Miksi et pysty/halua harrastaa juoksua? Mitä vastaisit kysyjälle.
Kommentit (53)
Olen raskaana ja juoksemiseen liittyy tällä hetkellä kaikenlaisia (ehkä järjettömiäkin) pelkoja siitä, että juoksemisen aiheuttama tärähtely saa istukan irtoamaan tms. Lisäksi ohjeistukset ha suositukset siitä, voiko raskaana harrastaa juoksua, ovat ristiriitaisia. En vaan koe turvalliseksi nyt.
En pidä juoksemisesta yhtään. Se on kertakaikkisen vastenmielistä. Harrastan muuta urheilua.
Itselläni ei jalat kestä. Nyt viimeisimmäksi sain reisiluun kaulaan rasitusmurtuman, joten täytyy lopettaa juokseninen kokonaan. Tämä oli siis vain kaiken huippu.
Juokseminen on itsestäni mukavaa hommaa, mutta niin on moni muukin liikunta. Tärkeintä on kuitenkin, että henkilö löytää itselleen sellaisen matalan kynnyksen liikunnan oman kuntonsa ylläpitoon. Mun äiti kävelee kaikki alle 7km matkat, ellei ole oma äitinsä mukana sekä puuhaa puutarhassa. Se joskus saa innostuksen löydä muutaman kerran salilla, mutta innostus katoaa nopeasti. Muu liikunta ei kiinnosta, mutta niin vaan on ihan perus kunnossa ja hyvätuulinen eläkeläinen.
Samoin ei puolisonikaan juokse, mutta hän painii ja käy salilla. Parempi lihaskunto hänellä on kuin minulla.
Työkaveri ajaa kaikki työmatkat pyörällä ja käy pari kertaa viikossa kuntosalilla. Jopa hoikka keski-iän ylättäneeksi istumatyöläiseksi.
Me juostaan, joille se tarjoaa miellyttävän tavan joko päästä paikasta a paikkaan B, kuten työmatkat tai arkea karkuun metsäpoluille. Kuka mitenkin :) Pääasia, että liikkuu jotenkin, koska ihminen rapputuu liikkumattomana.
Polvet ei enää kestä. Mutta ennenkaikkea on erittäin vastenmielistä.
Mäkijuoksua ja spurtteja voin tehdä, tarpeeksi lyhyitä matkoja ja kuormitus nivelille pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä juokseminen vie kehon kataboliseen tilaan,jossa lihas alkaa syömään lihasta! Rasvaakin palaa,mutta lihaskato vesittää ko lajin,ainakin iäkkäimmiltä ihmisiltä!
Tuo on totta! Itse suosittelisin lihastreeniä juoksun sijaan!
Vierailija kirjoitti:
MS. Aika ajoin pyörätuolissa.
Kovakumi vai ilma? Ranteella päältä vai kelauskehä. Meikä on reumaatikko.
Jos he näkevät minut, yleensä heidän ei tarvitse kysellä miksi en voi juosta.
Vierailija kirjoitti:
Polvien takia
Niin ja sauvakävely on tehokkaampaa kuin epämääräinen lyllertäminen. Miksi juosta, jos se on yhtä tuskaa, kun sen kuntoilun voi hoitaa kävellenkin ja kävely ei rasita niveliä niin kuin juoksu.
Kaaduin ja loukkasin nilkan ja kanteen talven liukkailla
Ranne alkaa olla kunnossa. Jalka kestää hidasta kävelyä nyt jo. Juoksu on liikaa
Juokseminen on niin tylsää, maisemat vaihtuu liian hitaasti. Pyörällä pääsen samassa ajassa kauemmas.
Olen mieluummin 120-kiloinen muskelimasa kuin maratoonia vetävä hernekeppi.
Voimistelijoilla on parhaat kropat, mutta valitettavasti voimistelu on homojen hommaa. Tosimies nostaa rautaa ylös ja laskee sen taas alas! Monta kertaa!
Lumingeriesta urheiluliivit.
Tai sitten luottoliivit ja niiden päälle napakka urheilutoppi.
Terveisin 80G/H