Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et pysty/halua harrastaa juoksua? Mitä vastaisit kysyjälle.

Vierailija
03.07.2022 |

Kerro

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeasti yliliikkuvat nivelet. Nilkat saattavat nuljua jo kävellessäkin. Tilanne vain ajoittain. Kokeilin juoksemista, mutta nilkat pelotti ja toisaalta rinnat heilui kuin moukarit joka puolelle (H-kuppi) kivuliaasti, joten vaihtoehto pitää käsillä niistä kiinni tai lopettaa juokseminen. En ole löytänyt rintaliivejä, jotka tukisi tarpeeksi. Niitä lienee, koska suurimmassa pudottajassakin oli aika tukevia liivejä. Mistä lie löytyisi. 

Lumingeriesta urheiluliivit.

Tai sitten luottoliivit ja niiden päälle napakka urheilutoppi.

Terveisin 80G/H

Vierailija
22/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana ja juoksemiseen liittyy tällä hetkellä kaikenlaisia (ehkä järjettömiäkin) pelkoja siitä, että juoksemisen aiheuttama tärähtely saa istukan irtoamaan tms. Lisäksi ohjeistukset ha suositukset siitä, voiko raskaana harrastaa juoksua, ovat ristiriitaisia. En vaan koe turvalliseksi nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä juoksemisesta yhtään. Se on kertakaikkisen vastenmielistä. Harrastan muuta urheilua.

Vierailija
24/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei jalat kestä. Nyt viimeisimmäksi sain reisiluun kaulaan rasitusmurtuman, joten täytyy lopettaa juokseninen kokonaan. Tämä oli siis vain kaiken huippu.

Vierailija
25/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokseminen on itsestäni mukavaa hommaa, mutta niin on moni muukin liikunta. Tärkeintä on kuitenkin, että henkilö löytää itselleen sellaisen matalan kynnyksen liikunnan oman kuntonsa ylläpitoon. Mun äiti kävelee kaikki alle 7km matkat, ellei ole oma äitinsä mukana sekä puuhaa puutarhassa. Se joskus saa innostuksen löydä muutaman kerran salilla, mutta innostus katoaa nopeasti. Muu liikunta ei kiinnosta, mutta niin vaan on ihan perus kunnossa ja hyvätuulinen eläkeläinen.

Samoin ei puolisonikaan juokse, mutta hän painii ja käy salilla. Parempi lihaskunto hänellä on kuin minulla.

Työkaveri ajaa kaikki työmatkat pyörällä ja käy pari kertaa viikossa kuntosalilla. Jopa hoikka keski-iän ylättäneeksi istumatyöläiseksi.

Me juostaan, joille se tarjoaa miellyttävän tavan joko päästä paikasta a paikkaan B, kuten työmatkat tai arkea karkuun metsäpoluille. Kuka mitenkin :) Pääasia, että liikkuu jotenkin, koska ihminen rapputuu liikkumattomana.

Vierailija
26/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvet ei enää kestä. Mutta ennenkaikkea on erittäin vastenmielistä.

Mäkijuoksua ja spurtteja voin tehdä, tarpeeksi lyhyitä matkoja ja kuormitus nivelille pienempi.

Vierailija
27/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä juoksusta. Kävelen.

Vierailija
28/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkka ja polvi paskana. Olen tyytyväinen, että pystyn kävelemään.

Vierailija
29/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä juokseminen vie kehon kataboliseen tilaan,jossa lihas alkaa syömään lihasta! Rasvaakin palaa,mutta lihaskato vesittää ko lajin,ainakin iäkkäimmiltä ihmisiltä!

Tuo on totta! Itse suosittelisin lihastreeniä juoksun sijaan!

Vierailija
30/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MS. Aika ajoin pyörätuolissa.

Kovakumi vai ilma? Ranteella päältä vai kelauskehä. Meikä on reumaatikko.

Vierailija
31/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi juosta?

Vierailija
32/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvien takia

Vierailija
33/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he näkevät minut, yleensä heidän ei tarvitse kysellä miksi en voi juosta. 

Vierailija
34/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin että mitä se sulle kuuluu

Vierailija
35/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polvien takia

Niin ja sauvakävely on tehokkaampaa kuin epämääräinen lyllertäminen. Miksi juosta, jos se on yhtä tuskaa, kun sen kuntoilun voi hoitaa kävellenkin ja kävely ei rasita niveliä niin kuin juoksu.

Vierailija
36/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkassa metallia riittävästi, lääkäri kielsi juoksemisen.

Vierailija
37/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin ja loukkasin nilkan ja kanteen talven liukkailla

Ranne alkaa olla kunnossa. Jalka kestää hidasta kävelyä nyt jo. Juoksu on liikaa

Vierailija
38/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ripuli

Vierailija
39/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokseminen on niin tylsää, maisemat vaihtuu liian hitaasti. Pyörällä pääsen samassa ajassa kauemmas.

Vierailija
40/53 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieluummin 120-kiloinen muskelimasa kuin maratoonia vetävä hernekeppi.

Voimistelijoilla on parhaat kropat, mutta valitettavasti voimistelu on homojen hommaa. Tosimies nostaa rautaa ylös ja laskee sen taas alas! Monta kertaa!