Kenelläkään kokemuksia Ozempicista laihdutukseen?
Kommentit (45)
Facebookissa on kaksi hyvää vertaistukiryhmää lääkkeen käyttäjille
Mies on käyttänyt tuota oisko nyt joku kolme kuukautta. En ole nähnyt syömisen järkevöitymistä. Sellaista olen nähnyt, että joskus jää ruokaa lautaselle. Nyt ihan viime viikkoina on lähtenyt kilo per viikko. Lähtöpaino taisi olla joku 130kg ja nyt on kai 126kg paikkeilla.
Syytän enemmän miestä kuin lääkettä. Mielestäni tällaisee projektiin kuuluisi se, että säätää niitä syömisiäänkin vähän parempaan asentoon.
Vierailija kirjoitti:
Mies on käyttänyt tuota oisko nyt joku kolme kuukautta. En ole nähnyt syömisen järkevöitymistä. Sellaista olen nähnyt, että joskus jää ruokaa lautaselle. Nyt ihan viime viikkoina on lähtenyt kilo per viikko. Lähtöpaino taisi olla joku 130kg ja nyt on kai 126kg paikkeilla.
Syytän enemmän miestä kuin lääkettä. Mielestäni tällaisee projektiin kuuluisi se, että säätää niitä syömisiäänkin vähän parempaan asentoon.
Mitä sitä nyt ketään syyttämään siitä, että paino on laskusuunnassa. Lääkkeen vaikutus kehittyy pikkuhiljaa. Ole nyt vaan tyytyväinen ja tue miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei parin ensimmäisen kuukauden aikana painon kuulukaan tippua, koska lääkettä vasta ylösajetaan.
Oon käyttänyt kohta 7 vkoa ja paino tippunut 5kg. Idean on että ruokailut järkevöityvät ja ainakin itselläni on toiminut. Makeanhimo on kadonnut kokonaan ja ruokaa menee puolet vähemmän kuin ennen. Nyt opetellaan syömään oikein. Tilannehan palaa normaaliksi kun lääkkeen lopettaa että pikalahtari tämä ei ole, eikä kovin halpakaan. Liikuntaa olen aina harrastanut ja siihen en ole tehnyt muutoksia. Tähtään 15 000 askeleen päivä liikkumiseen.
Saxenda käytössä eikä oikein toimi. Aatellut vaihtoa tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtuu kun syö OIKEAA RUOKAA
Ja oikea ruoka ei ole sitä mitä ravinto suositukset sanoo vaan aivan muuta
Älä viitsi valehdella.
Kokeilepa syödä vaan kananmunia, avokadoa, lihaa, kalaa, kanaa, kermaa, voita pari kuukautta. Eli ei hiilareita. Lähtee varmasti 20 kiloa
Joo voi syödä pari kuukautta mitä tahansa, mutta mitä sen kahden kuukauden jälkeen? Loppuikä tuolla ruokavaliolla? Ei kiitos. Kyllä on takana kaalisopat, paino vartijat, Atkinsin jne. Kuurit ei auta, päinvastoin.
Mulla 4 kk takana, paino laskenut 101 kilosta 92 kiloon huomaamatta. Tavoitteeni n. 75 kiloa. Kilpirauhaslääkitystä vähennettiin juuri. Nyt on verenpaineen lukemat niin hyvät, yläpaineeni on lähes se mikä aikaisemmin alapaine, että kohta saatan päästä sen lääkityksestä kokonaan eroon.
Syön ihan samaa, normaalia kotiruokaa kuin aikaisemminkin, ainoastaan vähemmän. N62
Vierailija kirjoitti:
Oon käyttänyt kohta 7 vkoa ja paino tippunut 5kg. Idean on että ruokailut järkevöityvät ja ainakin itselläni on toiminut. Makeanhimo on kadonnut kokonaan ja ruokaa menee puolet vähemmän kuin ennen. Nyt opetellaan syömään oikein. Tilannehan palaa normaaliksi kun lääkkeen lopettaa että pikalahtari tämä ei ole, eikä kovin halpakaan. Liikuntaa olen aina harrastanut ja siihen en ole tehnyt muutoksia. Tähtään 15 000 askeleen päivä liikkumiseen.
Mutta lisää jotain liikuntaa, tuo on perus arkikävelyä vielä.
Moni haluaa lääkkeet koska luulee ettei itse tarvi tehdä mitään, ruokavaliot ohjeistetaan sata kertaa mutta mikään ei muutu. Viimestään ku lopettaa lääkkeen paino alkaa taas nousemaan .
Vierailija kirjoitti:
Googletin ja tuohan on diabeteslääke...?
hevosmiesten kuuklestako kuukletit!
"Tämä lääke ei ole insuliini, eikä sitä saa käyttää jos:"...sinulla on tyypin 1 diabetes – tila, jossa kehosi ei tuota lainkaan insuliinia...v ei ole insuliini eikä sitä näin ollen pidä käyttää insuliinin korvikkeena....
Vierailija kirjoitti:
Mulla 4 kk takana, paino laskenut 101 kilosta 92 kiloon huomaamatta. Tavoitteeni n. 75 kiloa. Kilpirauhaslääkitystä vähennettiin juuri. Nyt on verenpaineen lukemat niin hyvät, yläpaineeni on lähes se mikä aikaisemmin alapaine, että kohta saatan päästä sen lääkityksestä kokonaan eroon.
