Menisikö treffeille jos ruokana olisi lohkoperunoita ja lohta kermakastikkeessa + fetaslaatti?
Miehen itse laittamaa. Hänellä on suurtalouskokin koulutus. Itse en oikein tiedä. Muuten kivan oloinen ja kohtelias. Jotenkin odotin kutsua ravintolaan enkä miehen kotiin.
Kommentit (80)
Pelkkää plussaa että mies osaa laittaa tuokaa ja eka treffeillä pystyy keskustella. Seuraavat treffit ravintolaan jos juttu luistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ottaisin fetasalaattia ja lohta, mutta perunat jättäisin syömättä.
Mä söisin fetasalaatin ja perunat. Lohi jäis deitille.
Mää söisin pelkät fetat ja lähtisin meneen.
Tietysti menisin, ellei kyse ole ensitapamisesta. Sitten en menisi kenenkään kotiin eikä kukaan tulisi minun kotiini.
Ei kai ne treffit ole kiinni siitä mitä ruokaa laittaa mutta itse olisin ehkä junaillut ensimmäiset treffit vain kahvilaan, ihan vain että molemmat voi tunnustella miten toistensa kanssa viihdytään ja jos tuntuu ok niin sitten sinne kotiruoka treffeille.
No sulle pitäis kelvata ihan kaurapuurokin
Vierailija kirjoitti:
Lohkoperunat on niin junttia, että, ainakin kesällä.
Kun menin eka kertaa miehen kotiin(oltiin deittailtu jo pitkään), tarjosi hän tankoparsaa, ahvenfileitä ja itse tehtyä hollandaisea. Mieheni onkin foodie!
Ai viddu että onkin trendikästä syödä lohkoperunoita joulukuussa.
Sillä mitään suurtalouskokin koulutusta ole. Joku keittiöapulainen tai tarjoilija.
Ei kai mahdollista elämänkumppania etsitä ruuanlaittotaitojen perusteella? Tuohan kertoo, että panostaa sinuun. Ylipäätään tekee ruokaa, joten on valmis näkemään vaivaa toisen puolesta.
Oma mieheni tarjosi ensitreffeillä kotonaan pakastepitsaa, mutta muisti mistä täytteistä tykkäsin. Oli kuitenkin pyörällä polkenut kipeän jalan kanssa kauppaan ja vähistä rahoistaan valinnut mieleiseni pitsan. Ei se ruoka, vaan se ajatus sen takana.
HERÄTKÄÄ NYT JO IHMISET:
Kokki pyytää kotiinsa ensitreffeille syömään: "Ei ikinä kenenkään kotiin. Menkää vaikka piknikille!!!"
Mitäs jos haudankaivaja pyytää ensitreffeille ulos piknikille?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ettei. Ruoka kuulostaa ihan hyvältä, ehkä erityisesti siksi, etten itse ikinä tee mitään lohkoperunoita tai lohia.
Itse olen käynyt ensitreffeillä miehen kotona ja kutsunut miehen ensitreffeille omaan kotiini. Jos yhtään arveluttaa, ei tietenkään kannata. Toisaalta jos yhtään arveluttaa, on treffejä turha ehkä järjestää ollenkaan. Ihmiset vaan tuppaavat olemaan luonnollisemmin omia itsejään kotioloissa ja tutustuminen on helpompaa. Hullu voi esittää kahvilassa normaalia kerran tai kaksi, ja käydä sitten kolmansilla treffeillä päälle, kun ollaan kahdestaan..
Ei se ole ainoa syy tavata julkisella paikalla, että toinen saattaa olla aggressiivinen ja/tai hullu. Ensitapaaminen voi myös olla todella kiusallinen. Olen itse ollut treffeillä, joilla toinen osapuoli on osoittautunut tuppisuuksi tai vähän omituiseksi (yksi ei keksinyt muuta sanottavaa kuin aina silloin tällöin kiekaisi "Mitä mietit?" enkä itse jaksanut loputtomiin kannatella keskustelua), epäsiistiksi (yksi tuli treffeille ryppyisissä vaatteissa), sosiaalisesti kömpelöksi (ystävä kutsui aikoinaan, kauan sitten, luokseen miehen jonka kanssa oli jutellut useamman viikon netissä, ja mies tuli virttyneissä verkkareissa, kulahtaneessa t-paidassa, ilman mitään tuliaisia, eikä hänellä ollut kuulemma minkäänlaisia käytöstapoja) jne.
Aina ensitapaaminen, mielellään toinenkin sellaisessa paikassa, josta voi luontevasti poistua puolen tunnin kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tarjoaa näillä helteillä tuollaista ruokaa? Nyt syödään raikkaita kurkkuvoileipiä.
Sinä et päätä mitä minä syön.
Lähtisin saman tien, tuo kuulostaa niin herkulliselta! Itse voisin tuoda tuliaisiksi Pepsiä.
