verkkoa ikkunaan, maksaa pari euroa.

Vierailija
20/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla kymmenen maissa asunto alkaa ihanasti viilentyä, kun avaa parvekkeen lasituksia.

Mutta sitten alkaa se hemmetinmoinen kakaroiden mopojen päristely ja päämäärätön kortteliajelu!

Paikka Etelä-Espoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi