Tupakasta valittajille
Ei voi se tupakan haju tappaa tai se kiellettäisiin kokonaan. Ilman saasteisiin kuolee ennemmin kuin tupakan savuun. Se on tutkittu että suurkaupungin keskustassa pitkään asuneilla on yhtä mustat keuhkot kuin tupakoitsijoilla ilman saasteista.
Saasteet kun kuitenkin tuhoavat keuhkot niin ihan sama jos nauttisi tupakasta. Just juuri yksi tuttu kuoli keuhkösyöpään vajaa 70v eikä ollut tupakoitsija.
Kommentit (80)
Huvittaa että naapuria haittaa muiden tupakointi ja savu mutta oman lapsen polttaminen ja savu ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakka nyt vaan haisee ihan saatanan pahalle, siksi minä ja kaikki muut järkevät jotka emme polta vihaamme teidän naurettavien syöpäkääryleidenne ellottavaa lemua.
Saamme toki suurta nautintoa siitä että tupakka on todella kallista ja toki myös siitä että te kuolette nuorina. Lepposaa keuhkoahtaumatautia vaan teille ja nauttikaa tukehtumisen tunteesta ennen kuolemaa! Köh köh siellä ja köh köh täällä.....
Saan nautintoa siitä kun sinä elä laitoksessa vaipoissa yli pitkään eikä niitä kukaan ole vaihtamassa tarpeeksi usein. Ei varmasti ole loppu pääsi elämä hääppöistä.
Kerrassaan huvittava kommentti röökiluuserilta!
Minä huolehdin terveydestäni ja elän pitkään elämästä nauttien. Jotenkin veikkaan että sinä et.
Mutta sytytäpä kuule rööki ja koita unohtaa asia & selittää tämä parhain päin.
Kenen rahoilla sä sitä pitkää elämääs nautit?
Omilla. Niin ja tietty kusipääröökaajilta -niiltä ennenaikaisen kuoleman kokeneilta- kerätyillä verovaroilla tietty.
Eli: kun poltat, rahoitat vanhuuden päiviäni! Vituttaako, haisuli? :D
Ohiksena vaan sanon, että tiedäthän, että esimerkiksi psykiatrinen päivystys on auki näin lauantainakin, jos ahdistus menee sietämättömäksi? Noin niin kuin muuten kannattas vaikka mennä lenkille tai vetää vaikka perseet (tai yks rööki, heh) kun vanne näyttää kiristävän sitä tahtia, että tuolla asenteella pitkä, terve ja onnellinen elämä on utopiaa.
Voi kulta pieni, mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että minulla vanne kiristää päätä? :)
Vinkki: se että nauraa tupakoijille ei ole merkki siitä. Kaikkihan teitä vihaavat.
Siitä ei jää varmasti kenellekään epäilystä, etteikö kiristäisi. Ihan pimahtanuttahan tuo sinun kirjoittelusi on. Tiesitkö muuten, että stressi vaikuttaa esimerkeiksi sydämen terveyteen valtavasti? Ketä meitä? Voit toki omasta puolestasi puhua. Itse en vihaa tupakoitsijoita. En vihaa ketään. En käytä aikaani, energiaani tai terveyttäni vihaamiseen.
Stressiä voi helpottaa polttamalla savukkeen.
Ei polttaminen helpota stressiä vaan vieroitusoireita. Vieroitusoireitaan taas voi erehtyä luulemaan stressiksi, joka helpottaa, kun saa savukkeen.
Olen eri. En ole koskaan polttanut enkä edes kokeillut tupakkaa. En ole koskaan kokenut stressiä minkään riippuvuuden vuoksi. Muista syistä kylläkin, ja tiedän lukuisia toimivia, täysin savuttomia stressin hallinta- ja purkukeinoja.
Minä poltan röökiä ja muutakin paitsi en kavereita. Ihan sama mitä naapurit sanoo tai on mieltä, vauvapalstan mammoista puhumattakaan. Syökää lihaa!
Tupakka KESKITYSLEIRITETÄÄn Näkökulma foorumilla. Loin sen aikoinani silloin kun yleinen ahdasmielisyys astui kehiin. Itse en tupakoi, mutta moni hyvin läheinen teki sitä.
............................Kaikille näkeille hei ja voimisia!
