Raha-asiat ahdistaa!
Nettotuloni n.1800e/kk, on vakityö. Nyt kuitenkin alkanut järjetön ahdisus veloista. Minulla on kaiken kaikkiaan 10 000e aivan tyhjänpäiväistä velkaa :/ Missähän ajassa olisi realistista olla täysin velaton? Muita kuluja asuminen n.400e/kk, puhelin/netti 60e, sitten sähkölasku vaihtelee ja vakuutusmaksut n. 300e vuodessa.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Tuloni ovat olleet viimeiset 12 vuotta 500 e kk. Kerro että ahdistaa hyväosainen!!!!!!!!!
Ei kannata vertailla, kaikki on suhteellista. Minua tämä tämän hetkinen tilanne ahdistaa, sekä suututtaa omasta puolesta olen asiani tähän jamaan päästänyt :/ Tottakai asiani voisi huonomminkin olla, sitä en väitä.
-Ap
Surkeimmalta tilanteessa tuntuu kun ympärillä olevilla ihmisillä on asiat paljon paremmassa jamassa. On omat asunnot ja rahaa säästössä ties kuinka paljon, itsellä velkaa...
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuloni ovat olleet viimeiset 12 vuotta 500 e kk. Kerro että ahdistaa hyväosainen!!!!!!!!!
Miten pärjäät näillä tuloillas?
Raha on vain rahaa, kulutettavaksi tehty. Terveys tärkein.
10 000e on kyllä melkoinen summa. En ymmärrä miten raha-asioita ei osata hoitaa, aikuiset ihmiset.
Itse sössin nuorempana raha-asiat oikein huolella. Ulosotossa oli paljon.. muuttamassa vuodessa sain kuitenkin kaikki maksettua, vaikka olihan se vähän kituuttamista. Niin ja ihan lähihoitajan palkalla. Usko pois, kyllä siitä selviää. Näin jälkeenpäin ajatellen oli onni että luottotiedot meni koska en saanut tehtyä enempää velkaa, mitä olisin varmasti tehnyt. Nyt olen tosi tarkka siitä että jokainen lasku maksetaan ajallaan ja velkaa en ota. Tuli opittua todella kantapään kautta.
Täälläkin nuorena laitettu raha-asiat pahemman kerran solmuun. 18-vuotiaana kun luottotiedot menetti niin nyt 34-vuotiaana on neuroottisen tarkkana laskujen kanssa ettei ikinä enää tuossa tilanteessa.
Minulla on paljon läheisiä, jotka uo veloissa/muuten vaan ylivelkaantuneita. Kauhistelen näitä, mutta aika lailla itsekin olen kyllä holtittomasti elänyt. Maksellut asumisesta miehelle kun asunto oli hänen nimissään ja eron tullen ei jäänytkään mitään käteen :)
Vierailija kirjoitti:
Itse sössin nuorempana raha-asiat oikein huolella. Ulosotossa oli paljon.. muuttamassa vuodessa sain kuitenkin kaikki maksettua, vaikka olihan se vähän kituuttamista. Niin ja ihan lähihoitajan palkalla. Usko pois, kyllä siitä selviää. Näin jälkeenpäin ajatellen oli onni että luottotiedot meni koska en saanut tehtyä enempää velkaa, mitä olisin varmasti tehnyt. Nyt olen tosi tarkka siitä että jokainen lasku maksetaan ajallaan ja velkaa en ota. Tuli opittua todella kantapään kautta.
Tällaisia on kiva aina lukea kun joku selvinnyt tuollaisesta :) Useilla saattaa motivaatio laskea ja luovuttaa, sitten on omalla tavallaan loppuelämä pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Puhelin/netti yhteensä 60? Vaihda liittymä jonka saat alle 20 ja käytät puhelimen nettiyhteyttä jatkossa.
Säästät n.500/vuosi.
Tossa 60/kk on tietenkin mukana se osamaksulla ostettu i-luuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin/netti yhteensä 60? Vaihda liittymä jonka saat alle 20 ja käytät puhelimen nettiyhteyttä jatkossa.
Säästät n.500/vuosi.
Totta. Luuri on tuossa mukana, mutta samsungin joku perusluuri ei uusin iphone :D
ap
Olen muuten lukenut, että ihmisillä on nyt ennätysmäärät kulutusluottoja/luottokortti velkaa silti palstalla aina kaikilla on säästötilit pullollaan ja moititaan niitä, jotka avautuvat veloistaan. Erikoista.
Ne velka ongelmat on vielä tuloillaan. Aivan sairaaksi mennyt tämän nykymeno missä pikkulapsilla pitää olla jo kalliita merkkivaatteita teineistä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten lukenut, että ihmisillä on nyt ennätysmäärät kulutusluottoja/luottokortti velkaa silti palstalla aina kaikilla on säästötilit pullollaan ja moititaan niitä, jotka avautuvat veloistaan. Erikoista.
Tämä palsta nyt on ihan vitsi. Puolet täällä hengailevista rollailee ja valehtelee kaikkiin ketjuihin, pitää sitä hauskana ajanviettona. Et voi tietää vaikka yksi ja sama henkilö kirjoittaisi siihen ketjuun 10 viestiä jossa pankkitilin saldo vaan kasvaa viesti viestiltä. Joskus 10 vuotta sitten av:lla oli vähemmän säälittäviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta nyt on ihan vitsi. Puolet täällä hengailevista rollailee ja valehtelee kaikkiin ketjuihin, pitää sitä hauskana ajanviettona. Et voi tietää vaikka yksi ja sama henkilö kirjoittaisi siihen ketjuun 10 viestiä jossa pankkitilin saldo vaan kasvaa viesti viestiltä. Joskus 10 vuotta sitten av:lla oli vähemmän säälittäviä ihmisiä.
Ei mitään järkeä tuossa trollailussa, eikö osata keskustella asiallisesti niistä aiheista mitkä kiinnostaa itseä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästät n.500/vuosi.
Totta. Luuri on tuossa mukana, mutta samsungin joku perusluuri ei uusin iphone :D
ap
En tiedä mitä ajattelin tuolla 60e, puhelinlasku on siis 40e, yleensä vähän vajaa.
Ap
Alkoikin ahdistamaan taas kyllä tosi paljon kun näin ystävääni, tuli ihan luuseri olo kun työssäkäyvänä ihmisenä näin huonosti asiat ja hänellä kertynyt huimat säästöt ja kiva asunto :(