Kenelläkään kokemuksia Ozempicista laihdutukseen?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Googletin ja tuohan on diabeteslääke...?
Käytetään diabeteksen hoidossa, mutta myös lihavuuden hoidossa. Minulla ei ole diabetesta, mutta BMI on reilusti yli 30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytetään diabeteksen hoidossa, mutta myös lihavuuden hoidossa. Minulla ei ole diabetesta, mutta BMI on reilusti yli 30.
Miksi BMI on yli 30? Et kai SYÖ yli tarpeen? Ja varmaan tulee sekin diabetes ennen pitkää mutta onhan lääke jo valmiina. Jeah
Kyllä, kiitos kysymästä. Olen syönyt yli tarpeen ja nyt opettelen siitä pois. Lääke on määrätty juuri siksi, että oppisin syömään oikein, enkä sairastuisi diabetekseen. Verensokereihini se ei vaikuta muuten kuin, että kun laihdun, diabeteksen vaara pienenee. Se ei myöskään itsessään laihduta. Sinun ilkeilysi ei vaikuta minuun mitenkään, mutta jokin tässä nyt hirveästi tuntuu sinua ärsyttävän. Kannattaa vähän lukea lääkkeestä. En ole ainoa joka on itsensä syömällä lihottanut ja joka tarvitsee apua. Avun pyytämisessä ja saamisessa ei ole häpeämistä. Kun ymmärsin tilanteeni ja lääkäri tukee tätä, olen enemmän kuin tyytyväinen. Valoisaa mieltä sinullekin!
Vierailija kirjoitti:
Löydät paljon ketjuja tekemällä haun palstalle.
Hakutoiminto tällä palstalla on tosi surkea. Googlesta löytyy paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuota käytetään lihavuuteen, niin täytyykö lääkkeen käyttö lopettaa heti kun BMI laskee alle 30?
No ei todellakaan. 30 on se raja, että lääkettä aletaan käyttää. Ja sitä käytetään, kunnes on päässyt optimipainoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman helpoin asia, läskit lähtee kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Toiset näköjään tarvitsevat lääkkeen, jotta voi jatkaa mussutusta.
lääke ei auta, jos jatkaa tuota "mussutusta". Lääke auttaa mussutuksen vähentämiseen
Ja siihen ei tarvita lääkettä vaan perse ylös sohvalta ja lenkille sen sijaan että jää ahmimaan keksejä.
Taasko tämä typerys täällä? Joka ketjussa samat mantrat. Mene pois. Sinua ei kukaan kaipaa. Painu sinä tumputtamaan sitä löysää mikrokikkeliäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks se joku amfetamiinipohjainen? Saaks siitä hyvät sävärit jos tykittää suoneen?
Se on suolistohormoni.
Ei ole, vaan insuliini.
Ei oo insuliinia vaikka säätelee verensokeria.
Mies käyttää nyt toista kuukautta. Paino on laskenut ja syöminen järkevöitynyt. Helppo kerran viikossa tuikata mahanahkaan piikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks se joku amfetamiinipohjainen? Saaks siitä hyvät sävärit jos tykittää suoneen?
Se on suolistohormoni.
Ei ole, vaan insuliini.
Ei oo insuliinia vaikka säätelee verensokeria.
Komppaan tätä.
Ozempic on suolistohormoonijohdos
Suolistohormonijohdoksia voidaan käyttää tablettien ja perusinsuliinihoidon rinnalla. Kun suolistohormoni aloitetaan perusinsuliinin rinnalle, insuliinin annosta yleensä pienennetään jo hoidon alussa ja omaseurannan perusteella tarvittaessa myös hoidon jatkuessa.
https://www.diabetes.fi/diabetes/tyypin_2_diabetes/laakkeet_tyypin_2_di…
Vierailija kirjoitti:
Maailman helpoin asia, läskit lähtee kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Toiset näköjään tarvitsevat lääkkeen, jotta voi jatkaa mussutusta.
Toivotaan, ettet sä koskaan sairastu ja saa esim. lääkettä joka kerryttää kiloja. Ja olet koko elämäsi skarppina.
Kyllä näistä on monilla hyviä kokemuksia. Helpottaa elintapojen muutosta.
Minä olen käyttänyt kohta 3 kuukautta, lääkärillä kävin uudestaan ja painoa oli lähtenyt 13 kiloa. Vyötärönympärys pudonnut 15 senttiä ja veriarvot parantuneet merkittävästi.
Lääke vaikuttaa niin, ettei jaksa eikä kiinnosta syödä isoja määriä. Annoskoot ovat puoliintuneet ja välipalat jääneet pois, koska ei ole yksinkertaisesti nälkä. Ja ilta-ahmiminen loppunut kokonaan.
Laihtuu kun syö OIKEAA RUOKAA
Ja oikea ruoka ei ole sitä mitä ravinto suositukset sanoo vaan aivan muuta
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käyttänyt kohta 3 kuukautta, lääkärillä kävin uudestaan ja painoa oli lähtenyt 13 kiloa. Vyötärönympärys pudonnut 15 senttiä ja veriarvot parantuneet merkittävästi.
Lääke vaikuttaa niin, ettei jaksa eikä kiinnosta syödä isoja määriä. Annoskoot ovat puoliintuneet ja välipalat jääneet pois, koska ei ole yksinkertaisesti nälkä. Ja ilta-ahmiminen loppunut kokonaan.
Miten korjasit ruokavaliota? liikunta?
En tiedä kun en ole lihava ollut koskaan. 171cm/56kg ja harrastan runsaasti liikuntaa ja syön terveellisesti. Eipä tarvitse käyttää lääkkeitä.
Onko Suomessa käytössä 2,4mg versiota tuosta?
Puoli vuotta käyttöä takana ja tulos +-0. Tämäkään ei minua auta. En ole yllättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta käyttöä takana ja tulos +-0. Tämäkään ei minua auta. En ole yllättynyt.
Sen käyttö ei tarkoita, että voisi jatkaa mussutusta entistä tahtia.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi valehdella.
Kokeilepa syödä vaan kananmunia, avokadoa, lihaa, kalaa, kanaa, kermaa, voita pari kuukautta. Eli ei hiilareita. Lähtee varmasti 20 kiloa