Vasarapiä , kyllä - mäyräkoirissa edeleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakka nyt vaan haisee ihan saatanan pahalle, siksi minä ja kaikki muut järkevät jotka emme polta vihaamme teidän naurettavien syöpäkääryleidenne ellottavaa lemua.
Saamme toki suurta nautintoa siitä että tupakka on todella kallista ja toki myös siitä että te kuolette nuorina. Lepposaa keuhkoahtaumatautia vaan teille ja nauttikaa tukehtumisen tunteesta ennen kuolemaa! Köh köh siellä ja köh köh täällä.....
Saan nautintoa siitä kun sinä elä laitoksessa vaipoissa yli pitkään eikä niitä kukaan ole vaihtamassa tarpeeksi usein. Ei varmasti ole loppu pääsi elämä hääppöistä.
Nuoruudessani olin kesäduuneissa sairaaloissa. Myöhempään ammatinvalitaan vaikutti joku keuhko-osasto, jossa potilailla oli yöpöydillään ns. räkämukit eli kertakäyttömukit, jotka olivat puolillaan tai melkein täys vihreää räkämönjää, jota he köhivät keuhkoistaan.
Unohtumaton vatsan nurin kääntävä fakta. Tulin siihen oikeaan johtopäätökseen, etten sovi hoitoalalle, koska en kyennyt empatiaan näiden röökaamisen jälkiseuraamusten kanssa elävien ihmisten suhteen. Saivat käydä tupakalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämäpä oli varsin terve kommentti.. toibot toisten kuolemaa koska polttavat?
Hyvää elämää sinulle :)
En ole itseäni mukavaksi väittänytkään.
Pointti on se että vihaan tupakasta lähtevää ellottavaa lemua. Ja nautin siitä että te löyhkääjät kuolette monta vuotta nuorempina kuin normaalisti -fakta jolle ette mitään voi!
Ja kiitos, nautin elämästäni täysillä joka ikinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä huolehdin terveydestäni ja elän pitkään elämästä nauttien. Jotenkin veikkaan että sinä et.
Omilla. Niin ja tietty kusipääröökaajilta -niiltä ennenaikaisen kuoleman kokeneilta- kerätyillä verovaroilla tietty.
Ohiksena vaan sanon, että tiedäthän, että esimerkiksi psykiatrinen päivystys on auki näin lauantainakin, jos ahdistus menee sietämättömäksi? Noin niin kuin muuten kannattas vaikka mennä lenkille tai vetää vaikka perseet (tai yks rööki, heh) kun vanne näyttää kiristävän sitä tahtia, että tuolla asenteella pitkä, terve ja onnellinen elämä on utopiaa.
Voi kulta pieni, mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että minulla vanne kiristää päätä? :)
Vinkki: se että nauraa tupakoijille ei ole merkki siitä. Kaikkihan teitä vihaavat.
Siitä ei jää varmasti kenellekään epäilystä, etteikö kiristäisi. Ihan pimahtanuttahan tuo sinun kirjoittelusi on. Tiesitkö muuten, että stressi vaikuttaa esimerkeiksi sydämen terveyteen valtavasti? Ketä meitä? Voit toki omasta puolestasi puhua. Itse en vihaa tupakoitsijoita. En vihaa ketään. En käytä aikaani, energiaani tai terveyttäni vihaamiseen.
Ei polttaminen helpota stressiä vaan vieroitusoireita. Vieroitusoireitaan taas voi erehtyä luulemaan stressiksi, joka helpottaa, kun saa savukkeen.
Olen eri. En ole koskaan polttanut enkä edes kokeillut tupakkaa. En ole koskaan kokenut stressiä minkään riippuvuuden vuoksi. Muista syistä kylläkin, ja tiedän lukuisia toimivia, täysin savuttomia stressin hallinta- ja purkukeinoja.
Monet vaativissa tehtävissä olevat polttaa koska se lievittää stressiä heti. Älä tule pätemään, kun et tiedä mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet vaativissa tehtävissä olevat polttaa koska se lievittää stressiä heti. Älä tule pätemään, kun et tiedä mistä puhut.