Syön ihan samaa, normaalia kotiruokaa kuin aikaisemminkin, ainoastaan vähemmän. N62
Ja unohdin, että kokonaiskolesteroli oli laskenut 6.9 -> 5.4 (tosin aloitin käyttää myös Benecol -juomaa) - siihen ei ole ollutkaan mitään lääkitystä. Tämä siis menee ihan huomaamatta, ei ole mitään tunnetta, että olisi jollain laihdutuskuurilla. Liikuntaa ei ole harrastanut säännöllisesti enkä ole siihen tehnyt mitään muutosta aikaisempaan.
Esim. Eilen söin normaalin aamupalan (kahvia, pari leipää) n. klo 8 ja iltapäivällä piti laittaa ruokaa jo klo 14 vain siksi kun vieras oli lähdössä junalle, että ehti syömään. Itsellä ei vielä ollut yhtään nälkä siinä vaiheessa ja mitään välipaloja ei tee mielikään.
Olen monesti ajatellut, että toimiiko joillakin ihmisillä tämä hormoni luonnostaan? Mahtavaa jos toimii koska lääke on aika kallis kun laihduttaja ei saa kela -korvausta.
Täällä oli paljon väärää tietoa ja noita jankuttajia "liiku ja laihdu". EI se ole aina niin.
Facebookissa on hyvä ryhmä, sinne. No, on sielläkin niitä...mutta kannattaa sinne, ennemmin kuin täällä puhua, missä vaan haukutaan!
Olen käyttänyt kohta 3 kk ja painoa tippunut nyt 10 kg melko helpolla. Vähentää ruokahalua ja vaikutuksen huomasi jo heti aloittaessa. Ehdottomasti kannattaa ainakin kokeilla sopiiko itselle tämä lääke.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli paljon väärää tietoa ja noita jankuttajia "liiku ja laihdu". EI se ole aina niin.
Facebookissa on hyvä ryhmä, sinne. No, on sielläkin niitä...mutta kannattaa sinne, ennemmin kuin täällä puhua, missä vaan haukutaan!
Kaikki eivät ole facebookissa.
Esim. minä, enkä tällaisen takia, enkä minkään muunkaan - aio liittyäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön ihan samaa, normaalia kotiruokaa kuin aikaisemminkin, ainoastaan vähemmän. N62Ja unohdin, että kokonaiskolesteroli oli laskenut 6.9 -> 5.4 (tosin aloitin käyttää myös Benecol -juomaa) - siihen ei ole ollutkaan mitään lääkitystä. Tämä siis menee ihan huomaamatta, ei ole mitään tunnetta, että olisi jollain laihdutuskuurilla. Liikuntaa ei ole harrastanut säännöllisesti enkä ole siihen tehnyt mitään muutosta aikaisempaan.
Esim. Eilen söin normaalin aamupalan (kahvia, pari leipää) n. klo 8 ja iltapäivällä piti laittaa ruokaa jo klo 14 vain siksi kun vieras oli lähdössä junalle, että ehti syömään. Itsellä ei vielä ollut yhtään nälkä siinä vaiheessa ja mitään välipaloja ei tee mielikään.
Olen monesti ajatellut, että toimiiko joillakin ihmisillä tämä hormoni luonnostaan? Mahtavaa jos toimii koska lääke on aika kallis kun laihduttaja ei saa kela -korvausta.
Kyllä nuo syömiset on enemmän opituista tavoista kiinni, ja niistä pitää vaan opetella pois.
Hormoonit on nyt muodikas selitys lihomisille, olihan nita hormooneja ennenkin,muttei lihavia niin paljoa.
Aivan surkea lääke. Laihtuu kun syö vähemmän ja liikkuu enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtuu kun syö OIKEAA RUOKAA
Ja oikea ruoka ei ole sitä mitä ravinto suositukset sanoo vaan aivan muuta
Älä viitsi valehdella.
Kokeilepa syödä vaan kananmunia, avokadoa, lihaa, kalaa, kanaa, kermaa, voita pari kuukautta. Eli ei hiilareita. Lähtee varmasti 20 kiloa
Joo voi syödä pari kuukautta mitä tahansa, mutta mitä sen kahden kuukauden jälkeen? Loppuikä tuolla ruokavaliolla? Ei kiitos. Kyllä on takana kaalisopat, paino vartijat, Atkinsin jne. Kuurit ei auta, päinvastoin.
Meinasit että vaihtoehto on käyttää loppuiän jotain laihdutuslääkettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta lisää jotain liikuntaa, tuo on perus arkikävelyä vielä.
Moni haluaa lääkkeet koska luulee ettei itse tarvi tehdä mitään, ruokavaliot ohjeistetaan sata kertaa mutta mikään ei muutu. Viimestään ku lopettaa lääkkeen paino alkaa taas nousemaan .
Näinhän se menee ja pitkä prosessihan tämä on. Lääkärin mukaan vähintään pari vuotta menee ennenkuin oppii uusille tavoille. Laihtari tämä ei missään nimessä ole vaan elämänmuutos. Liikuntana on mulla toki muutakin kun kävelyä (uintia, vesijuoksua, pyöräilyä sekä hulavannetta) mutta oli helpoin esittää noin. Itse merkitsen liikunnan liikuntana ja arkikävelyt on erikseen.
Toimiihan se, mutta kun lopettaa niin sitten tulee paino takaisin.
Ei taida 2,4mg olla Suomessa käytössä.