Onko businessluokassa nukkuminen helppoa?
Olen lähdössä Intiaan ensimmäistä kertaa Finnairin businessluokassa, mietin näin maalaistollona onko kukaan av-mamma ennen matkustanut business-luokassa? Onko siellä nukkuminen helppoa - ja ylipäänsä kuluuko 8h suoralento lento miten nopeasti korkealla taivaalla? Koneen malli on AIR BUS A350-900 PS. Älä kommentoi, ellet ole matkustanut business-luokassa!
Kommentit (28)
Kommentoin kuitenkin sen verran, että ota mukaan korvatulpat ja silmälaput. Helpottaa nukkumista todella paljon. Tosin business-luokassa taidetaan jakaa noista jotain versiota, mutta itse hankkimalla saat sinulle sopivat.
Ihan hyvin. Ruoka oli yllättäen huononpaa kuin yleisessä..oli muistaakseni 3 vaihtoehtoa mistä valita. liian erikoisia (hienoa)..ehkä oon juntti, mutta pyydän ainan perusruuan, eli saman kuin economy luokassa.
Ps. Se 10 000m testauskin onnistuu😘
mies54v
On helppoa, hammaspesun kautta vaan pyjama päälle. Lentoemäntä tarkistaa penkkiriveittäin, että kaikilla on pyjamat päällä. Unileluja- ja riepuja on tarjolla puoli tuntia ennen valojen sammuttamista. Kapteeni kertoo lyhyen iltasadun ja toivottaa lopuksi kaikille hyvää yötä.
Onko tuo kapteenin iltasatu vitsi? :D Ja käydäänkö pyjama vaihtamassa vessassa vai?
Siis et ole ikinä lentänyt pitkää lentoa aiemmin? Nukkuminen riippuu varmaan siitä mihin aikaan lento on. 8 tuntia menee nopeasti, sunnilleen tunti menee nousussa ja laskussa yhteensä, ehkä tunti ruokailuissa ja lipun aikaa voi katsoa leffoja, lukea, tehdä töitä. Busineksessa mukavammin kuin turistiluokassa
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo kapteenin iltasatu vitsi? :D Ja käydäänkö pyjama vaihtamassa vessassa vai?
Ei ole iltasatu vitsi. Pyjama vaihdetaan vessassa hampaidenpesun yhteydessä, säästetään kanssaihmisten silmiä.
Ei ole, tulee juotua liikaa samppanjaa.
Kiitos teille. En malta odottaa. Olen aiemmin matkustanut vain Euroopassa eli ensimmäinen pidempi matka ja ensimmäistä kertaa businessluokkaan niin olen innoissani.. Youtubesta katsoin miltä tuo peti näytti, kaipa siinä saa nukuttua, yölentoa.
Hyvin saa nukuttua. Tai sai. Finnair on muuttanut osan 350 business istuimista niin, ettei selkänoja taitu. Nukkumaan pystyy mutta tila erilainen.
Voe vow, mitenköhän sinä maalaistollo pärjäät siellä Intiassa 😬 Ole varuillasi koko ajan, älä ole iltamyöhään/yöllä ulkona ja varo huijareita. Millekään epämääräiaille sivukujille älä mene edes päivällä.
Kun olin tuotekehityshommissa niin joutui aina silloin tällöin menemään jeesaamaan asiakasasennuksia parin tunnin varoitusajalla. Käytännössä se oli aina bisneslento.
Ruoka oli hyvää ja shamppu ilmaista. Mitään muuta hyvää sanottavaa ei niistä tripeistä ollut. Helvetinmoinen kiire ja stressi kun ongelma oli aina paha ja omat projektit seisoi pöydällä sen aikaa ilman aikataulumuutoksia.
Menkää naiset niihin hommiin jos haluatte asiallisen liksan. Takaan, ettette viihdy.