Eli: tupakoija = vaativissa tehtävissä oleva asian tuntia! REPS REPS REPESIN! REPS REPS REPESIN! REPS REPS REPESIN! REPS REPS REPESIN! REPS REPS REPESIN! REPS REPS REPESIN! REPS REPS REPESIN! REPS REPS REPESIN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa
https://stumppi.fi/viisi-addiktoivinta-ainetta-alkoholi-ja-tupakka-sama…
Saakohan nistit samalla lailla paskaa niskaan? Pitäisi lopettaa kertaheitolla ilman mitään vieroitustukea, koska naapurin Marketta nyt niin haluaa. Ja kun yrität kertoa että on vaikeaa, niin ylimieliset tulee pätemään.
suomessa saa vieroitustukea tupakasta irti pääsemiseen. Se toimii niin, että otat yhteyttä työterveyteen, tai julkiselle ja kerrot, että haluat tupakasta eroon etkä vain yksin onnistu. Siihen asti tupakoit kiltisti pihalla etkä parvekkeella ja altista muitakin sille myrkylle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa
Saakohan nistit samalla lailla paskaa niskaan? Pitäisi lopettaa kertaheitolla ilman mitään vieroitustukea, koska naapurin Marketta nyt niin haluaa. Ja kun yrität kertoa että on vaikeaa, niin ylimieliset tulee pätemään.
sinähän olet nisti... olet nikotinisti, joten kyllä ja ei: piikitettävät eivät altista muita ihmisiä myrkyillee: piikistä aine menee suoneen ei toisten hengitysilmaan, joten ovat siinä mielessä esimö parveketupakoitsijoihin verrattuna parempaa väkeä. Heitä paheksutaan siksi, että tehtailevast myös rikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
röökaaja saa ihan vapaasti polttaa niin paljon kuin haluaa, vaikka itsensä kuoliaaksi asti, mutta ei saa altistaa muita tupakoinnilleen. Se on niin yksinkertaista.
Mistä tiedät miten vaarallisia tai vaarattomia ne tupakan hajussa olevat molekyylit ovat, puhumattakaan niistä, mitkä eivät haise, mutta kulkeutuvat kuitenkin mukana? Oletko tutkinut?
Tutkimuksissahan on todettu, että jopa tupakoijan vaatteisiin tupakan savusta tarttuneet partikkelit ovat tosi vaarallisia.
Minä kyllä väitän sen 70v:n joutuneen elämänsä aikana aika paljon kärsimään tupakansavusta, vaikkei itse olisikaan koskaan polttanut. Ennen ihmiset saivat tupakoida joka paikassa ja lapsetkin pystyivät käymään tupakkaostoksilla. Kodeissa tupakoitiin, autoissa tupakoitiin, linja-autoissa, junissa ja lentokoneissa tupakoitiin. Varmaan ainoa paikka, missä ei saanut tupakoida, oli bensapumpulla.
vuonna 1977 suomessa tuli voimaan maailman tiukin tupakkalaki. Nykymittapuussa tuolloiset rajoitukset eivät olisi juurikaan tulkittavissa tiukoiksi, mutta silloin ne sitä olivat. Tuolloin jo tiedostettiin tupakoinnin vaarallisuus ja ihmisiä alettiin valistaa sen suhteen.
ah, nämä tietoiskut olivat hyviä, miksi ei enää nykyisin...
"Olipa kerran pieni ihmistaimi. Se potki äitinsä kohdussa ja sai äidiltään kaiken muun mitä se tarvitsi, mutta ei tarpeeksi happea."https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/06/18/vauvakin-sai-tupakan-huulillee…
Ap ajattelee, kuten useimmat riippuvaiset, että vetoamalla johonkin toiseen asiaan he pesevät oman paheensa.
Ei se rööki silti mikään terveystuote ole, vaikka miljoonakaupungissa on ilmansaasteita. Ihme yhteys on nyt kyllä revitty, kun ei Suomessa ole suurkaupunkeja (miljoonakaupunki).
Ap ei pysty pakenemaan sitä totuutta, että hän ei kestä vapautta ollessaan riippuvainen. Voivoi. Vapaus ei ole kaikkia varten.
Se on ihan tutkittu juttu, että passiivinen tupakointi on vaarallisempaa terveydelle kuin aktiivinen filtterin läpi tupakointi.
tukehdu tupakkaasi ja tee se jossain muualla kuin meidän taloyhtiössä
Tupakanhaju, tupakansavu, ilmansaasteet ja keuhkosyöpä. Ei se niin vaikeaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerys! Tiedätkö omia elinpäiviäsi? Mietippä oman sukusi geeniperäisiä sairauksia! Ei se tupakoimattomuus sinusta kuolematonta tee!