Te, jotka ajatte alinopeutta?
Te, jotka ajatte esim. 100 km/h alueella 80 km/h, ja 80 alueella 60, miksi ?
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ajan reipasta vauhtia, mutta toisinaan myös hitaasti mm seuraavista syistä
-säästän polttoainetta
-minulla on migreeni
-kyydissä on särkyvä tms vaurioituva lasti
Jos pystyt ajamaan niin sulla ei ole mitään migreeniä. Jos joku oikeasti ajaisi migreenissä, pitöisi ottaa kortti saman tien pois lopullisesti. Sama kun ajaisit sokkona ja oksennustaudissa. Viitsitkö lopettaa kutsumasta sitä sun perus päänsärkyä migreeniksi, nää on kaksi aivan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi audimiehen pitää ohittaa kiemuraisella tiellä, kun nopeusrajoitus on 60 ja ajan reipasta vauhtia, mittari näyttää 70?
Koska mä voin ja sinä et tiedä mittarivirhettäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän säästää bensaa.
Juuri näin. YRITÄT. Ja siihen se jääkin.
Mikä sun ongelma?
Veikkaan, huonot hermot ja BMW.
Veikkaa kuitenkin, että PMS
pms ja bmw on huono yhdistelmä liikenteessä
Vierailija kirjoitti:
Hitaasti hyvä tulee.
Liittyy lähinnä etanoiden paritteluun.
Vierailija kirjoitti:
Se on erikoista miten joidenkin ihmisten ajovauhti vaihtelee niin paljon. Eivätkö käytä vakionopeuden säädintä?
Tämä! Tämä risoo itseä eniten. MIKSI?! Sinällään ei haittaisi jos ajaisi tasaisesti sitä 80, mutta kun seilataan kokoajan jotain 70-90 väliä, niin se ärsyttää.
Mulla auto, jolla ei saa ajaa kuin max 90, ja matkanteko on äärimmäisen stressaavaa nykyään enkä pääse edes ohi näitä seilaavia ikinä. Ja näin kesällä näitä seilaavia tientukkoja on joka pikkutielläkin, joita itse pyrin käyttämään (koska ajan rajoittimella, yritän itse olla mahdollisimman vähän muiden tien tukkona). Oispa jo talvi niin sais taas ajaa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö, mikä on huonoin mahdollinen auto ajaa? Se on Juke.
Jopa Micralla on parempi ajaa.
Vain Juken ratissa olen pelännyt.
Minua häiritsevät enemmänkin te valonvilauttajat (juu, tahallaan sana vilauttajat), jotka ängette perään puhisten moottoritiellä ja moottoriliikennetiellä ja Kehillä, jos itse ajan sallittua vauhtia esim 80 (+ rapiat, kun mittari kumminkin näyttää muutaman kilsan liian vähän) ja yritätte saada meidät ajamaan nopeammin. Ai että on kiva kun sitten siirtyy syrjään ja ampaisette ohi. Onkos kiva kun liikeennevalvonta lähettää sakot onko? Tai onko kiva kun kaupunkiin tultaessa tapaamme taas valoissa, onko?
Virolaisille kaikki nopeudet ovat alinopeuksia Suomessa. Vai onko joku nähnyt liikennesääntöjen mukaan ajavaa virolaiskuskia? Puolivälissä Hki-Lahti motaria ruuhkassa kyttäsi virolainen kuski ison katumaasturinsa kanssa eikä päässyt ohittamaan, autoja kahdella kaistalla. Mitä tämä irvokkaan näköinen silmälasipäinen kuski tekikään: Hän alkoi ohittaa autoja oikealta pientareen kautta. Tyyppi näytti kyllä enemmän virolaisvenäläiseltä, jota mitkään säännöt eivät koske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö, mikä on huonoin mahdollinen auto ajaa? Se on Juke.
Jopa Micralla on parempi ajaa.Vain Juken ratissa olen pelännyt.
On se kyl perin surkiaa jos pitää omassa kyydissä pelätä.
Kaasupoljin on jumittunut, eikä se mene enempää pohjaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä siitä tiedä mutta naiskuskeissa olen huomannut huvittavan piirteen, heillekin on tullut joutava kiire. Ajoin tässä 30 km yhden naiskuskin edellä, joka välillä meinasi ohittaa ja välillä jäi kauas taakse. Itse ajoin nopeusrajoituksen mukaan, joka oli jopa 100 km tunnissa ja välillä kiihdytin, kun yitti selvästi ohi, kun näin ettei siitä mitään olisi tullut. Autonsa joku vanha kosla.
Mua taas huvittaa tässä sun kummentissa se, että olisit laskenut edelle, jos sillä olis ollut munat, mutta nyt kiihdytit kiusaksesi omaa ajonopeutta ja käyttäydyit kuin idiootti.
Onneksi kaikki miehet ei ole tällaisia. Muuten menisi uskottavuus koko sukupuolelta.bemari ja audikuskeilla käy luonnon päälle, jos joku yrittää halvemmalla autolla ohi
Ajan joskus Mersulla ja toisinaan Audilla. Mua ei kiinnosta kenenkään kiihtyvyys.
Itse ajan 80 alueella 60 km/h jos lapsi on kyydissä. Mutkaisella tiellä lentää välittömästi oksennus häneltä mikäli ajaa kovempaa. Jos voin välttää sen ajamalla hitaammin, niin miksi en tekisi niin ?
Vierailija kirjoitti:
Koska mun auto alkaa täristä jos ajan enemmän kuin 86 km/h
Micra tekee tuon 110 kmh.
todella kapea ja mutkainen mökin hiekkatie on 80km/h rajoituksella ja siellä on joka mutkan takana lapsia ja eläimiä ja traktorit ajaa pihoista tielle silmät kiinni, kohdasta riippuen nopeus pyörii siinä 30-50km/h mitä siellä pystyy edes puoliturvallisesti ajamaan
Olen pitänyt niitä kuskeja omgelmina, jotka pysähtyy täysin ennen kääntymistä ja seisoo paikallaan.
Ajan varovasti enkä liian kovaa, koska olen vasta saanut ajokortin näin nelikymppisenä Toivon, että saan rauhassa ja turvallisesti harjoitella ajamista, koska en kuitenkaan aja sellaista alinopeutta että sen pitäisi haitata liikenteen sujuvuutta.
Valitettavasti raivopäitä riittää, ohi mennään ihan käsittämättömissä paikoissa, jos ajan nopeusrajoitusten mukaisesti.
Kysymyksesi alku sisälsi jo vastauksen.