En menisi. Vaikka olisin sekasyöjä, niin pitäisin outona tarjota kesällä lohkoperunoita sekä kalan seurana kermakastiketta. Ruokaisa salaatti olisi paljon parempi vaihtoehto tähän aikaan vuodesta.
Enkä koskaan menisi ensitreffeillä miehen kotiin. Puolisoni tuli ensitapaamisella minun kotiini, mutta olimme sitä ennen jo viettäneet muutaman tunnin yhdessä JA tutustuin häneen kaverini kautta eli olin jo sen verran viettänyt aikaa hänen kanssaan, että tiesin hänen olevan sosiaalinen, fiksu ja hauskaa seuraa, ja lisäksi tiesin että ystäväni ei olisi "parittanut" minua kenellekään sekopäälle.
Keijo-Petteri kirjoitti:
Lähtisin saman tien, tuo kuulostaa niin herkulliselta! Itse voisin tuoda tuliaisiksi Pepsiä.
Ai kamala... ajatus siitä, että ensitreffeillä (oli ruokana sitten lohta ja lohkoperunoita tai joku salaatti) olisi ruokajuomana limonadia. Ei tulisi toista tapaamista, ei. Minun maailmassani aikuiset juovat ruuan kanssa vettä, vissyvettä, olutta tai viiniä. Saa alapeukuttaa vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ettei. Ruoka kuulostaa ihan hyvältä, ehkä erityisesti siksi, etten itse ikinä tee mitään lohkoperunoita tai lohia.
Itse olen käynyt ensitreffeillä miehen kotona ja kutsunut miehen ensitreffeille omaan kotiini. Jos yhtään arveluttaa, ei tietenkään kannata. Toisaalta jos yhtään arveluttaa, on treffejä turha ehkä järjestää ollenkaan. Ihmiset vaan tuppaavat olemaan luonnollisemmin omia itsejään kotioloissa ja tutustuminen on helpompaa. Hullu voi esittää kahvilassa normaalia kerran tai kaksi, ja käydä sitten kolmansilla treffeillä päälle, kun ollaan kahdestaan..
Ei se ole ainoa syy tavata julkisella paikalla, että toinen saattaa olla aggressiivinen ja/tai hullu. Ensitapaaminen voi myös olla todella kiusallinen. Olen itse ollut treffeillä, joilla toinen osapuoli on osoittautunut tuppisuuksi tai vähän omituiseksi (yksi ei keksinyt muuta sanottavaa kuin aina silloin tällöin kiekaisi "Mitä mietit?" enkä itse jaksanut loputtomiin kannatella keskustelua), epäsiistiksi (yksi tuli treffeille ryppyisissä vaatteissa), sosiaalisesti kömpelöksi (ystävä kutsui aikoinaan, kauan sitten, luokseen miehen jonka kanssa oli jutellut useamman viikon netissä, ja mies tuli virttyneissä verkkareissa, kulahtaneessa t-paidassa, ilman mitään tuliaisia, eikä hänellä ollut kuulemma minkäänlaisia käytöstapoja) jne.
Aina ensitapaaminen, mielellään toinenkin sellaisessa paikassa, josta voi luontevasti poistua puolen tunnin kuluttua.
Tunnetko useinkin olosi vaivaantuneeksi kun näet ryppyisiä vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Keijo-Petteri kirjoitti:
Minun maailmassani aikuiset juovat ruuan kanssa vettä, vissyvettä, olutta tai viiniä. Saa alapeukuttaa vapaasti.
Tarkoitit siis sinun kuplassasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko useinkin olosi vaivaantuneeksi kun näet ryppyisiä vaatteita?
Aina, kun ihminen tulee sellaisissa ensitreffeille. Yleensä silloin pyritään antamaan mahdollisimman hyvä ensivaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Keijo-Petteri kirjoitti:
Ai kamala... ajatus siitä, että ensitreffeillä (oli ruokana sitten lohta ja lohkoperunoita tai joku salaatti) olisi ruokajuomana limonadia. Ei tulisi toista tapaamista, ei. Minun maailmassani aikuiset juovat ruuan kanssa vettä, vissyvettä, olutta tai viiniä. Saa alapeukuttaa vapaasti.
No niin, juuri näin kävi George Costanzallekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keijo-Petteri kirjoitti:
Minun maailmassani aikuiset juovat ruuan kanssa vettä, vissyvettä, olutta tai viiniä. Saa alapeukuttaa vapaasti.
Tarkoitit siis sinun kuplassasi.
Kuplakin on ihan hyvä sana kuvaamaan sitä. En tiedä lähipiiristäni yhtäkään ihmistä, jonka mielestä ruoan makua täydentämään sopii limsa.
Mä söisin fetasalaatin ja perunat. Lohi jäis deitille.