Mitä mieltä olette seinägobeliineista?
Kuuluuko seinägobeliini nykyaikana kodin sisustukseen vaiko ei? Siivoan vähä kerrallaan autotallia ja löysin mummovainajani gobeliinin. Hänelle se oli ylpeydenaihe, jota hän piti esillä olohuoneen parhaalla paikalla.
Kommentit (25)
Minun makuuhuoneessani on gobeliini, jonka isovanhempani saivat häälahjaksi 1920-luvulla. Se oli koko lapsuuteni vanhempieni olohuoneessa ja koska sisarukseni eivät sitä perinnönjaossa huolineet, otin sen. Se oli ensin minulla varastossa parikymmentä vuotta ja löysin sen muuttaessani pienempään asuntoon jäätyäni eläkkeelle. Huomasin silloin vasta, miten upea se oli ja sisustin makuuhuoneen gobeliinin värien mukaan eli kulta, ruskea ja vaaleanpunainen. En luovu gobeliinista koskaan sen kauneuden ja tunnearvon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin gobeliinin. Sen pitäisi olla hyväkuntoinen ja kiva aihe.
Täällä myynnissä ruotsalaisen taiteilijan tekemä. Hinta oli 700 euroa, myyn 150. Koskaan ei tullut nostettua seinälle koska makuuhuoneeni on liian pieni isoille koristuksille.
Aihe Pöllömetsä, kauniit vihreät värit ....
Minulla on gobeliini makuuhuoneen seinällä. Kaunis, joutsenaiheinen. Voisin olohuoneeseen kun laittaa, mutta sinne ei mahdu.
Ne taitavat olla nyt muodikkaita, mutta en minä ainakaan sisusta kotiani muodin mukaan,vaan siten, mistä itse pidän. Minä pidän vanhoista esineistä.
Joten jos haluat sen seinällesi, laita. Jos et itse pidä sitä, myy se torissa. Kyllä sen joku haluaa.
Se on sinun kotisi. Kun pidät gobeliinista, kiinnität sen seinään, ja sillä hyvä. Muiden ajattelusta viis veisaa.
Menkööt gobeliinin eettisyyttä arvosteleva järveen tai mereen puhdistautumaan loitsuja lukien jos silmät alkavat veristää vanhan seinävaatteen vuoksi.
Minäkin olen muun muassa virkannut ja kirjonut alaikäisenä ja antanut virkakuntamme liinan toiselle mummolleni ja kirjotun hartiahuivin toiselle mummolleni. Olisiko heidän pitänyt kieltäytyä kun olin käsityöt tehdessäni alaikäinen?