Te, jotka ajatte alinopeutta?
Te, jotka ajatte esim. 100 km/h alueella 80 km/h, ja 80 alueella 60, miksi ?
Kommentit (281)
Sori, traktori ei kulje kovempaa vaik on kaasu pohjassa
Vierailija kirjoitti:
Yritän säästää bensaa.
Juuri näin. YRITÄT. Ja siihen se jääkin.
Ajan motarilla noin 93 km/h. Se ei ole alinopeutta. Bensankulutus on sen sijaan noin 30% pienempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän säästää bensaa.
Mikä sun ongelma?
En minä siitä tiedä mutta naiskuskeissa olen huomannut huvittavan piirteen, heillekin on tullut joutava kiire. Ajoin tässä 30 km yhden naiskuskin edellä, joka välillä meinasi ohittaa ja välillä jäi kauas taakse. Itse ajoin nopeusrajoituksen mukaan, joka oli jopa 100 km tunnissa ja välillä kiihdytin, kun yitti selvästi ohi, kun näin ettei siitä mitään olisi tullut. Autonsa joku vanha kosla.
Ei ole kiire mihinkään. Ja kun mua huippaajatkuvasti, niin on turvallisempaa ajaa hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän säästää bensaa.
Mikä sun ongelma?
Veikkaan, huonot hermot ja BMW.
Säästän bensaa. Samalla muidenkin, sinunkin siellä takana, bensankulutus pienenee. Ilmasto kiittää.
Se on erikoista miten joidenkin ihmisten ajovauhti vaihtelee niin paljon. Eivätkö käytä vakionopeuden säädintä?
Yleensä ajan reipasta vauhtia, mutta toisinaan myös hitaasti mm seuraavista syistä
-säästän polttoainetta
-minulla on migreeni
-kyydissä on särkyvä tms vaurioituva lasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän säästää bensaa.
Mikä sun ongelma?
Ei ole ongelmaa
Vierailija kirjoitti:
Se on erikoista miten joidenkin ihmisten ajovauhti vaihtelee niin paljon. Eivätkö käytä vakionopeuden säädintä?
Monilla on ikivanhoja romuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän säästää bensaa.
Mikä sun ongelma?
Ei ole ongelmaa
Minimuna ja Bmw:ssä vikaa?
Ei nyt ihan noin paljon alle rajoituksen, mutta nykyään ajan hiljempaa ihan vain bensan säästön takia. Vielä alkuvuodesta ajoin vakiona pientä ylinopeutta.
Moottoritiellä usein ajelen lyhytmatkaa alinopeutta n. 90 km/h. Ei pitäisi olla kellekään ongelma, kun toista kaistaa pääsee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Säästän bensaa. Samalla muidenkin, sinunkin siellä takana, bensankulutus pienenee. Ilmasto kiittää.
Tuo on vittuilua.
Olen kerran ajanut normaalinopeutta hitaammin sen vuoksi, että kesken matkan alkoi kipu. Pystyin kyllä ajamaan perille, mutta sitä Lahdentien pätkää en halunnut ajaa satasen vauhtia. Toisella kerralla allani oli auto, jonka jarrut laahasivat.
Ihmisillä on kaikenlaisia tilapäisiäkin syitä ajaa nopeusrajoitusta hitaammin. Ongelmana ei silloinkaan ole heidän vauhtinsa, vaan se, että tiellä on tolvanoita, jotka eivät osaa ajaa liikenteessä, joka ei kulje juuri omien mieltymystensä mukaan. Jollet ymmärrä, että tiellä voi olla yllätyksiä, et ole sopiva henkilö ratin taakse. Luovu siis kortistasi, ap, ennen kuin aiheutat onnettomuuden.
Yritän säästää bensaa.