Vierailija kirjoitti:
Voe vow, mitenköhän sinä maalaistollo pärjäät siellä Intiassa 😬 Ole varuillasi koko ajan, älä ole iltamyöhään/yöllä ulkona ja varo huijareita. Millekään epämääräiaille sivukujille älä mene edes päivällä.
Vältä ruuhkaisia busseja ja junia aina, metrossa mene naisten vaunuihin.
Joillain lentoyhtiöillä paremmat istuimet. Joissain saa nukuttua, kaikissa ei. On siinä silti kivampi matkustaa, vaikkei saisikaan nukuttua kuin ehkä vähän. Itse tykkään juoda kuohuviiniä ja katsella kerrankin rauhassa pari elokuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin tuotekehityshommissa niin joutui aina silloin tällöin menemään jeesaamaan asiakasasennuksia parin tunnin varoitusajalla. Käytännössä se oli aina bisneslento.
Ruoka oli hyvää ja shamppu ilmaista. Mitään muuta hyvää sanottavaa ei niistä tripeistä ollut. Helvetinmoinen kiire ja stressi kun ongelma oli aina paha ja omat projektit seisoi pöydällä sen aikaa ilman aikataulumuutoksia.
Menkää naiset niihin hommiin jos haluatte asiallisen liksan. Takaan, ettette viihdy.
Kiitos vinkistä, mutta minulla on hyväpalkkainen työ virastotyöajalla laajoin etätyömahdollisuuksin ja pitkin lomin. Sopii paremmin kahden kouluikäisen yksinhuoltajalle kuin kuvaamasi työ. Ehtii viemään lapset treeneihin ja harrastamaan itsekin.
Matkustettiin Finnairilla ilmeisesti tuommoisella yölennolla. Miehen mielestä istuin oli liian kova nukkumiseen, ja poika nukkui koko reissun, ja minä ja tyttö torkahdeltiin. Se ei ollut varmastikaan istuimen syy ettei nukuttu hyvin, vaan onhan lentokoneessa hengittäminen, äänet, liikkeet ihan erilaisia kuin omassa sängyssä. Tosin nyt mies oli työmatkalla äskettäin, ja sanoi että penkit oli uusittu.
8 tunnin lentoon kuuluu todennäköisesti yksi lämmin ateria ja yksi täytetty patonki. Älä unohda käydä loungessa. Sekin on tärkeä osa kokemusta. Finnairin lounge ruoat on kylläkin nykyään aika simppeleitä eikä valikoimaa ole kovinkaan paljon. Ennen tarjosivat esim. Fazerin konvehteja sekä loungessa että lennolla niin paljon kuin niitä halusi ottaa. Enää ei. Eivät ole tarpeeksi valppaita myöskään täydentämisen suhteen.
8 tuntia kuluu kyllä kohtuullisen hyvin, mikäli tykkäät katsella leffoja tai mikäli saat nukutuksi.
Vierailija kirjoitti:
On helppoa, hammaspesun kautta vaan pyjama päälle. Lentoemäntä tarkistaa penkkiriveittäin, että kaikilla on pyjamat päällä. Unileluja- ja riepuja on tarjolla puoli tuntia ennen valojen sammuttamista. Kapteeni kertoo lyhyen iltasadun ja toivottaa lopuksi kaikille hyvää yötä.
😂😂😂
Muista ap, että myös siellä business-luokassa voi huonolla onnella olla huutava vauva, koska olet joukkoliikennevälineessä. Muute hyväuninen nukkuu sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Muista ap, että myös siellä business-luokassa voi huonolla onnella olla huutava vauva, koska olet joukkoliikennevälineessä. Muute hyväuninen nukkuu sielläkin.
Onneks korvatulpat on keksitty, vaikkei ne kaikkea ääntä blokkaa niin auttaa kuitenkin paljon.
Ap tulee saamaan lennolla lentoyhtiön paketin josta löytyy mm. hammasharja, tahna, silmälaput sekä korvatulpat. Ehkä sitä ei niin kauheasti häiritse se itkevä vauva.
Up!