Naiset: jos saisit tehdä kotiisi naisluolan
Kommentit (26)
Kyllä!
Jos otetaan iso neljällä seinällä oleva huone, niin ensinnä huolehtisin hyvästä ilmastoinnista ja valaistuksesta. Mitä siellä tekee, pitää nähdä hyvin ja pölyt pitää pysyä poissa, koska syy selvinnee edempänä:
1. seinä: iso hylly lankavalikoimia. Edessä mukava nojatuoli, ja pöytä läppärille. On mukava neuloa, katsella dokkareita tai kuunnella äänikirjoja/radiota/mitä nyt ikinä. Ergonomia ennenkaikkea! Ja sitten voisi olla jalkojen alla kiva rahi, johon voi säilöä vaiheessa olevat työt.
2. & 3. seinä: soittimet ja soittonurkkaus. Tänne kaikki soittopelit mistä mökää lähtee. Bassot, skebat ja koskettimet. Luudat tottakai laitetaan seinälle, synat ständeille. Ja SIKSI on hyvä olla hyvä järjestelmä pölyn poistoon. Ikävä kyllä tässäkin naisluolassa joutunee tarttumaan imuriin, mutta mitä ei rakkaiden soittimien eteen tekisi. Ja hei, mikseipä nurkkaan voisi sijoittaa runmut. Kyllä! Kyllä lähtee paukuttaen, ja ei ole yksikään mies leukoja lonksuttelemassa milloin milläkin neuvoillaan. KYLLÄ LÄHTEE!
4. seinä: ja ennen kuin mikään kikkelijooseppi irvailee, niin kai tässä seinässä voisi olla ovi. (öhö öhö öhö, ihan itsekkö keksit). Tähän kuitenkin voisi ajatella jotain vaihtelevaa toimintaa: joko valokuvaukselle mestaa tai sitten maalaamiselle. Oven yläpuolelle voisi laittaa taustakangasrullat ja kattoon 1-3 sofboxia, tai ainakin telineet.
Sanomattakaan selvää, että tämä ei ole mikään 10m2 itsemurhakoppi. Ja ei, täällä ei tepsuttele pikkujalat tai mitkään äijäjalatkaan. Mun lääni, mun landia, kikkelijooseppi huspois. Ja ei, eikä vieläkään ole lasten leikkilandia, enkä ole mikään viihdyttäjätäti.
Tila olisi maalattu tummanharmaalla maalilla ja sen saisi hyvinkin pimeäksi esim. rullaverholla, sälekaihtimilla tai sitten tilassa ei olisi ollenkaan ikkunaa. Se olisi myös mahdollisimman äänieristetty. Tavaraa olisi ehkä vain sänky tai sohva ja pieni sohvapöytä, eikä juuri muuta. Tila olisi todella helppo pitää siistinä.
Iso sänky jossa olisi ihana oleilla ja nukkua, vastapäätä telkkari josta on hyvä katsoa sarjoja. Vieressä äänetön jääkaappi jossa on kylmää juomista. Samasta huoneesta ovi omaan vessaan ja kylppäriin.
Se olisi kirjasto ja semmoinen minulla onkin kolmeen huoneeseen ripoteltuna. Jos lähtisin hifistelemään hommaisin vielä ison ihanan laiskanlinnan, akvaarion ja tolkuttomasti viherkasveja. Ehkä pari kissaa vielä jalkoihin pyörimään. Jonkun valtavan persialaismaton.
Tässähän olisi selvästi vielä kehittämisen varaa!
Asun yksin omakotitalossa, joten tämä on täysin naisluola. Ja pysyy myös sellaisena. Täällä on kaikki mitä tarvitsen, eikä mitään tai ketään puutu.
Minulla on naisluola eli työhuone. Siellä ovat viherkasvini (meillä on huonosti ikkunatilaa kasveille, joten olen koonnut ne "viidakoksi" yhteen paikkaan), kirjoja useita hyllymetrejä ja työskentelytilani. Seuraavaksi hankinnassa on nojatuoli (en ole vielä löytänyt haluamaani retrotuolia), lukulamppu ja jalkarahi. Mahdollisesti myös iso näyttö, jotta voin katsella haluamiani suoratoisto-ohjelmia silloinkin, kun puoliso katsoo televisiota. Katson suoratoistoa niin vähän, että toistaiseksi ei ole tullut riitaa tv-näytöstä.
Pelikone ja Playstation, iso televisio. Jääkaappi sängyn vieressä. Hyvin suunniteltu valaistus.
Melkein sellainen kuin joskus olikin, jääkaappi ja parempi valaistus olisivat olleet se parannus. Ja paremmin suunniteltu pohjapiirros olisi auttanut myös.
Iso tv-ruutu, lattia vuorattu matoilla ja isoilla tyynyillä joiden päällä voi istuskella tai makoilla. Ehkä joku intialaistyyppinen värikäs sisustus. Kunnon tietokone pelailua varten. Hyvät äänentoistolaitteet ja huone äänieristetty. Johonkin nurkkaan tila missä voi meditoida ja harrastaa joogaa, pilatesta tms. Pieni jääkaappi ja pakastin sekä teenkeittovälineet voisi olla.
Ilmaistoinnin pitää olla hyvä ja tilaakin tämä kaikki tarvitsee reippaasti. Ei ihan "luola" vaan isot ikkunat on oltava, mutta niissä olisi läpikuultavat verhot lähes aina edessä. Lisäksi pimentävät rullaverhot, mitkä voi aina tarvittaessa vetää alas. Luonnollisesti huoneeseen olisi kaikilta muilta pääsy kielletty.
Jokin ihana vanhassa talossa oleva kerrostaloasunto olisi kiva. Just nuo isot ikkunat jotka antaisivat vaikka puistoon.
Luolasta tulee mieleen jokin homeenhajuinen kostea kellari.
Iso työpöytä jonka ääressä voi puuhastella oli se sitten tietokoneella tai taiteen tai kirjoittamisen parissa. Iso maalausteline. Mukava sohva lukemista ja lepäilyä varten. Kirjahylly tai kaksikin kirjoja varten. Ikkunasta näkyisi luontomaisema jota katsellessa sielu lepää.
Luolassa olisi iso pöytä, jossa ompelukone olisi aina esillä. Hyvät kaapit, jossa kankaat, langat yms.
Monet miehet asuvat jo nyt naisluolissa!
Asuntoni on naisluola.
Kunnon tietokone, useita näyttöjä, pelit ja vehkeet, sähköpöytä. Paljon kirjoja, soittimia, kuntoilutilaa, käsityötarvikkeita, taidetarvikkeita, rentoutumistila ja kunnon keittiö.
Kunnon säilytystilat, helposti siivottava, mukava ulkoalue.
Asun yksin, joten ei kaipaa mitään naisluolia.
Vaaleasävyinen, valoisa ja korkea tila isoilla ikkunoilla. Huone jakaantuisi kahtia niin että ovi keskellä. Toisella puolella keskellä huonetta olisi kankaiden leikkuupöytä, jonka ympärillä voi leikata mistä suunnasta vaan. Seinämillä kiertäisi ompelukoneet ja silityspiste ja askartelupiste. Kaappitilaa kankaille ja vaatteille. Huoneen toisella puolella olisi sitten tietokonepöytä läppärille ja pöytäkoneelle. Valokuvausta varten taustakankaat ja valot. Ja joogapaikka tietenkin. My happy place 🥰
Mulla on jo, 48neliötä, ja pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin, joten ei kaipaa mitään naisluolia.
Jos olet nainen, niin asuntosi lienee naisellinen eli naisluola.
Vierailija kirjoitti:
Luolassa olisi iso pöytä, jossa ompelukone olisi aina esillä. Hyvät kaapit, jossa kankaat, langat yms.
Minun miesluolassani on ompeluosasto, jossa kolme pöytää ja pöydillä 4 ompelukonetta. Saumuri, kotikone, Singer 222 farkkujen paikkaamiseen ja pieni purjeompelukone. Pieni laserleikkuri nuken vaatteille, en ole tosin vielä digitoinut nukenvaatteiden kaavoja muilta kiireiltä.
Minun kotini on 80 neliötä naisluolaa. Eli se olisi juuri tällainen: viherkasveja, soittimia, valtavasti kirjoja, vanhoja huonekaluja, kissoja.