Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väheneekö pinnallisuutesi, jos taloustilanteesi heikkenee?

Vierailija
02.07.2022 |

Joudutko uusien verhojen sijaan miettimään yhteiskunnan rahoituksen kestävyyttä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin päivittäin rahoituspohjaa ja kulurakennetta. Verhoja en ole miettinyt.

Vierailija
2/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sitä vasta vähemmän miettiikin. Pois maasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uusija. Elän aika vaatimattomasti. Ja askeettista elämää.

Vierailija
4/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla ei ole varaa ripsipidennyksiin, rakennekynsiin ja kampanjaan, pysyn kotona enkä mene julkisille paikoille.

Vierailija
5/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vähene. Tuskin eläkkeeni vähenee. Työeläke on omalla työllä tienattua. Me pidetään niistä kiinni.

Vierailija
6/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Jos muuhun ei ole varaa, pieni kaunistautuminen jää elämän pikkuisista iloista jäljelle. Ihan suorastaan kadulla tai vastaavassa jamassa en ole kuitenkaan vielä koskaan ollut.

Vierailija
7/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumme ylinpään 10% tuloluokkaan ja verhot on Ikean halvimmasta päästä ( ei vaihdu vuodenajan mukaan). Aika paljon mietimme yhteiskunnallisia asioita, oikeastaan ei tule mieleen että oltaisiin mistään sisustuksesta koskaan puhuttu, sen sijaan mietimme kovastikin että miten lasten opiskelut kustannetaan jos kun nykyinen opintotuki/asumistuki tuskin pystyy jatkumaan kauaa, sen jälkeen pitää vielä miettiä omat eläkepäivät ja miten maksetaan hoito, kun yhteiskunta ei sitä tule maksamaan. 

Vierailija
8/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perintöä 47.000.

Koska minulla on jo kaikkea, ajattelin ruveta rahojen turvin pinnalliseksi. En vain tiedä, mitä pinnallisuuteen kohdallani pitäisi kuulua? En ole kiinnostunut verhoista.

Vierailija
9/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En o niin pinnallinen mutta turhamainen voin jonkun verran olla. Uusia verhoja en muutenkaan ihan joka päivä mieti enkä niitä mitenkään usein vaihda. Kovin askeettinen en o ja ahdistaisi elää sellaisessa jossa olisi vaan joku sänky ja pöytä ja tuoli. Liikaa ei silti myöskään pidä olla sekin ahdistaa. Koko ajan uutta tavaraa en muutenkaan osta. Rakennekynsiä en o halunnu se on turhaa enkä muutakaan sellaista. Tykkään tehdä itse.

Vierailija
10/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein päinvastoin. Kun oli rahaa, ehdin pohdiskella ja filosofoida kaikenlaista.

Nyt kun rahaa on vähän, ajattelen ainoastaan rahojen riittävyyttä, mistä saan ruokaa halvalla, onko kaapissa tölkkejä ja onko varaa ostaa vessapaperia.

Vierailija
11/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran ruma että ei ole varaa olla erityisen pinnallinen.

Vierailija
12/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ajatus.. Eihän näillä kahdella asialla ole mitään tekemistä toistensa kanssa.. 🤔

Vierailija
13/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tosin mahdollisuus toteuttaa pinnallisuutta vähenee. 

Vierailija
14/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Oikeastaan vaan korostuu silloin.

Vierailija
15/15 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esteetikko ja minua kiinnostaa se miltä asiat näyttävät. Olen aina satsannut kotiin ja omaan ulkomuotoon, taloustilanteesta riippumatta. Silloin kun taloustilanne on hyvä ostan enemmän palveluita, jos rahat ovat jostain syystä tiukilla tai haluan säästää niin teen enemmän itse.

Onko tämä sitten pinnallista, en tiedä?