Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette seinägobeliineista?

Vierailija
02.07.2022 |

Kuuluuko seinägobeliini nykyaikana kodin sisustukseen vaiko ei? Siivoan vähä kerrallaan autotallia ja löysin mummovainajani gobeliinin. Hänelle se oli ylpeydenaihe, jota hän piti esillä olohuoneen parhaalla paikalla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadassa on pääministerinä sellainen hanavesígobliini.

Vierailija
2/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis gobeliini, ei ryijy? En ehkä itse pitäisi gobeli8nista. Gobeliinityynyistä voisin pitääkin. Saattaisin teettää gobeliinista pari sohvatyynyä, jos kuvio miellyttää, ja värit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myydä koska kuulema on tulleet taas kovasti muotiin.

Turhaan keräämässä pölyä omalla seinällä, rahat pois vaan joltain hassulta joka tykkää.

Vierailija
4/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on OK jos on eettisesti valmistettu. Jokainen saa sisustaa omalla tyylillään. Haluaako sitten vanhan vai uuden, makuasia. Tai minkälaista energiaa /tunnelmaa se tuo kotiin. :) Entä suosiiko taulua, seinäkangasta, ryijyä vai julistetta. Jotkut vanhat ryijyt keräävät pölyä ja värit eivät kaikille sovi. Kangas voi olla helpompi.

Vierailija
5/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin gobeliinin. Sen pitäisi olla hyväkuntoinen ja kiva aihe.

Vierailija
6/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli rakas lapsuudenmuisto mieleen, jonka olin jo unohtanut. Mummovainaalla oli sängyn vieressä gobeliini. Nukuin mummon vieressä leveässä sängyssä ja uni ei tullut silmään, joten katselin öisin gobeliinia. Oli hyvin kodikas ja erikoinen asia kaupunkilaislapselle.

Voisin hyvin laittaa seinälle itsekin. Minulla on ryijy ja pari raanua seinillä.

Vierailija
7/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidät siitä, niin pistä vain seinälle. Itse en niistä välitä, mutta jokainen sisustaa kotinsa kuten itse parhaaksi näkee.

Vierailija
8/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku linnanneito?

Vierailija
9/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahah gobeliini... Luin että kysyit seinägoblineista...

Vierailija
10/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen rryyssät ja niiden matot seinillä. 

Vierailija
11/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis gobeliini, ei ryijy? En ehkä itse pitäisi gobeli8nista. Gobeliinityynyistä voisin pitääkin. Saattaisin teettää gobeliinista pari sohvatyynyä, jos kuvio miellyttää, ja värit.

Gobeliinissa on iso kuva ihan kuin maalauksessa. Siitä tulisi aika erikoisia tyynyjä.

Maailman tunnetuin gobeliini taitaa olla Nainen ja yksisarvinen.

Vierailija
12/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myydä koska kuulema on tulleet taas kovasti muotiin.

Turhaan keräämässä pölyä omalla seinällä, rahat pois vaan joltain hassulta joka tykkää.

Minähän en tiedä vielä, että otanko gobeliinin käyttöön. En ole nähnyt sitä kymmeniin vuosiin avattuna vaan se on ollut siististi rullalla pussin sisällä. Se on iso ja ajattelin, että kun täällä on moniäänistä sisustuskeskustelua niin kysyn mielipiteitä.

Vierailija
13/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni seinägobeliini on seinägobeliini. En ole tosin mikään asiantuntija kun on kyse seinävaatteista.

Vierailija
14/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on OK jos on eettisesti valmistettu. Jokainen saa sisustaa omalla tyylillään. Haluaako sitten vanhan vai uuden, makuasia. Tai minkälaista energiaa /tunnelmaa se tuo kotiin. :) Entä suosiiko taulua, seinäkangasta, ryijyä vai julistetta. Jotkut vanhat ryijyt keräävät pölyä ja värit eivät kaikille sovi. Kangas voi olla helpompi.

Enhän minä voi tietää sitä, että onko mummovainaan kymmeniä vuosia sitten hankkima gobeliini eettisesti valmistettu.

Vierailija
15/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on gobeliinityyny?

Vierailija
16/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinägobeliinista tulee mieleen gargoili.

Vierailija
17/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä voi tietää sitä, että onko mummovainaan kymmeniä vuosia sitten hankkima gobeliini eettisesti valmistettu.

Kannattaa varmuuden vuoksi polttaa tulella ja pyytää kolmesti anteeksi, kirjallisessa muodossa :)

Vierailija
18/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku linnanneito?

En, eikä mummonikaan ollut kuin ihan tavallinen duunari. Hänellä oli kuitenkin omanlaisensa kauneudenkaipuu ja muistan hänen katsellen kuvalehtiä välillä huokaillen. Hän oli säästäväinen ja sinnikäs. Kulki potkukelkalla joka kelissä eikä mennyt rahaa liikkumiseen. Sai siis gobeliininsa ja astiakaappiansa astiastoineen.

Vierailija
19/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä joskus maalaisjärkeä. En tarkoittanut sinun rättiä, vaan yleisesti. Ettekö oikeasti ajattele koskaan muuten kuin kirjaimellisesti. Se oli yleinen vastaus niille jotka harkitsevat riepuja.

Vierailija
20/25 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinägobeliinista tulee mieleen gargoili.

Sekä gargoileja että gobeliineja löytyy Pariisista. Mielestäni hienoimmat kuvakudokset ovat Musée de Clunyssä, kuusi Nainen ja yksisarvinen -seinävaatetta. Aika lailla suoraan Notre Damesta etelään. Kannattaa etsiytyä tuonne museoon, sen pohjakerros on ollut roomalaisajalla kylpylä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi